Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@00:31:04 GMT

روشی معجزه آسا برای از بین بردن سیاهی دور چشم

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۹۲۴۶

روشی معجزه آسا برای از بین بردن سیاهی دور چشم

یکی از مشکلاتی که بسیاری از مردم دنیا با آن سر و کار داشته و همه ساله افراد زیادی را به زیر تیغ جراحان زیبایی برده و یا مجبور به صرف هزینه های سنگینی برای زیبایی می کند، سیاهی دور چشم است. در این گزارش به بررسی مشکل فوق می پردازیم.

به گزارش برنا؛ ممکن است در مرحله ای از عمر خود متوجه ظاهر شدن سیاهی در اطراف چشم خود شده و با ظاهر شدن لکه های تیره در زیر چشم، ظاهرتان تغییر کرده و شبیه به افراد بیمار شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که ظاهر شدن حلقه های تیره یک موضوع فوق العاده رایج بوده و افراد زیادی با آن درگیر شده و البته این عارضه اگرچه تهدید کننده زندگی نیست اما ممکن است در سلامت عاطفی فرد تأثیر گذار باشد.

در توضیح بروز این مشکل باید اعلام کرد که پوست اطراف چشم نازک و لطیف بوده و عروق خونی تیره و عضله های مسئول حرکت پلک در این بخش قرار داشته که چشم شما را پوشانده است. متاسفانه به دلیل نازک بودن پوست این بخش از صورت، هر نوع رنگ تیره می تواند به راحتی دیده شده و ظاهر فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

ایجاد شدن حلقه های تیره یا هایپرپیگمانتیشن اطراف چشم، دلایل زیادی از جمله ژنتیک، آلرژی، رسوب رنگدانه های اضافی پوست، افزایش سن، کم خونی، هورمون ها، استرس و البته کمبود خواب دارد. ه گزارش سیناپرس، گاهی تنها یک عامل و گاهی ترکیبی از عوامل فوق باعث بروز تیرگی اطراف چشم شده و به همین دلیل هر یک، نیازمند روش درمانی خاص خود است.

به گفته پزشکان، ابتدا لازم است پیش از انتخاب روش درمانی مناسب، علت این عارضه در فرد مشخص شود.ه گزارش سیناپرس، به عنوان مثال، اگر رنگدانه سازی بیش از حد پوست عامل این مشکل باشد، شما می توانید با استفاده از کرم های ضد آفتاب از رسوب بیشتر رنگدانه های پوست در این بخش جلوگیری کنید.

کمپرس کیسه چای سرد نیز ممکن است برای کنترل تیرگی اطراف چشم مفید باشد. اگرچه تحقیقات محدودی در مورد کافئین برای کاهش سیاهی حلقه چشم وجود دارد اما این نوع کمپرس می تواند رگ های خونی را باریک کرده و گردش خود را بیشتر کند. به علاوه در مطالعات و پژوهش های متعددی نشان داده شده است که آنتی اکسیدان هایی که در چای سبز و سیاه وجود دارند، باعث بهبود سلامت پوست و جلوگیری از پیری می شوند.

برخی مطالعات نشان می دهند کم خوابی نیز می تواند یکی از عوامل اصلی بروز تیرگی چشم محسوب شده و داشتن خواب و استراحت کافی از ایجاد تیرگی اطراف چشم پیشگیری می کند.

در خاتمه باید به این مساله نیز اشاره کنیم که برای درمان این عارضه بهتر است از مشورت پزشک استفاده کرده و به خاطر داشته باشیم گاهی تیرگی اطراف چشم می تواند دلیل بروز یک بیماری پنهان در بدن باشد که نیازمند توجه و تشخیص توسط پزشک است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلرژی استرس پزشک درمان سلامت تیرگی اطراف چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگ|«تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»

در آستانه عملیات تنبیهی «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در یکی از جلسات مرتبط، یک بیت شعر از غزلی که چندسال پیش با تلمیح از آیات قرآن مجید درباره رویارویی حضرت موسی علیه‌السلام با فرعون و ساحرانِ فرعونی سروده بودند.

     

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077459 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تصاویر | نجات معجزه‌آسای زن بمی بعد از ۴ روز حبس بین دیوار
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • ادامه تیره‌روزی‌های کلباء با وجود گلزنی قایدی
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • مهم ترین نکات برای خرید قهوه عربیکا و خرید قهوه روبوستا چیست؟
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • نماهنگ|«تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟