Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@20:10:29 GMT

مصطفی الکاظمی: ایران شریک راهبردی عراق است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۹۳۰۳

مصطفی الکاظمی: ایران شریک راهبردی عراق است

به گزارش فارس،  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای رایزنی با مقامات عراقی در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور در بغداد به سر می برد، بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های ویژه نخست وزیر عراق در پیگیری پرونده های موجود در روابط دوجانبه و منطقه ای مرتبط با جمهوری اسلامی ایران، آخرین تحولات در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ١+۴ را تشریح و از حمایت عراق از برجام و رفع تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این دیدار به برخی مسائل موجود در حوزه روابط شرکت‌ها و مجموعه های اقتصادی،  تجاری، حمل و نقل و مهندسی فنی کشورمان و موضوعات مالی، اشاره و خواستار کمک به رفع آنها شد.

مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه نگاه عراق به ایران تنها در چارچوب همسایگی نبوده، بلکه ایران شریک راهبردی عراق است، به حمایت ایران از عراق در جنگ علیه داعش اشاره و افزود: این موضع ایران ابدا در تاریخ فراموش نخواهد شد.

* دیدار ظریف با رئیس مرکز مشروع عربی

به گزارش فارس، در ادامه دیدار و گفتگوهای وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات سیاسی و مسئولان طیف های مختلف سیاسی، دینی و مذهبی عراق، بعدازظهر امروز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با «خمیس خنجر» رئیس مرکز «مشروع عربی» و جمعی از نمایندگان اهل تسنن مجلس و شخصیت های برجسته اهل تسنن دیدار کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان دیگاه جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با طایفه گرایی و ضرورت وحدت در جامعه اسلامی و در بین طیف های مختلف را متذکر شد.

ظریف به جایگاه قدس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اشاره و ایستادگی کشورمان در کنار مسلمانان جهان از دیدگاه های مختلف، در حمایت از فلسطین و قدس شریف به رغم همه فشارهای وارده را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: رفتار جمهوری اسلامی ایران بر پایه شراکت با دوستان خود تعریف می شود.

 ظریف با تاکید بر لزوم رابطه منطقی و معقول بین طوایف عراقی گفت: ایران به تنوع مردم عراق و جریانات و مذاهب احترام می گذارد.

در این دیدار علاوه بر خمیس خنجر رئیس جریان «مشروع عربی» برخی دیگر از اعضای برجسته این جریان نیز که در این نشست حضور داشتند به صورت مشروح نقطه نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص مسائل عراق مطرح کردند.

منبع: الف

کلیدواژه: وزیر امور خارجه کشورمان جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان و نیچروان بارزانی

 امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق  ظهر امروز ( دوشنبه)  در محل وزارت خارجه ایران دیدار و گفتگو کردند.

رئیس اقلیم کردستان عراق روز یکشنبه در رٲس هیأتی عالی رتبه از مقامات اقلیم کردستان عراق، وارد تهران شد.

وی پیش از ظهر امروز نیز با سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار امیرعبداللهیان و نیچروان بارزانی
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • امیدواریم نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول