Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه ۱۴ شهروند روس را به بهانه مبارزه با فساد، به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که ۱۴ شهروند روس در لیست جدید تحریم‌های این کشور قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،‌ در لیست جدید انگلیس که با نام لیست تحریم‌های ضد فساد منتشر شده، شهروندانی از دیگر کشورها نیز دیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان شهروندان روسی که توسط انگلیس تحریم شده‌اند، نام مقامات، بازرگانان و بانکداران نیز دیده می‌شود.

پیشتر روز دوشنبه، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس چارچوب قوانینی را در رابطه با تحریم‌های ضد فساد مشخص کرده بود.

تحریم‌های لندن علیه این افراد شامل بلوکه کردن دارایی‌های آنها و همچنین امتناع از ورود آنها به انگلیس می‌شود. این افراد همچنین امکان استفاده از کانال‌های مالی انگلیس را نخواهند داشت.

وزارت خارجه انگلیس پیشتر تاکید کرده بود که مانع از آن خواهد شد که افراد فاسد از انگلیس به عنوان پناهگاهی برای پول‌های کثیف خود استفاده کنند.

لندن پیشتر اقدامات دیگری را نیز علیه روسیه اتخاذ کرده بود. انگلیس چند روز پیش سه فرد و یگان گارد ملی روسیه را به بهانه نقض حقوق بشر به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده بود.

تنش میان روسیه و کشورهای غربی ی هفته‌های گذشته به شدت افزایش یافته و به تقابل دیپلماتیک تبدیل شده است.

دولت آمریکا چند روز پیش تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

وزیر خارجه روسیه در واکنش اعلام کرد که مسکو هشت مقام آمریکایی را در لیست تحریم‌های روسیه قرار می‌دهد و از فعالیت موسسات غیرانتفاعی و صندوق‌های آمریکایی در روسیه که در امور داخلی دخالت می‌کنند جلوگیری می‌شود.

لاوروف در ادامه گفت که در واکنش مشابه به اقدام آمریکا، ۱۰ دیپلمات آمریکایی از روسیه اخراج می‌شوند.

از سوی دیگر جمهوری چک در ادامه مواضع خصمانه علیه روسیه اعلام کرد تعداد زیادی از دپیلمات‌های روسی باید پراگ را ترک کنند.

وزیر امور خارجه جمهوری چک چند روز پیش اعلام کرد تعداد دیپلمات‌های روس حاضر در این کشور نباید از تعداد دیپلمات‌های چک در مسکو بیشتر باشد.

او در ادامه گفت با توجه به این تصمیم برآورد می‌شود حدود ۶۰ دیپلمات روس مجبور به ترک جمهوری چک باشند که تا پایان ماه جاری میلادی برای این کار فرصت دارند.

در واکنش به این اقدام نیز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت: «پراگ وارد مسیر نابود کردن روابط دو کشور شده است. ما سریعاً به این اقدام پاسخ خواهیم داد. آن‌ها در روس‌هراسی افسارگسیخته‌ای گیر کرده‌اند».

شنبه گذشته جمهوری چک به ۱۸ دیپلمات روس دستور داد تا طی 24 ساعت خاک این کشور را ترک کنند. پراگ مدعی شده که این دیپلمات‌ها عناصر سرویس ویژه روسیه هستند.

روسیه نیز در واکنش به این اقدام، دستور اخراج ۲۰ دیپلمات جمهوری چک را صادر و اعلام کرد که این دیپلمات‌ها باید روسیه را ترک کنند.

جمهوری چک در واکنشی اعتراضی گفته بود این تصمیم موجب فلج شدن سفارت این کشور در مسکو می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تحریم های انگلیس تحریم علیه روسیه شهروندان روسی لیست تحریم خارجه انگلیس ترک کنند دیپلمات ها جمهوری چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۹۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند

دولت چین معافیت‌های تعرفه‌ای برای واردات برخی محصولات آمریکایی را تا پایان نوامبر سال جاری تمدید می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دارایی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد پکن معافیت های تعرفه‌ای برای واردات برخی محصولات آمریکایی را تا 30 نوامبر سال جاری تمدید می کند.

این وزارت خانه افزود: معافیت های بیشتر که از روز چهارشنبه اول ماه مه اجرایی می شود، در ادامه معافیت های اخیر است که روز سه شنبه منقضی می شود.

در همین حال سه روز پیش وزیر خارجه چین در دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود تاکید کرد که منطقه آسیا و اقیانوسیه نباید به میدان جنگ برای قدرت های بزرگ تبدیل شود و گفت که واشنگتن اقدامات بی پایانی برای ضربه زدن به اقتصاد و فناوری چین انجام داده است.

وانگ یی به بلینکن گفت که واشنگتن نباید از تایوان به عنوان ابزاری برای کنترل چین و توقف تسلیحاتی آن استفاده کند.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست در امور داخلی چین دخالت نکند.

در همین حال چند روز پیش یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا بدون ذکر جزئیات بیشتر اظهار کرد واشنگتن برای برداشتن گام هایی علیه شرکت های چینی که به اعتقاد آنها امنیت آمریکا و اروپا را تهدید می کنند، آماده است.

همچنین در دولت آمریکا بحث های مقدماتی درمورد تحریم بانک‌های چینی به دلیل حمایت این کشور از روسیه در جنگ علیه اوکراین، صورت گرفته اما مقامات به رویترز گفتند که دولت هنوز برای انجام این کار طرحی ندارد.

این در حالی است که واشنگتن تاکنون برخی تحریم‌های بانک‌های اصلی چین را به دلیل تاثیراتی که ممکن است بر اقتصاد جهانی و روابط بین دو کشور داشته باشد، متوقف کرده است.

همچنین یک مقام وزارت امور خارجه چین در گفت‌وگو با خبرگزاری شینهوا اظهار کرد از زمان دیدار بایدن با شی جین پینگ در نوامبر سال گذشته در سان فرانسیسکو، ارتباطات بین دو کشور نشان دهنده روند توقف کاهش ارتباطات و تثبیت آن است.

براساس این گزارش، سفر بلینکن به پکن در حالی صورت گرفت که کنگره و سنای آمریکا در هفته جاری لایحه کمک 8 میلیارد دلاری به تایوان را تصویب کرد. هدف از اختصاص این بودجه به تایوان، کمک به این کشور در مقابله با اقدامات چین در منطقه است.

در همین حال چندی قبل وانگ یی وزیر امور خارجه چین در گفتگو با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، اظهار کرد واشنگتن باید تحریم های اعمال شده بر کارخانه ها و افراد چینی را بردارد.

آقای یی در این گفتگو اظهار داشته واشنگتن باید این تحریم ها را بردارد و به حقوق توسعه مشروع چین، آسیب نرساند.

براساس این گزارش، واشنگتن تحریم هایی را بر شرکت های مختلف چینی اعمال کرده، شرکت هایی که واشنگتن آنها را به همکاری با صنایع نظامی چین به رغم انکار این شرکت ها متهم کرده است. تحریم های آمریکا همچنین بر افراد و نهادهای چینی وضع شده که متهم به نقض حقوق بشر در منطقه شین جیانگ هستند.

در ماه های اخیر روابط بین آمریکا و چین شاهد علایمی از بهبودی است در حالی که هر دو طرف گام هایی را برای ایجاد دوباره کانال های ارتباطی پس از تنش های فزاینده فی مابین طی دهه های اخیر، برداشته‌اند.

چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را نداردچین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند