Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از اسکوپ نیوز، در این تحقیق سطح ویتامین D بیش از ۱۳۰۰ نوزاد در هنگام تولد بررسی شد و سپس داده‌های بیمارستان برای پذیرش کودکان با مشکلات تنفسی در سال اول زندگی مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج حاکی از آن است، نوزادانی که در بدو تولد میزان کمتری ویتامین D دارند، بیشتر از سایر همتایان خود به دلیل عفونت‌های حاد تنفسی در بیمارستان بستری می‌شوند (بیش از یک‌بار)   و مدت طولانی‌تری در بیمارستان باقی ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر کامرون گرانت، استاد اطفال دانشکده علوم پزشکی و بهداشت دانشگاه و متخصص اطفال در بیمارستان کودکان استارزشیپ نیوزیلند اظهار کرد: این تحقیق نقش مهم ویتامین D در سلامت نوزادان را برجسته می‌کند.

 وی می‌گوید: «این یافته‌ها برای کشوری مانند نیوزیلند که در آن نرخ بالایی از بستری کودکان خردسال در بیمارستان به دلیل ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی است پیامدهای مهمی در سیاست‌گذاری دارد و بهبود وضعیت ویتامین D در دوران بارداری و نوزادی می‌تواند از پذیرش آنان در بیمارستان به دلیل عفونت‌های تنفسی جلوگیری کند.»

توصیه‌هایی برای پیشگیری از کمبود ویتامین D

پروفسور گرانت در ادامه افزود: میزان ویتامین D در نوزاد تازه متولد شده عمدتا توسط سطح ویتامین D مادر باردار تعیین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نتایج تحقیقات قبلی نشان دادند که ارائه مکمل ویتامین D به زنان باردار و نوزادان آنان منجر به کاهش مراجعه به بیمارستان برای عفونت‌های تنفسی در ۱۸ ماه اول زندگی می‌شود.

وی توصیه کرد: مصرف مکمل ویتامین D برای همه زنان باردار و نوزادان تازه متولد شده در زمستان و بهار، فصولی با ویتامین D کمتر، مهم است.

نتایج این تحقیق حاصل بررسی داده‌های بزرگ‌ترین مطالعه طولی معاصر نیوزیلند است که در نشریه Paediatric and Perinatal Epidemiology منتشرشده است.

کد خبر 597437 برچسب‌ها نوزاد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نوزاد ویتامین D

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۹۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین گفت: اورژانس قزوین با کمبود نیروی ۱۲۰ نفری مواجه است و در ۶ ماه گذشته وضعیت تغییری نکرده است، نیروهای جدیدی هم که جذب شده‌اند در واقع تبدیل وضعیت هستند که تعداد خاصی بر نیروی انسانی مورد نیاز ما اضافه نشده و موضوع نداشتن نیروی خانم همچنان مشکل ماست.

حسن اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این موضوع که بیشترین مشکلات حوزه اورژانس در زمینه کمبود نیروی انسانی و منابع مالی و اعتباری خلاصه می‌شود، اظهار کرد: این موضوع تنها مشکل استان قزوین نیست بلکه همه استان‌های کشور با این مسئله مواجه هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۲ موتورلانس به ناوگان قزوین اضافه شده که پشتیبان پایگاه‌ها هستند و به خاطر کمبود نیرو هنوز نتوانسته‌ایم بر تعداد موتورلانس‌ها اضافه کنیم.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین ادامه داد: از حدود سه سال پیش مشکلات بیشتر هم خودشان را نشان داده‌اند چراکه با کمبود منابع مالی و انسانی روبه‌رو شده‌ایم و اگر بخواهیم به طور ریشه‌ای به این موضوع بپردازیم باید گفت که یکی از مشکلات عدم استقلال سازمان و زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی بودن است.

وی بیان کرد: شاید استقلال سازمان بتواند تا حدودی مشکلات را حل کند، ما بخشی از منابع و اعتبارات مورد نیاز خود را از سازمان و وزارتخانه دریافت می‌کنیم و بخشی را از دانشگاه علوم پزشکی ولی متأسفانه چون مبالغ قابل توجه نیست همیشه به خدمت‌دهنده‌ها که عمده آن تعمیرگاه‌ها هستند مغروض هستیم، از سال ۱۳۹۶ متأسفانه یک آمبولانس هم به واسطه تحریم‌ها وارد کشور نشده است.  

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان