Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش چین با پرواز هواپیماهای تجسسی خود در ارتفاع پایین قابلیت‌های نظامی تایوان به ویژه رادارهای این جزیره را محک‌ می‌زند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های محلی شامگاه دوشنبه از پرواز مجدد هواپیماهای تجسسی ارتش چین بر فراز تایوان خبر دادند.

 وبگاه «چاینا مورنینگ پست» نوشت که ارتش چین با پرواز هواپیماهای تجسسی خود در ارتفاع پایین قابلیت‌های ارتش تایوان به ویژه رادارهای آن‌ها را محک می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه یک فروند هواپیمای تجسسی ارتش چین صبح دوشنبه به وقت محلی وارد منطقه پدافند هوایی تایوان شد تا واکنش رادارهای آن‌ها را آزمایش کند.

این هواپیما که از نوع «وای-۸» ویژه جنگال بود در ارتفاع ۳۰ متری از سطح زمین پرواز کرد که پایین‌ترین میزان پرواز بر فراز این جزیره در هفته‌های اخیر است. وزارت دفاع تایوان با تایید این ماموریت مدعی شده که در واکنش به این اقدام چین، با هشدارهای رادیویی و اعزام جنگنده برای رهگیری این هواپیما مبادرت کرد.

«لین وین یو»  تحلیلگر موسسه روابط راهبردی در دانشگاه «چانگ چنگ» در جنوب تایوان گفت که پرواز در ارتفاع پایین دوشنبه به هدف سنجش قابلیت‌های راداری تایوان است. «چانگ ین تینگ»، از مقام‌های سابق نیروی هوایی تایوان نیز معتقد است چنین پروازهایی سنجش مهارت خلبان است.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرده است که پرواز دوشنبه، هشتاد و دومین رخنه هوایی چین بر فراز این جزیره است.

۹ فروند هواپیمای نظامی چین از جمله جنگنده‌های «جی-۱۶» و هواپیمای تجسسی و ضد زیر دریایی «وای -۸» نیز در روزهای گذشته  وارد منطقه پدافندی تایوان در جنوب غربی این جز یره شدند.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا چین تایوان پرواز هواپیما ارتش چین وزارت دفاع تایوان ارتفاع پایین ارتش چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۰۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) گوینده اخبار هواشناسی: جزء طبقه متوسط رو به پایین هستم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • متلک ۳ شرور در نازی‌آباد حادثه‌آفرین شد
  • تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل
  • کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • هنگام وقوع سیل چه کنیم ؟ | توصیه‌های کاربری برای مواقع پیش از سیل ، هنگام سیل و پس از سیل
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • مزاحمت ناموسی موجب قتل در شهرستان مهاباد شد
  • افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس
  • (ویدئو) گوینده اخبار هواشناسی: جزء طبقه متوسط رو به پایین هستم