Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@12:38:04 GMT

چطور رتبه آلکسای وب‌سایت‌مان را بالا ببریم؟

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۰۰۵۹

چطور رتبه آلکسای وب‌سایت‌مان را بالا ببریم؟

رتبه‌ آلکسا یک رتبه «نسبی» است، یعنی میزان ترافیک سایت شما نسبت با ترافیک‌ سایت‌های دیگر نشان می‌دهد، بنابراین رتبه شما نه‌تنها به بالا و پایین‌ رفتن ترافیک سایت شما بلکه به تغییرات ترافیک سایت‌های دیگر هم بستگی دارد.

آلکسا تخمین ترافیک سایت‌ها بر اساس نمونه‌ای از میلیون‌ها کاربر اینترنتی که افزونه (extension) آن را در مرورگر اینترنتی‌شان دارند، صاحبان ‌وب‌سایت‌هایی که جاواسکریپت آن را در سایت‌هایشان گنجانده‌اند و نیز داده‌های به‌دست‌آمده از منابع دیگر انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آلکسا چطور وب‌سایت‌ها را رتبه‌بندی می‌کند؟

آلکسا همچنین یک سرویس پولی Alexa Pro در اختیار می‌گذارد که در آن آلکسا سنجه‌های وب‌سایت شما را تائید می‌کند و اندازه‌گیری آن‌ها به‌طور مستقیم انجام می‌دهد، به‌این‌ترتیب رده‌بندی وب‌سایت شما به‌طور دقیق‌تری و نه‌فقط به‌طور تخمینی، انجام می‌شود. همچنین در این وضعیت شما به یک «میانجی کاربر» دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید بررسی دقیق‌تری از داده‌های ترافیک سایت‌تان انجام دهید. به دست آوردن تأییدیه سایت شما را در وضعیت بهتری برای بالا رفتن رتبه قرار می‌دهد، اما لزوماً رتبه شما را بالا نمی‌برد.

عرضه محتوای منحصربه‌فرد

برای اینکه رتبه آلکسای سایت خود را بالا ببرید، نخستین و مهم‌ترین کار تولید محتوای باارزش و منحصربه‌فرد است که به‌طور مرتب روزآمد می‌شود و به‌این‌ترتیب شمار «دنبال‌کنندگان وفادار» سایت شما افزایش می‌یابد. اگر خوانندگان دریابند که محتوای سایت شما ارزشمند و اطلاع‌رسان است، با احتمال بیشتری به سایت شما مراجعه می‌کنند، درباره مطالب آن اظهارنظر می‌کنند و آن‌ها را بیشتر در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.

موتورهای جست‌وجویی مانند گوگل هم به محتواهای با کیفیت بالاتر «پاداش می‌دهند» و صفحات وب‌سایت شما را در رده‌های بالاتر نتایج جست‌وجوی‌های خود به نمایش می‌گذارند. این وضعیت شمار بیشتری از افراد را به سایت شما جلب کند و رتبه آلکسای شما را هم بالا می‌برد.

محتوای خوب باعث می‌شود کاربران مدت بیشتری در سایت بمانند و از تعداد صفحات بیشتری بازدید کنند که دو سنجه مهم در ارزیابی آلکسا هستند.

ساختار خوب پیوندها

یک گام مهم دیگر پیوند دادن صفحات با محتوای مربوط به هم در وب‌سایتان به یکدیگر یا به‌عبارت‌دیگر ایجاد پیوندهای خارجی  (external links)  یا پیوندهای پشتی (backlinks) است. داشتن چنین ساختاری به موتورهای جست‌وجو کمک می‌کند یک بخش یا منطقه وب‌سایت شما را که مطالب با مضمون مشترک دارند، به‌روشنی تشخیص دهند. همچنین داشتن پیونده‌ای محکم و فراوان بین صفحات باعث می‌شود «اعتبار» (credibility) یک صفحه وب در سایت شما بالا رود و باز در نتایج جست‌وجوی گوگل در رده بالاتری قرار گیرد و کاربران بیشتری به سایت شما جلب شوند و رتبه آلکسای شما بالا برود.

هم موضوع درباره ایجادی یک ساختار پیونده‌ای داخلی (Internal links) هم اهمیت دارد. برای ایجاد پیونده‌ای داخلی باید پیوندهایی را در متن‌هایتان در هر صفحه ایجاد کنید که کاربر را از این صفحه به صفحه‌های دیگر سایت هدایت کند. پیونده‌ای داخلی به کاربر امکان راحت‌تر سایت شما را مرور کند. همچنین ربات‌های مرورگر (crawler) موتورهای جست‌وجویی مانند گوگل راحت‌تر درون سایت شما جهت‌یابی می‌کند و سایت شما رده بالاتری در نتایج جست‌وجو به دست می‌آورد. همچنین پیونده‌ای داخلی زمان ماندگاری کاربران را در سایت افزایش می‌دهد و این هم به‌نوبه خود رتبه آلکسای سایت را بالا می‌برد.

کاربرد کلمات کلیدی مرتبط

یک جزء مهم هر وب‌سایت‌ این است که متن‌ها با کلمات کلیدی مناسبی مرتبط شده باشند. این کلمات کلیدی را با توجه به محتواهایی که تولید می‌کنید، بررسی سایت‌های دیگری که مضمون مشابه سایت شما دارند و همچنین کلماتی که کاربران مورد هدف شما در موتورهای جست‌وجویی مانند گوگل بیشتر به دنبال آن هستند (google trends) به دست بیاورید.

توجه داشته باشید که مهم ارتباط کلمه کلیدی با محتوایی است که منتشر می‌کنید و حتی ممکن است در مواردی کلمه کلیدی را که کسی چندان به دنبال آن نیست هم به کار ببرید.

کد خبر 597583 برچسب‌ها اینترنت تکنولوژی (فناوری) ارتباطات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اینترنت تکنولوژی فناوری ارتباطات موتورهای جست ترافیک سایت رتبه آلکسای سایت شما وب سایت شما سایت شما رتبه آلکسا سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | پوستر جنجالی نساجی برای بازی پرسپولیس؛ پیام خاص نساجی به هواداران زن

به گزارش همشهری آنلاین، در شرایطی که بنا به تصمیم مسئولان بالا دستی جایگاه بانوان در این مسابقه به هواداران پرسپولیس واگذار شده، اعضای روابط عمومی این باشگاه با انتشار یک پوستر خاص پیام خود را به علاقه‌مندان زن تیمشان رساندند.

در این پوستر نمایه‌ای از ساکت الهامی سرمربی نساجی به چشم می‌خورد که تصویری از زن هواداران نساجی در ورزشگاه شهید وطنی، روی آن کلاژ شده است. این یک مسابقه حساس برای هر دو تیم در بالا و پایین جدول است که نتیجه آن از هر نظر تاثیر بسیاری بر رقابت‌های لیگ برتر خواهد گذاشت. از ساعت ۱۸:۱۵ تا ساعت ۲۱ هیجان این مسابقه در ایران حرف اول خواهد بود.

کد خبر 849617 منبع: ورزش سه برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • عکس | پوستر جنجالی نساجی برای بازی پرسپولیس؛ پیام خاص نساجی به هواداران زن
  • قیمت قالب فلزی لبه ۵ با قیمت دلار بالا رفت؟!
  • پوستر جنجالی نساجی برای بازی پرسپولیس
  • تکذیب وجود آرسنیک در آب سد تالوار همدان
  • خسارت سیل اخیر به عشایر کلاک بالا
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • شکار از بالا