Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماره‌ چهاردهم‌ ماهنامه‌ «وزن دنیا» با تیتر «پرهای زمزمه» و با موضوع جمع‌خوانی و تحلیل ۱۰ شعر برگزیده‌ سهراب سپهری و همچنین پرونده‌ای در مورد زندگی و شعر نازنین نظام‌شهیدی منتشر شد. در این شماره‌‌ وزن دنیا می‌توانیم از شاعران استان‌های تهران، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، قم و گلستان شعر بخوانیم.

 علاوه‌ بر شعر این استان‌ها، دو بخش «آن‌سوی مرزها» و «کارنامه» که منعکس‌کننده شعر شاعران کارگاه شمس آقاجانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بخش «هوای تازه» در معرفی شاعران برگزیده‌‌ هر شماره، نقد و بررسی کوتاهی داشته است بر اشعار سیدمحمدرضا طباطبایی شاعر اهل استان قم. در بخش «تعریف و تبصره» این شماره‌ پرونده‌ای درباره‌‌ سهراب سپهری و کارنامه‌ شعری‌اش منتشر شده و ۲۰ شاعر و منتقد، هر کدام ۱۰ شعر از مجموعه‌ اشعار سهراب برگزیده‌اند. از نویسندگان این پرونده می‌توان به عنایت سمیعی، نصرت‌الله مسعودی، فؤاد نظیری، علیرضا طبایی، حمیدرضا شعیری، اکبر اکسیر، علیرضا بهنام، علیرضا نوری، روجا چمنکار، علیرضا آبیز، شوکا حسینی، سروش دباغ، علیرضا عباسی، لیلا صادقی، علی ثباتی، رضا رحمتی‌راد، احسان مهتدی، سیدحمید شریف‌نیا، حامد هاتف و شاهین شیرزادی اشاره کرد. همچنین در این بخش «وزن دنیا» گفت‌و‌گویی داشته با کامیار عابدی درباره‌ کارنامه‌ شعری سهراب سپهری. بخش «یاد بعضی نفرات» این شماره‌ با تیتر «ملکه‌ برف‌ها» سیری در شعر و زندگی نازنین نظام شهیدی داشته است با نوشته‌هایی از حافظ موسوی، محمد‌باقر کلاهی اهری، نگار اسکندرفر، مریم حسین زاده، گلاله هنری، شهاب نادری مقدم، آناهیتا رضایی، رحمان سهندی و ....
در بخش «صندوق پستی» نیز یادداشت‌هایی می‌خوانیم از جواد مجابی و علیرضا بهرامی.  شماره‌ چهاردهم «وزن دنیا»، در ۲۲۴ صفحه و به قیمت ۶٠ هزار تومان در کتابفروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان @vaznedonya مراجعه یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند. پوریا سوری صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول و علی مسعودی‌نیا سردبیر وزن‌دنیا هستند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سهراب سپهری وزن دنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی دیدار پایانی فوتسال جام ملت های آسیا در مجله فوتبال

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، سید محمد ناظم الشعریه کارشناس و مربی فوتسال در برنامه مجله فوتبال شبکه خبر گفت: تیم تایلند شرایط خوبی ندارد و تیم ما از بازی با ازبکستان هم بهتر بازی خواهد کرد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بررسی دیدار پایانی فوتسال جام ملت های آسیا در مجله فوتبال
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود