Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:13:36 GMT

طفره رفتن پنتاگون نسبت به تنش بین ایران و رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۰۱۳۳

طفره رفتن پنتاگون نسبت به تنش بین ایران و رژیم صهیونیستی

به گزارش ایرنا، جان کربی در نشست خبری روز دوشنبه در پاسخ به این سوال که آیا هیات اسرائیلی که به واشنگتن سفر کرده‌اند با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفت: هیچ برنامه‌ای برای دیدار وزیر دفاع آمریکا با هیات اسرائیلی وجود ندارد.

وی افزود: می‌دانم که برخی از اعضای نیروهای دفاعی اسرائیل در این هیات حضور دارند که با همتایان خود دیدار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پنتاگون نگران اشتباه محاسباتی منجر به درگیری بین اسرائیل و ایران در پی برخی تنش‌های فعلی است،اظهار کرد: من درباره نیروهای نظامی دیگر نمی توانم صحبت کنم.

وی مدعی شد: علاقه ما در این است که امنیت ملی ما در منطقه، امن، محافظت شده و قابل دفاع باشند که شامل تهدیدهایی است که ایران به تداوم آن در منطقه نشان می‌دهد چه اینکه در فضای دریایی، چه اینکه حمایت از شبکه تروریستی و چه توسعه برنامه موشک بالستیک باشد.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: این چیزی است که ما و وزیر دفاع بر آن متمرکز هستیم و اینکه بتوانیم از امنیت ملی خود در منطقه مراقبت کنیم. من نمی‌خواهم درباره عملیات نظامی دیگران اظهار نظری داشته باشم.

کربی در حالی این اظهارات را مطرح کرد که آمریکا درباره تحرک نظامی چین در منطقه به شدت موضع‌گیری می‌کند و حتی علیه چین اقداماتی را انجام می‌دهد.

برچسب‌ها پنتاگون اسرائیل جان کربی موشک بالستیک وزارت دفاع آمریکا ایران رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پنتاگون اسرائیل جان کربی پنتاگون اسرائیل جان کربی موشک بالستیک وزارت دفاع آمریکا ایران رژیم صهیونیستی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۰۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است

منابع آمریکایی مطلع روز جمعه به پایگاه خبری اکسیوس اعلام کردند که وزارت خارجه این کشور تحریم گردان «Netzah Yehuda» ارتش رژیم صهیونیستی که مرتکب نقض حقوق بشر در کرانه باختری شده را متوقف کرده و درحال حاضر درحال بررسی این مسئله با اطلاعات به دست آمده جدید از این رژیم طی روزهای اخیر است.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری اکسیوس اعلام کرد با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی، اعضای کنگره و حتی مقامات ارشد دولت بایدن تحت فشار شدیدی برای تجدیدنظر درخصوص تحریم‌های احتمالی علیه رژیم صهیونیستی قرار دارد.

به گزارش منابع مطلع آمریکا قصد داشته تا از ارائه کمک نظامی و آموزش به گردان «Netzah Yehuda» خودداری کند که خود اقدامی بی‌سابقه در روابط واشنگتن و تل‌آویو محسوب می‌شد.

یک قانون امضا شده در سال 1997 در آمریکا، این کشور را از ارائه کمک‌های خارجی و ارائه آمورش‌ها از سوی وزارت دفاع به نیروهای پلیس، نظامی و امنیتی که متهم به نقض حقوق بشر هستند، ممنوع می‌کند.

هفته گذشته پایگاه خبری اکسیوس گزارش داده بود که بلینکن به دنبال اعمال تحریم‌هایی علیه گردان «Netzah Yehuda» ارتش رژیم صهیونیستی است.

انتشار این خب باعث شد تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون این رژیم به طور علنی از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بخواهند تا از انجام چنین اقدامی پرهیز کند.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، عضو کابینه جنگی این رژیم در این رابطه با بلینکن به گفت‌وگو پرداختند و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به گفت‌وگو پرداخت.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، تل‌آویو در پیغام‌های خود به ـآمریکا از این کشور خواسته تا در تحریم این گردان ارتش رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران