Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هدف اصلی انتشار این فایل مسائل وین و زمین گیر کردن مذاکره کنندگان کشور در وین است و هیچ ربطی به انتخابات ندارد، زیرا ظریف عاقل تر از این حرفهاست که بخواهد وارد عرصه انتخابات شود، ظریف می داند با این مجلس فعلی نمی تواند کشور را مدیرت کند و باید کسی باشد که دیدگاهش به این مجلس نزدیک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جلیل رحیمی جهان آبادی»، نماینده‌ تربت‌جام‌ و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با فایل منتشر شده از گفت و گو های وزیر امور خارجه و تخریب او گفت: مذاکرات اتمی ایران و به نتیجه رسیدن آن، مخالفان بسیار زیادی در منطقه و در آمریکا دارد، آنها قرارداد برجام را به نوعی تداوم فعالیت و روند رو به رشد ایران‌ در خاورمیانه می دانند. در دوران ترامپ هم سنگ اندازی هایشان منجر به منحل شدن برجام شد، اکنون در دور جدید با توجه به وضعیتی که برای برجام ایجاد شده میزان شیطنت ها هم افزایش یافته است. اگر دقت کرده باشید یکی دو هفته اخیر اقدامات رژیم صهیونیستی به اوج خود رسیده چه در بحث خرابکاری در نطنز چه در بحث حمله به نفتکش های ایران و چه سایر اقداماتی که در منطقه انجام می دهند. 

او ادامه داد: اسرائیل به دنبال این است که چالش بین ایران و آمریکا و به نوعی ایران با غرب به اوج خود برسد و نگذارد گفتگوها به نتیجه ای برسد. ظریف عملا اعلام کرده وارد پروسه انتخابات ریاست جمهوری نمی شود، انگیزه ای و تمایلی ندارد در جلسات متفاوت و مختلفی او بیان کرده که قصدی برای ورود به انتخابات ۱۴۰۰ ندارد، سوال مهم در این اتفاق این است که چرا از این فایل صوتی تا بعد از دولت محافظت نشده بود؟ گمان می‌کنم انتشار این فایل کار سیستم های اسرائیل با هدف ضربه زدن به مذاکرات وین باشد، زیرا آنها می خواهند ایران را زمین گیر کنند و بدبینی بین ایران و کشورهای اروپایی را تشدید بخشند. این یک عرف است که هر دولتمردی در هر جای ایران دیدگاه ها و خاطرات خودش را بیان می کند، کاش حفاظت بیشتری از طرف کسانی که این مصاحبه را ترتیب داده بودند و ظریف به انها‌ اعتماد کرده بود صورت می گرفت، باید حفاظت بیشتری می شد تا این فایل محرمانه به موقع منتشر شود زیرا آن وقت اثرگذاری لازم را داشت، ضعفی که در حفاظت و نگهداری آن انجام شده قابل پیگیری و رسیدگی است، باید بررسی شود زیرا این نشان دهنده یک آسیب امنیتی است که منجر شده چنین فایلی منتشر شود. هدف و منفعت پشت پرده برای رژیم صهیونیستی است، نباید موضوع را تبدیل به یک چالش داخلی کنیم، زیرا آنها خواهان همین امر هستند. صهیونیست ها می خواهند این فایل را به یک چالش بین دولت و مخالفان دولت تبدیل کنیم و به تخریب ظریف که فرمانده دیپلماسی ما در وین است روی آوریم. با توجه به این اوضاع و احوال حدسم بر این است که این فرآیند در ادامه تخریب پایگاه اتمی نطنز، در ادامه حمله به کشتی های ایران و نفتکش های کشور است و قطعا اسرائیل در آن نقش دارد و قصدش آسیب به مذاکرات وین است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: هدف اصلی انتشار این فایل مسائل وین و زمین گیر کردن مذاکره کنندگان کشور در وین است و هیچ ربطی به انتخابات ندارد، زیرا ظریف عاقل تر از این حرفهاست که بخواهد وارد عرصه انتخابات شود، ظریف می داند با این مجلس فعلی نمی تواند کشور را مدیرت کند و باید کسی باشد که دیدگاهش به این مجلس نزدیک باشد. ظریف می داند که با افکار اینها نمی تواند کار کند. هیچ دلیلی ندارد که این فایل با انگیزه های انتخاباتی منتشر شده باشد و یقینا قصد آن ضربه زدن به سیاست خارجی ایران و مذاکرات وین است. 

او گفت: در تشخیص دوست و دشمن دچار مشکل هستیم، خیلی از افرادی که امین و دلسوز هستند و صادقانه برای کشور، نظام و آب و خاک کار می‌کنند و تحت امر رهبری هستند مورد تخریب عده‌ای قرار می گیرند، ظریف اولی نیست و آخری هم نخواهد بود. یک درد و رنج تاریخی در این 40 سال این است که خیلی از افراد دلسوز و کارآمد مورد هجوم و آسیب قرار گرفتند و قطع به یقین هم ظریف هم از این موج فرآیند مصون نخواهد بود.

نماینده مردم تربت جام ‌گفت: ظریف یکی از اصلی ترین موانع رژیم صهیونیستی و غربی ها در بحث سیاست خارجی ایران است و به درستی توانسته از منافع کشور دفاع و آنها‌ را تبیین کند، در مجلس تلاش خودمان را می کنیم تا واقعیت ها را بیان کنیم و منافع ملی و امنیت ملی را با توجه به درکی که داریم تشریح کنیم. اینکه نمایندگان در این زمینه چه تصمیمی بگیرند قابل پیش بینی نیست. رنج می بریم از این شرایطی که دوست های دلسوز و توانا و صدیق در جمهوری اسلامی مورد تخریب واقع می شوند، آسیب امنیتی در انتشار این فایل کاملا مشهود است، مانند آسیب امنیتی در ترور فخری زاده، آسیب امنیتی در شهادت سردار سلیمانی که یکی از بی نظیرترین فرماندهان ایران بودند. به نظر من همه جناح ها دست به دست هم بدهیم به جای اینکه خودی ها را و نیروهای نظام و سربازان نظام در عرصه دیپلماسی و یا در عرصه امنیتی و سپاه را تخریب کنیم این حفره ها و آسیب ها را شناسایی کنیم و اجازه ندهیم، دشمن بیش از این در بخش های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و اتمی ما آسیب ایجاد کند.

رحیمی جهان آبادی اظهار کرد: ظریف به هرحال چند ماه دیگر بیشتر وزیر خارجه نیست و به دوران بازنشستگی خودش بیشتر فکر می کند و صحبتی که ظریف در این فایل دارد نشان از یک سیاستمدار بازنشسته است که خاطرات و تجربیات خودش را صادقانه بیان می کند. باید از امنیت خودمان دفاع کنیم و آسیب های واقعی و نقشه های دشمن را بشناسیم وگرنه به نفع دشمن عمل کردیم. جمهوری اسلامی بیش از گذشته نیاز دارد که صادقانه از آن دفاع شود و اگر دفاع انجام نشود و بخواهیم سکوت کنیم و واقعیت ها و آنچه را می دانیم در برابرش کوتاه بیاییم و این روند آسیب زا ادامه پیدا کند، در روز قیامت نسبت به مردم ایران و تاریخ ایران مسئول هستیم. تمرکز کمیسیون امنیت ملی بر آسیب های امنیتی در مسئله نطنز و انتشار این فایل صوتی و مسائلی که قبلا اتفاق افتاده باید باشد، تا این حفره های امنیتی و آسیب ها را شناسایی نکردیم پرداختن به مسائل دیگر خیلی اولویت ندارد. اساسی ترین مشکل کشور همین است که ما این حفره ها را شناسایی کنیم و این آسیب ها را کاهش دهیم. 9

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهان کمیسیون امنیت ملی برنا وزیر امور خارجه ایران رشد خاورمیانه رژیم صهیونیستی ایران و آمریکا انتخابات ریاست جمهوری انتخابات دولت زمین کشورهای اروپایی مصاحبه پشت پرده کشتی کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس خاک تربت جام جمهوری اسلامی وزیر خارجه بازنشستگی مردم ایران محمد جواد ظریف کمیسیون امنیت ملی انتشار این فایل آسیب امنیتی ظریف می داند سیاست خارجی زمین گیر آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از آسوشیتدپرس، «غفران مهدی سوادی» معروف به «ام فهد» یکی از چهره‌های اثرگذار شبکه‌های اجتماعی تیک‌تاک و اینستاگرام بود و ده‌ها هزار کاربر او را دنبال می‌کردند.   به گفته یک مقام امنیتی عراق که خواست نامش فاش نشود، یک ضارب ناشناس روز جمعه «ام فهد» را در حالی که سوار بر خودروی شخصی‌اش بود با اسلحه هدف قرار داد و به قتل رساند.    این مقام امنیتی اعلام کرده که قاتل، گوشی «ام فهد» را ربوده و از محل متواری شده است.   این قتل در «زیونه» اتفاق افتاده است؛ همان محله‌ای که «هشام الهاشمی» محقق و کارشناس امنیتی برجسته عراقی در سال ۲۰۲۰ به ضرب گلوله کشته شد.   قبل از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، این محله محل زندگی مسئولان نظامی بود و از مناطق معتبر و شاخص بغداد محسوب می‌شد.    «غفران مهدی سوادی» اولین شخصیت برجسته رسانه‌های اجتماعی نیست که در مرکز بغداد به ضرب گلوله کشته می‌شود. سال گذشته هم «نور السفا» یا «نور بی ام»، یکی از چهره‌های مجازی با طرفداران متعدد در شبکه‌های اجتماعی نیز در این شهر به ضرب گلوله کشته شد.   یکی از همسایگان «سوادی» درباره حادثه قتل این اینفلوئنسر عراقی می‌گوید: پس از شنیدن صدای شلیک دو گلوله به خیابان آمدم و دیدم که درِ ماشین باز است و «ام فهد» روی فرمان افتاده است.   به گفته این فرد که خود را «ابو آدم» معرفی کرده، زنی که در خودرو همراه «ام فهد» بود، بلافاصله پس از حادثه از صحنه فرار کرده است.   سال گذشته یک دادگاه عراقی «ام فهد» را به دلیل انتشار چندین فیلم و ویدئو حاوی اظهارات ناپسند و رفتار‌های ناشایست عمومی در رسانه‌های اجتماعی به ۶ ماه زندان محکوم کرد.   نقش تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی در عراق، مدتی است از ترویج محصولات زیبایی و لباس، به پروژه‌ها و برنامه‌های دولتی گسترش یافته است.    این چهره‌های تأثیرگذار مجازی، در مراسم رسمی دولتی به عنوان چهره‌های تجاری کلیدی در حوزه‌های ورزشی، امنیتی و فرهنگی طبقه‌بندی می‌شوند.   چند روز پیش انتشار ویدئو‌هایی با حضور یک اینفلوئنسر برجسته در نود و سومین سالگرد تاسیس نیروی هوایی عراق با واکنش‌های شدیدی مواجه شد.   پس از انتشار این ویدئو‌ها بسیاری از صاحبنظران، از وزارت دفاع عراق به دلیل اجازه‌دادن به این افراد برای ضبط ویدئو از سایت‌های حساس نظامی و انتشار آنها انتقاد کردند.   این وزارتخانه از اقدام خود دفاع و اعلام کرد که در عصر رسانه‌های اجتماعی، عراق هم مانند دیگر کشور‌های جهان، از اینفلوئنسر‌ها در کنار رسانه‌های سنتی برای برقراری ارتباط با مردم استفاده می‌کند.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • فقط یکی از معلم‌ها می‌داند
  • انسان‌ها سوگیری یادگیری ماشینی را بیشتر از سوگیری خود تشخیص می‌دهند
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • دشمن می‌داند دست ما پُر است/ وعده صادق به ملت ایران ابهت داد