Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مهدی مطهرنیا» کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به ارزیابی ۱۰۰ روز اول کاری جو بایدن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: بایدن رئیس جمهوری است که بافت کارهایش بیش از آنکه یک روند ایجابی داشته باشد اساساً بر روی رقابت با ترامپ بنا شد. اگر به آمار آرای وی در انتخابات دقت کنیم و همچنین پایگاه اجتماعی او در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ را زیر ذره‌بین ببریم، به خوبی می‌بینیم که او توانست در تقابل با ترامپ کسب رأی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال او موجودیتی لرزان دارد؛ به این معنا که همه او را در داخل ایالات متحده به عنوان یک سیاستمدار کُند و کم‌شتاب می‌شناسند و این در حالی است که او تلاش دارد تا به همه بگوید که به‌رغم سن و سالش همچنان جوان است اما به نظرم در حوزه تصمیم‌گیری هنوز قابلیت خاصی از خود نشان نداده است و به همین دلیل بسیاری بر او انتقاد دارند.

وی ادامه داد: بر همین اساس به نظرم ۱۰۰ روز نخست حیات سیاسی بایدن به عنوان رئیس‌جمهوری- ایالات متحده را به نوعی باید روندی دانست که زیر سایه تبلیغات ترامپ قرار داشته است و جمهوری‌خواهان همچنان در حال حمله به او در محورهای سیاست داخلی و سیاست خارجی هستند. توجه داشته باشید که مردم آمریکا، رئیس جمهوری می‌خواهند که بتواند آنها را به سمت تامین منابع ملی پیش ببرد که در مورد چین و روسیه این انتظار از او بیشتر است. از منظری دیگر مسائل مربوط به شرق و جنوب شرق آسیا، ایران و همچنین غرب آسیا برای سناتورهای آمریکایی بسیار مهم است و به همین دلیل است که می‌بینیم سناتور لیندسی گراهام به شدت از ۱۰۰ روز نخست کاری بایدن انتقاد می‌کند. بایدن در قالب مدیریت کرونا و بسته‌های حمایتی از مردم کشورش بدون تردید بهتر از دونالد ترامپ عمل کرده است و به همین دلیل او در وضعیت تقریباً قابل قبولی در داخل ایالات متحده قرار دارد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: باید به یاد داشته باشیم که با پایان دوران کرونا، حتی واکسیناسیون آن به حاشیه خواهد رفت و پرونده‌های دیگری مانند مهاجرت و بهبود اقتصاد آمریکا و وضعیت بیکاری و معیشت مردم مطرح می‌شود. اینها مسائلی است که در باب سیاست داخلی طی این ۱۰۰ روز به صورت نسبی جلو رفته اما می‌بینیم که همچنان جمهوری خواهان از بایدن در باب مهاجرت بسیار انتقاد می‌کنند. توجه داشته باشید که چندی دیگر ما شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا هستیم و همین موضوع می‌تواند باعث شود رفتار بایدن بر روند این انتخابات تاثیر مثبت یا منفی بگذارد که در نهایت هزینه‌هایی را برای حزب دموکرات به همراه خواهد داشت. در حوزه سیاست خارجی طی ۱۰۰ روز اخیر شاهد آن بودیم که تیم بایدن سعی کرد ایران را پای میز مذاکره بکشاند تا علاوه بر اجتناب از هرگونه درگیری در منطقه، نخستین مذاکره خود در محور سیاست خارجی را به دنیا عرضه کند.

مطهرنیا در پایان خاطرنشان کرد: این در حالی است که رقبای آنها در حزب جمهوری‌خواه همچنان او و تیمش را مورد انتقاد قرار خواهند داد و این در زمانی اتفاق می‌افتد که پرونده منطقه با مرکزیت ایران ریشه‌هایی در یمن، عراق، سوریه و لبنان دوانده است و به همین دلیل مذاکراتی که در وین جریان دارد یک مجموعه درهم تنیده است که تیم بایدن در حال مدیریت آن است. همانگونه که در مورد افغانستان و عراق شاهد هستیم، نوع برخورد بایدن با هر دو کشور همچنان مشخص نیست اما اعلام خبر خروج نظامیان ایالات متحده از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی موجب شده تا انتقادات تندی نسبت به او در حوزه سیاست خارجی طی ۱۰۰ روز اول دولتش انجام شود. بر این اساس با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده که گفته می‌شود چیزی در حدود ۵۲ درصد از عملکرد بایدن راضی هستند اما به نظر می‌رسد که او با چالش‌های زیادی در حوزه داخل و خارجی روبه‌رو خواهد بود که در این میان آتش توپخانه تبلیغات ترامپ و جمهوری‌خواهان همچنان علیه دموکرات‌ها برقرار است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افغانستان لیندسی گراهام جو بایدن دونالد ترامپ برجام حزب جمهوریخواه آمریکا حزب دموکرات آمریکا همین دلیل جمهوری خواهان ایالات متحده سیاست خارجی ۱۰۰ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت  ۸ صبح یک روز قبل از انتخابات ادامه خواهد داشت.
در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.
این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.
دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.
این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.
وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • روز ۲۰۳ طوفان‌الاقصی| ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است