Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:32:31 GMT

تجمعات در شرایط قرمز کرونایی بسیار آسیب زا است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۰۵۲۴

تجمعات در شرایط قرمز کرونایی بسیار آسیب زا است

دکتر پرویز قزلباش شامگاه دوشنبه در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه در اجرای پروتکل‌ها در بحث نظارت نباید تبعیض قایل شد، افزود: چراکه پروتکل‌ها براساس اصول علمی طراحی و تدوین می‌شود و لذا نظارت‌ها بر همین اساس بوده و اگر  اعلام می شود در شرایط قرمز نباید تجمعات باشد، همه موارد را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طبق گزارش اعلام شده زنجان، یزد و سمنان از استان‌های پیش رو در رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند اضافه کرد: برای اینکه این پروتکل‌ها بر روند بیماری تاثیرگذار باشد و روند صعودی تبدیل به نزولی شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به بیش از ۹۰ درصد برسد.

قزلباش، عادی‌انگاری، عادت کردن مردم به روال کنونی، خسته شدن مردم از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اثرات روانی که کرونا داشته را از دلایل عمده کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و افزود:  کماکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین راهکار مقابله با کرونا است و این مهم باید مورد توجه باشد.

رییس  دانشگاه علوم‌پزشکی  و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با تاکید بر اینکه جدیت در نظارت‌ها و رعایت محدودیت‌ها از مطالبات جدی دانشگاه علوم‌پزشکی استان است، ادامه داد: علاوه بر مشاغل گروه‌های ۲،  ۳ و ۴ که در مناطق قرمز فعالیت آنها ممنوع اعلام شده، از گروه‌های یک در حال فعالیت نیز  درخواست می شود که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

این  مسوول همچنین با تاکید بر اینکه واکسیناسیون در همه جهان با اولویت‌بندی انجام می‌شود، گفت: در ایران نیز با توجه به میزان محدود واکسن، واکسیناسیون به صورت بسیار هدفمند و با اولویت‌های تعیین شده انجام می‌شود.

وی از بسته شدن پرونده فاز یک تزریق واکسن کرونا به صورت موقت از روز دوشنبه در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته فاز دوم واکسیناسیون جامعه هدف بالای ۸۰ سال از روز سه شنبه در استان آغاز می شود.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان فاصله گذاری اجتماعی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان فاصله گذاری اجتماعی کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان فاصله گذاری اجتماعی زنجان اخبار کنکور رعایت پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف خط قرمز‌ها و تسهیل در فرآیند صدور مجوز نشریات دانشجویی / بودجه مجزایی برای حمایت نداریم+ فیلم

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت:فرآیند‌های صدور مجوز‌ها تسهیل شده، خط قرمز‌های خود ساخته برداشته شده، چون خیلی از این خط قرمز‌ها واقعا نه خط قرمزی است که در آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و نه ابلاغیه از وزارت علوم است.

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: حدود ۴ هزار نشریه حوزه آموزش عالی به صورت مشخص وزارت علوم در حوزه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مسئولیت اجتماعی، علمی فعالیت می‌کنند.

جشنواره نشریات فرصتی است برای اینکه افق فعالیت نشریات و رسانه را در داخل دانشگاه مشخص کنیم و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم و کمک کنیم که نقاط ضعف‌ها برطرف شود و نقاط قوت‌ها تقویت شود و در دوسال اخیر شاهد رونق فعالیت‌های دانشجویی در این هستیم.

وی افزود: معتقدیم که اگر چه حوزه فعالیت نشریات دانشجویی رونق خوبی پیدا کرده، اما باید این را چند برابر کرد و به هر مجموعه‌ای فرصت داد که افکار رو اندیشه‌ها را ارائه دهند و در بوته نقد گذاشته شوند. ما معتقدیم که نماد عقلانیت و مدنیت، رکن اصلی نهضت آزاد اندیشی در دانشگاه ها نشریات هستند.


کلانتری در خصوص حمایت وزارت علوم در حوزه نشریات گفت:نامه‌هایی که ابلاغیه‌های حمایتی داشتند را برای دانشگاه‌ها داشتیم به طور مشخص در اجلاس روسای دانشگاه حمایت از نشریات مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون فرهنگی وزارت علوم خاطرنشان کرد: واقعیت امر این است که ما هنوز در حوزه فرهنگی آموزش عالی دانشگاه‌ها ردیف‌های مجزا بودجه‌ای نداریم که بخواهیم بودجه مستقلی را برای نشریات تدارک ببینیم. این مطالبه‌ای است که دانشجویان همواره از وزارت علوم دارند که مطالبه به حقی است، اما سیاست این است که ردیف‌های بودجه را تلفیق کنند.

وی در خصوص حمایت از نشریات دانشجویی افزود: فرآیند‌های صدور مجوز‌ها تسهیل شده، خط قرمز‌های خود ساخته برداشته شده، چون خیلی از این خط قرمز‌ها واقعا نه خط قرمزی است که در آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و نه ابلاغیه از وزارت علوم است. برنامه‌های توانمند ساز برای نشریات داریم و خواهیم داشت.

کلانتری یادآور شد: امیدواریم بودجه فرهنگی در سال جاری یک ردیف مشخص داشته باشد که روسای دانشگاه‌ها بتوانند در این حوزه هزینه کنند تا زمانی بودجه فرهنگی مستقل نشود مسائل و مشکلات حوزه فرهنگی رفع نخواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کسب رتبه دوم کشوری در هفدهمین جشنواره شهید مطهری
  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به بانوان آسیب پذیر در زاهدان
  • حذف خط قرمز‌ها و تسهیل در فرآیند صدور مجوز نشریات دانشجویی / بودجه مجزایی برای حمایت نداریم+ فیلم
  • نکاتی که باید هنگام استفاده از کنسرو‌ها رعایت کنید
  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد