Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:49:20 GMT

اشتغالزایی برای 2 هزارو 900 نفر در معادن زنجان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۰۶۳۰

اشتغالزایی برای 2 هزارو 900 نفر در معادن زنجان

ابوتراب نظریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برخورداری استان زنجان از 30 نوع تندیس معدنی این استان را جزو 10 استان نخست کشور در برخورداری از ذخایر متنوع معدنی بدل کرده است که در واقع ظرفیتی عظیم برای استان محسوب می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان زنجان گفت: سرب و روی ­انگوران، پتاس­، آهن، معادن ترآورتن، گرانیت، سیلیس، برآسیت وپرلیت، فلدسپات، خاک صنعتی بخشی از ثروت‌های خدادادی استان زنجان است که بهره‌برداری از آنها به صورت مستمر در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری قابل توجه در بخش معدن در استان زنجان گفت: در سال ۹۹، شاهد وصول یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان بودیم که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۶.۴ درصدی برخوردار بوده است، در حالی که میزان حقوق دولتی وصول شده در سال ۹۸ بالغ بر ۳۲۵ میلیارد ریال بوده است

نظریان تصریح کرد: افزایش میزان حقوق دولتی معدن انگوران و نیز دریافت حقوق دولتی معوقه معادن از جمله علل افزایش قابل توجه میزان حقوق دولتی وصول شده معادن استان در سال ۹۹ است.

وی افزود: هم اکنون در استان ۳۴۶ معدن فعال با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال وجود دارد که زمینه اشتغالزایی ۲ هزار و ۹۱۴ نفر در این حوزه فراهم شده است.

گفتنی است، یکی از معادن غنی استان زنجان سرب و روی انگوران در روستای دندی (شهرستان ماهنشان) است که شکل نوین استخراج از آن به اواخر دهه 40 برمی‌گردد.

ظرفیت تولید این معدن سالانه 700 هزار تن اکسید سرب و روی و مخلوط سولفوره سرب و روی است که این میزان تولید برای کارخانه‌های تولید شمش سرب و روی در استان زنجان به کار برده می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان صنایع دستی اشتغال حقوق دولتی استان زنجان حقوق دولتی سرب و روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز سه‌شنبه در دیدار مدیران، منتخبان و نخبگان جامعه کار و تولید با گرامیداشت روز کارگر و روز معلم  گفت: کارگران رکن اساسی در تحقق جهش تولید هستند و رفع مشکل این قشر باید با اهتمام ویژه پیگیری شود.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات و ارایه بسته‌های حمایتی به کارگران با حفظ عزت و کرامت انسانی آنان مورد توجه مسوولان و کارفرمایان باشد.

نماینده ولی فقیه در سمنان گفت: کارگران در حفظ و نگهداری نظام جمهوری اسلامی ایران نقش سازنده‌ای دارند و باید حفظ عزت آنان بیش از پیش مورد توجه مسوولان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • هنرآموزی که برای هنرجویانش اشتغالزایی کرد
  • تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی
  • اعمال حق تأهل در حقوق کارگران به میزان ۵۰۰ هزار تومان
  • کسورات حقوق دانشجو معلمان به میزان خدمات دریافتی می شود
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن