Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین لایقی مطلق روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها که در شهرستان های بویراحمد و دنا اجرا شده با نصب دیتالاگر و تله های فرمونی و برداشت داده های مربوطه و ارسال به دفتر پیش آگاهی ارائه مدل پیش آگاهی برای تعیین بهترین زمان مبارزه با نسل های کرم سیب و کرم خوشه خوار انگور می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این طرح ها با انعقاد قرارداد با کلینیک های گیاه پزشکی عملیاتی شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چهار دستگاه دیتالاگر دیگر خریداری و برای نصب در باغستان های مرکبات مناطق گرمسیری استان به سازمان حفظ نباتات پیشنهاد داده شده است.

لایقی مطلق مبارزه با ملخ های بومی را از دیگر برنامه های در دست اجرای حوزه حفظ نباتات کهگیلویه و بویراحمد در بهار امسال اعلام کرد و اضافه کرد:تاکنون مبارزه با این آفت در سطح ۲۰۰ هکتار از مزارع شهرستان های بویراحمد و دنا انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح پایش مراتع و مزارع استان از مهر ماه سال ۱۳۹۹ برای شناسایی آفت ملخ آغاز شده و تاکنون ۱۴۰هزار هکتار از مراتع شهرستان‌های مختلف استان پایش شده است.

حسین لایقی مطلق  اظهار داشت: طرح پایش مزارع و مراتع کهگیلویه و بویراحمد برای شناسایی آفت ملخ صحرایی تا تیر ماه امسال ادامه دارد.

وی بیان کرد:با توجه به تجربیات مشاهده ملخ در سال های اخیر، بیشترین میزان پایش در مراتع شهرستان های گچساران ،باشت و بهمئی انجام شده است.

وی عنوان کرد:بی بی حکیمه،لیشتر، امامزاده جعفر،سرابننیز و پشتکوه از مهمترین مناطق پایش شده سال زراعی جاری در این شهرستان ها بوده است.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با توجه به هشدارهای صادر شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر احتمال حمله دسته های ملخ مهاجم به استان های جنوبی کشور کار پایش با جدیت در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: در این مدت هنوز موردی از آفت ملخ در مزارع و مراتع کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است اما به دلیل هشدار سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر احتمال هجوم ملخ های صحرایی به مراتع استان همه امکانات برای شناسایی به موقع آفت ملخ بسیج شده است.

آفت ملخ صحرایی که منشاء آن شرق آفریقاست از سواحل سودان، جیبوتی، اتیوپی و سومالی وارد شبه‌جزیره عربستان می‌شوند و با مناسب شدن شرایط به شمال این کشور رفته و عموما با وزش باد از شمال عربستان وارد ایران می‌شوند.

ملخ‌های مهاجر بهمن ماه سال ۱۳۹۷ از کشورهای حوزه شبه جزیره عربستان از جمله امارات، عمان و کشور عربستان وارد برخی استان‌های جنوب شرق کشور شد.

 تخم گذاری ملخ به صورت خوشه‌ای انجام می‌شود که در آینده منجر به تولید ۳۰۰ تا ۴۰۰ ملخ می‌شود.

ملخ‌های مهاجم تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.

این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف ازجمله جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می‌شوند.

سالانه ۹۷۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد سازمان حفظ نباتات کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد سازمان حفظ نباتات کشور وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد سازمان حفظ نباتات کشور اخبار کنکور جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد شهرستان ها حفظ نباتات آفت ملخ ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید طالبی پور ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط آب و هوای بسیار خوب و تنوع زیستی و اقلیمی مقصد مناسبی برای گردشگران است

وی بیان داشت: بوم گردی در سال‌های اخیر مورد استقبال قرار گرفته و این استان نیز دارای مناطق مختلف و اقامتگاه‌های بوم گردی متنوعی است.

طالبی پور اظهار داشت: در مناطق گرمسیری و سردسیری استان جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارد که از مهمترین آنها، آبشار یاسوج، آبشار یاسوج، آبشار کمردوغ، جاذبه‌های گردشگری شهر سی سخت مانند کوه‌گل، چشمه میشی، غار ده‌شیخ، بافت تاریخی دهدشت، چشمه بلقیس چرام، دست نوشته‌های تنگ سولک بهمئی و شلال‌دون باشت است.

وی امام زادگان تاریخی همچون امامزادگان سید محمد کهگیلویه، امام زاده علی (ع) چرام و بی بی حکیمه گچساران را از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مذهبی استان عنوان کرد.

طالبی پور اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد، ۳۲۰ جاذبه طبیعی دارد که می‌توان با جذب بیشتر گردشگر، در این مناطق گردشگری، اشتغالزایی ایجاد و توسعه اقتصادی را میسر کرد.

کد خبر 6092075

دیگر خبرها

  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد