Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا مهرجو روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: خسارت‌های وارد شده در حوزه‌های برق ۳.۵ میلیاردتومان، آب ۲ میلیاردتومان، کشاورزی (دام و طیور) سه میلیاردتومان و اماکن مذهبی، مصلای جمعه و مساجد هفت میلیاردتومان برآورد شده‌است.

وی اظهارکرد: در این زلزله به پنج مسجد در روستاهای بخش مرکزی، اثر تاریخی حسینیه خان بندرریگ و مصلای جمعه شهر گناوه خسارت وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گناوه گفت: همچنین ۴۰۰ واحد مسکونی در جریان وقوع زلزله خسارت دیدند که  از این مجموع ۲۱۵ واحد در روستاها  بوده‌است.

وی افزود: خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی در سطح روستاها و شهر بیشتر شامل تخریب دیوار و ترک خوردگی منازل است که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.

فرماندار گناوه یادآورشد: بیشتر  واحدهای مسکونی آسیب دیده در روستاها جزو بافت‌های فرسوده است و از استحکام لازم برخوردار نبودند که برای مقاوم سازی و احداث جدید در عملیات آواربرداری با رضایت ساکنان تخریب می‌شوند.

مهرجو گفت: خسارت‌های زلزله شهرستان گناوه پس از بازدید و ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان برآورد و ثبت و در گزارشی به استانداری بوشهر ارایه شده‌است.

فرماندارگناوه بیان کرد: آواربرداری از واحدهای مسکونی آسیب دیده در دست انجام است که پس از پایان یافتن، مرحله ساخت و ساز و تعمیرات شروع خواهد شد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ روز یکشنبه ۲۹ فروردین در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد. 

هم اینک خدمات زیرساختی از جمله، برق، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله زده برقرار است.

شهرستان گناوه با جمعیت ۱۰۵ هزار نفر در شمال استان بوشهر و پسکرانه خلیج فارس واقع است.

برچسب‌ها بوشهر غلامرضا مهرجو گناوه خسارت مالی زلزله پروندهٔ خبری زلزله در بندر گناوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر گناوه بوشهر گناوه خسارت مالی زلزله اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوشهر از برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن محصول گندم از اراضی کشاورزی استان شده است. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به خسارت به مزارع گندم به سبب تداوم خشکسالی و کاهش بارش باران اظهار داشت: به علت خشکسالی و عدم بارندگی در فصل کشت همه سطوح بیمه شده گندم دیم به میزان 140 هزار هکتار خسارت دیده است.

وی خسارات به سطوح گندم آبی را مورد اشاره قرار داده و بیان کرد: از 18 هزار هکتار مزارع گندم آبی استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران در فصل کشت حدود 4 هزار هکتار آن خسارت دیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر پرداخت غرامت خسارت به مزارع گندم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای غرامت خسارت از یک تا 3 میلیون تومان در هر هکتار مزارع گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

توکلی از برداشت 15 هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان گندم تحویل مراکز خرید شده که شامل گندم معمولی و بذر گندم است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم تا خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی تولید 40 هزار تن محصول گندم از مزارع استان بوشهر شده که نسبت به تولید 125 هزار تنی سال قبل کاهش بیش از 70 درصد کاهش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از خرید گندم توسط 14 مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی و مرکز خرید با مشارکت سازمان تعاون روستایی استان بوشهر خبر داد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد