Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۱۰۰ درصدی صادرات از طریق بندر چابهار در ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی با بیان اینکه از ابتدای سال صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد رشد داشته اظهار داشت: از ابتدای فروردین‌ماه عمده محموله‌های کانتینری وارده به بندر چابهار کالاهای ترانزیتی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان میزان رشد ترانزیت را نسبت به دوره مشابه سال 99، به میزان 17 درصد اعلام و تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس، همه فرآیندهای دریایی و بندری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی انجام شده و با توجه به شیوع نوع جهش یافته این ویروس در کشور هند و برای جلوگیری از انتشار، بر اساس دستورات جدید ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه اقدام خواهد شد‌.

هجوم زمین خواران برای تصرف اراضی دولتی در چابهارافزایش 22 برابری بودجه عمرانی سیستان و بلوچستان/ راه‌آهن زاهدان-چابهار سال 1401 افتتاح می شودچابهار نقطه‌ای استراتژیک در سند راهبردی ایران ـ چین/ آیا تنها بندر اقیانوسی ایران به "سی‌پِک" متصل می‌شود؟+ فیلم

وی با بیان اینکه مراودات دریایی با بنادر کشور هند صرفاً کالاهای ترانزیتی و صادراتی از افغانستان به هند و واردات کالاهای اساسی از دیگر کشورها بوده، بیان کرد: هیچ گونه جابه‌جایی مسافر از طریق بندر چابهار با بنادر هند برقرار نبوده و حمل و نقل کالایی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و با تشدید پروتکل‌ها خواهد بود.

آقایی افزود: در همین راستا کنترل و پایش نسبت به کشتی‌های متردد و وارده به بندر چابهار قبل از ورود به لنگرگاه و پهلوگیری با حساسیت و دقت بیشتری بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و با انجام تست‌گیری و آزمایشات مربوطه در مورد خدمه و کالای کشتی تحت مراقبت‌ها و تایید وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا عمل خواهد شد‌.

انتهای پیام/392/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان طریق بندر چابهار سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۱۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت

سردار دوستعلی جلیلیان گفت: کارکنان پرتلاش کلانتری‌ها در خط مقدم تامین امنیت جامعه قرار دارند و در بررسی‌های بعمل آمده فرماندهی انتظامی استان با اقدامات پیشگیرانه و تامینی پلیس، اثر بخشی آموزش‌های همگانی پلیس، مشارکت‌های مردمی، توجه مردم به توصیه‌های پلیس و اقدامات کنترلی بر سارقان با کاهش ۱۸ درصدی در جمع کل سرقت‌ها در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حاصل شده است.

وی همدلی و همکاری را مهمترین عامل موفقیت در انجام ماموریت‌های محوله دانست و افزود: کاهش سرقت‌ها و پیشگیری از جرائم منوط به تلاش مضاعف و جهادی فرماندهان و کارکنان پلیس و مشارکت شهروندان است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، خدمت گذاری به مردم را مدال افتخار برای کارکنان فراجا دانست و یاد آور شد: باید به خود ببالیم در سازمانی خدمت می‌کنیم که خدمت گذاری به مردم یک نعمت الهی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران