Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@17:14:54 GMT

کرونا در همدان بحرانی تر از قبل ...

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۱۵۹۲

کرونا در همدان بحرانی تر از قبل ...

ایسنا/همدان در آستانه سومین هفته اجرای طرح محدودیت های کرونایی همچنان شاهد افزایش چشمگیر آمار مبتلایان و مرگ ومیرها بر اثر ابتلا به کرونا در استان همدان هستیم به طوریکه همدان جزء هفت استان بحرانی کشور معرفی و ۵ اردیبهشت با مرگ ۲۲ بیمار کرونایی رکورد متوفیان زده شد.

آمار اعلامی مبتلایان کرونا در ملایر هم نگران گننده است و طبق آمار رسمی تاکنون ۲۶۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند، این درحالیست که بسیاری همچنان ناقل هستند و عده ای که تست آنها منفی بوده و امکان دارد به کرونا مبتلا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر تخت های بیمارستان های این شهرستان پرشده و در وضعیت هشدار به سر می بریم.

دکتر رشید حیدری مقدم نیز در جلسه فوق العاده ستاد استانی مدیریت کرونا همدان، با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان خودرویی استان رعایت نمی‌شود، گفت: شاخص استفاده از ماسک به حداقل ممکن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ درصد از مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های استان مبتلایان به کرونا هستند، افزود: حتی یک تخت خالی برای بیماران کرونایی وجود ندارد.

حیدری مقدم با تأکید بر اینکه مردم از حضور گسترده در پارک‌ها و فضاهای سبز خودداری کنند، اظهارکرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پُر شده و پاسخگویی وضعیت موجود نیست.

به گزارش ایسنا، رئیس اتاق اصناف شهرستان ملایر نیز با اشاره به تمدید یک هفته ای محدودیت ها در این شهرستان، با تقدیر از کسبه اصناف و بازاریان به علت همکاری و مساعدت در انجام محدودیت های کرونایی، گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر تمدید یک هفته‌ای محدودیت‌های ضدکرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی، در شهر ملایر هم که هنوز در شرایط قرمز قرار دارد، محدودیت ها به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

داود جعفری تصریح کرد: گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در شهرستان ملایر همچون هفته‌های گذشته تعطیل هستند و به هیچ وجه امکان فعالیت را ندارند و گروه شغلی یک همچنان می‌توانند هفته آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند.

امور مالیاتی از کسبه در زمان تعطیلی مالیات بر درآمد نگیرد

فرماندار ویژه ملایر در جلسه فوق العاده ستاد مقابله با کرونای ملایر، گفت: همراهی مردم، کسبه، اصناف و بازاریان ملایر با ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان ستودنی است و این همراهی موجب شد میزان بستری بیماران کرونایی در ملایر از روزی ۳۵۰ نفر در هفته گذشته به روزی ۲۵۰ نفر در حال حاضر برسد.

قدرت الله ولدی با بیان اینکه این روند باید همچنان تا تغییر رنگ ملایر و رسیدن به شرایط ثبات ادامه یابد، تصریح کرد: امور مالیاتی از کسبه ای که در زمان اعمال محدودیت ها مشمول تعطیلی شده اند، نباید مالیات بر درآمد بگیرد.

این مقام مسئول با قدردانی از تلاش های شبانه روزی مجموعه شورای تامین شهرستان، مدیران دستگاه های اجرایی و همراهی خوب اصحاب رسانه در ملایر، اظهار کرد: تیم های بازرسی قرارگاه زیستی، ستاد صیانت از حقوق شهروندی، اصناف و بازار و اماکن نیروی انتظامی در این چهار مجموعه سنگ تمام گذاشتند که این اهتمام و نظارت و بازرسی شبانه روزی آنها نتیجه بخش بود.

ولدی ادامه داد: صدور بیش از ۱۲ هزار فقره جریمه در این شهرستان نشان از تلاش مجدانه نیروی انتظامی و برخورد قاطعانه پلیس با متخلفان و افراد بی توجه به محدودیت های تردد و حسن نظارت پلیس بر اعمال محدودیت های کروناست.

وی به تلاش مجموعه کادر بهداشت و درمان و مرکز بهداشت در طرح شهید سلیمانی و فعالیت مراکز ۱۶ ساعته اشاره و خاطرنشان کرد: با نصب و راه اندازی دومین دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری و اضافه شدن ۸۰ تخت به بیمارستان امام حسین(ع) و مهر و با مساعدت رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان و مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر، در حوزه مقابله با کرونا است که در این مدت به اندازه یک بیمارستان کامل توانستیم تجهیزات برای حوزه بهداشت و درمان ملایر بگیریم.

به گزارش ایسنا، فرماندار ملایر افزود: با همراهی مردم و تلاش مجموعه شهرستان و ستاد مقابله با کرونا، از ۱۰۰ مورد مثبت به کرونا در روز به ۵۰ مورد مثبت رسیده ایم که از این تعداد بیش از ۴۰ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

وی ادامه داد: این روند بدان معنا نیست که شرایط بهبود یافته، ما همچنان در شرایط بحرانی و خطرناک کرونا هستیم و مردم باید بدانند که عادی انگاری کرونا باعث ایجاد فاجعه می شود.

ولدی یادآورشد: برخورد ما با واحدهای صنفی متخلف مشمول گروه یک و مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ جدی است و در صورت تخلف واحدهای صنفی متخلف به مدت یک ماه پلمب می شوند.

ولدی با تأکید بر اینکه باید ضدعفونی معابر، خیابان ها و ناوگان حمل و نقل عمومی و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ناوگان عمومی تشدید شود، گفت: با برگزاری هرگونه مراسم و تجمع ها و افراد بی توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی برخورد جدی می شود.

استفاده روزانه ۵۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده در سطح شهر

شهردار ملایر با اشاره به وضعیت کرونایی استان همدان و شهر ملایر، گفت: گندزدایی و ضدعفونی شهر را با جدیت ادامه می دهیم، با توجه به ابتلای گسترده و بستری شدن تعداد زیادی از شهروندان و وجود وضعیت قرمز کرونایی در شهر ملایر، شهرداری هر روز در چندین نوبت اقدام به ضدعفونی و گندزدایی اماکن شلوغ و پرتردد شهر می کند.

حسین بابایی در گفت و گو با ایسنا، خاطرنشان کرد: شهرداری با استفاده از یک دستگاه تانکر ۱۶۰۰ لیتری مجهز به مه پاش هر روز، دو نوبت اقدام به محلول پاشی با آب ژاول در خیابان ها و بلوارها سطح شهر می کند همچنین با استفاده از دو دستگاه نیسان مجهز به واتر جت و چندین دستگاه سمپاش پشتی ترمینال ها، مساجد، پمپ بنزین ها، محوطه ادارات، بازار، کلانتری ها و آرامستان بهشت هاجر را گندزدایی می شود.

وی با بیان اینکه در کل روزانه بیش از ۵۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده آب ژاول در سطح شهر استفاده می شود، افزود: روزانه توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری وسایل بازی کودکان در پارک ها، مساجد پارک ها به ویژه مساجد ورودی های شهر که مسافرپذیر هستند و سرویس های بهداشتی آنها و المان ها و مبلمان های بوستان های سطح شهر، گند زدایی می شود.

شهردار ملایر یادآورشد: در همین راستا ماشین آلات حمل و نقل عمومی شهر از قبیل تاکسی، ون و اتوبوس هر روز در چندین نوبت توسط سازمان حمل و نقل مسافر و بار گندزدایی و ضدعفونی می شود تا همشهریان در سلامت باشند.

شوخی به نام "کرونا"

بیش از یک سال است همه بشریت به نوعی در تلاش هستند تا بحران جهانی و طاعون سیاه قرن را کنترل کنند اما برخی افراد هنوز در توهم به سر می برند و "کرونا" برایشان شوخی بزرگ و مدت داری شده است!

هنوز در ملایر بسیاری از مراکز به افراد بدون ماسک خدمات ارائه می دهند، بسیاری از کسبه، نانواها و کلوچه پزها ماسک نمی زنند و مشتریانی را در مغازه هایشان می بینی که بدون ماسک در صف می ایستند.

شهروندان بسیاری بی محابا بدون ماسک در شهر می چرخند، بازار تعطیل شده اما دستفروشی ها رونق گرفته و کنار خیابان بروجرد دستفروشان فاقد ماسک به کاسبی مشغول هستند و به "بازار داغ کرونا" دامن می زنند!...

بی تردید تا زمانی که برخی افراد و مسئولان سهل انگارانه با این معضل جهانی برخورد می کنند، از این وضعیت سیاه عبور نخواهیم کرد و به طور قطع آمار کشته ها از روزی ۵۰۰ نفر تجاوز می کند و داغ های بسیاری تا ابد بر دل خانواه ها می نشیند...

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس همه باهم علیه کرونا بيمارستان تخت بیمارستانی پروتکل های بهداشتی ضد عفونی پروتکل های بهداشتی بهداشت و درمان محدودیت ها سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۱۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا با اعلام اینکه محدودیت ترافیکی تعطیلات آخر هفته از ظهر روز ۱۲ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد، گفت: در این مدت محورهای هراز و کندوان مناسب با حجم تردد یکطرفه می‌شوند.

ایرنا در خبری نوشت: سرهنگ احمد شیرانی روز سه‌شنبه درباره آخرین تمهیدات ترافیکی برای پایان هفته جاری اظهار داشت: در بازه زمانی ساعت ۱۲ ظهر روز ۱۲ اردیبهشت تا ساعت ۶ صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تردد موتورسیکلت در محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

به گفته او، روز پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در محور کرج چالوس اجرا و از ساعت ۸:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می شود.

شیرانی افزود:‌ همچنین از ساعت ۱۰:۳۰ روز پنجشنبه از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) تردد یکطرفه خواهد شد که از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه محدودیت یکطرفه پایان یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک اعلام کرد: پیش بینی می شود در صورت پرحجم بودن محور کرج - چالوس برای روز جمعه از ساعت ۱۰ از مرزن آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) انسداد به صورت کامل اعمال شود.

وی ادامه داد: از ساعت ۱۲ روز جمعه از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس ) تردد یکطرفه اعمال می‌شود. همچنین از ساعت ۲۴ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه خواهد شد.

به گفته سرهنگ شیرانی، برای روز شنبه نیز از ساعت ۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می شود. از ساعت ۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال خواهد شد و از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می شود که تا ساعت ۲۴ ادامه دارد.

وی همچنین متذکر شد که تردد از مسیر جاده قدیم کرج - چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۷ صبح از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور به محدودیت ترافیکی محور هراز نیز اشاره کرد و گفت: تردد انواع کامیون ها وکامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه تا ساعت ۲ بامداد روز یکشنبه از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع خواهد بود.

به گفته سرهنگ شیرانی، در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ الی روز شنبه تاریخ ۴۰۳/۰۲/۱۵ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: تردد انواع تریلرها کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی درمحور قدیم رشت قزوین و بالعکس از ساعت ۷ الی ۲۴ روز پنجشنبه و جمعه ممنوع می باشد. همچنین تردد انواع تریلرها کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی درمحور آستارا اردبیل و بالعکس از ساعت ۷تا ۲۴ روز پنجشنبه و جمعه ممنوع است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901337

دیگر خبرها

  • بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد
  • بارش شدید برخی راه‌های ارتباطی دشتی را مسدود کرد
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • هراز و کندوان تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • تحول خوبی در بوکس کشور ایجاد شده است/ همدان استعدادهای خوبی دارد
  • همدان قهرمان مسابقات بوکس نوجوانان کشور شد