Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@23:19:34 GMT

منافع آمریکا از سرکوب شیعیان بحرین توسط حاکمان آل خلیفه

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۱۶۵۸

منافع آمریکا از سرکوب شیعیان بحرین توسط حاکمان آل خلیفه

یک روزنامه کانادایی گزارش داد: هزاران زندانی سیاسی در زندان جو دربحرین با شرایط بهداشتی نامناسب و محیط کثیف و بدی مواجه اند و زندگی شان به دلیل شیوع کرونا با خطر مواجه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، روزنامه کانادایی «Ricochet» در گزارشی نوشت: درپی اعتراض های مردمی به سیاست های آل خلیفه از فوریه 2011 میلادی تاکنون زندان های بحرین مملو از هزاران زندانی از جمله رهبران مخالف سیاسی و تظاهرکنندگان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این گزارش آمده است: زندان های بحرین سابقه بدی در زمینه شکنجه بازداشت شدگان، بدرفتاری، عدم رعایت بهداشت و سهل انگاری عمدی در پزشکی دارد.

 

این روزنامه در گزارش خود آورده است: پس از شیوع ویروس کرونا در زندان ها و تایید سازمان های محلی حقوق بشر مبنی بر تعداد بیش از یک‌صد زندانی مبتلا به بیماری کرونا، مردم بحرین با برپایی تظاهرات هایی در مناطق مختلف این کشور خواستار آزادی زندانیان شدند.

 

این درحالی است که مقامات بحرین تنها مورد ابتلا به بیماری کرونا را در ماه گذشته گزارش دادند.

 

براساس این گزارش، پس از آنکه عناصر مزدور و نیروهای ضد شورش وزارت کشور به ساختمان های زندان جو حمله کردند، ناآرامی ها و تنش ها در زندان جو در پایان هفته گذشته به اوج خود رسیده است.

 

فعالان حقوقی این حمله نیروهای آل خلیفه به زندانیان معترض نسبت به وضعیت بهداشتی بد و شیوع ویروس کرونا در این زندان را به حمام خون و حمله انتقام جویانه از زندانیان توصیف کردند.

 

در این گزارش آمده است: وزارت کشور بحرین به این حمله خونین اعتراف کرده است. این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای استفاده از زور علیه زندانیان را منکر شد و آنها را به خرابکاری متهم کرد، به همین دلیل تدابیر امنیتی و قانونی ضد آنها اتخاذ شد.

 

در گزارش این روزنامه توصیه شده است که دولت های آمریکا و کانادا حمایت از رژیم های خلیجی را متوقف کند. باوجود اینکه منافع اقتصادی و سیاسی شان برجنبه حقوق بشر غالب است.

 

نشست هفته گذشته وزیر امنیت داخلی آمریکا و وزیر کشور بحرین نشان از نادیده گرفتن گزارش های وزارت امور خارجه دارد و این مسئله منعکس کننده شکست آنها در جبهه حقوق بشر است.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانادا آل خلیفه آمریکا بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلویزیون مرکزی چین، در پی وقوع حمله مسلحانه در شهر «گوایاکیل» واقع در جنوب غربی اکوادور، دست کم هفت نفر کشته شدند.

رسانه‌های محلی در حالی به نقل از پلیس اکوادور این خبر را اعلام کرده‌اند که چندی پیش شهروندان این کشور با شرکت گسترده در همه‌پرسی درباره اعمال تدابیر سختگیرانه و سرکوب دارودسته‌های تبهکاری، با اکثریت قاطع به این اقدام رای دادند.

افراد مسلح نقاب‌دار که قاچاقچیان زندانی برخی از آنها را اجیر کرده بودند، در ماه ژانویه به یک شبکه تلویزیونی که در حال پخش زنده بود، یورش بردند. پس از این حادثه، دنیل دوبوآ، رییس جمهور ۳۶ ساله اکوادور در این کشور وضعیت «جنگ مسلحانه داخلی» اعلام کرد و حدود ۲۰ باند تبهکار را در فهرست «تروریستی» قرار داد.

کد خبر 6090723

دیگر خبرها

  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند