Web Analytics Made Easy - Statcounter

یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: حجم پول‌های بلوکه شده و منابع ارزی ایرانی در کشور عراق روزانه در حال تغییر است به طوری که هر روز شاهد آزاد شدن حجمی از آن‌ها و از طرفی هم اضافه شدن آن‌ها به دلیل انجام صادرات کالا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته این مقام مسئول بانک‌های عراقی همکاری مفید و قابل قبولی با بانک مرکزی ایران دارند و همین همکاری‌ها منجر به دور زدن تحریم‌ها و در نتیجه انجام معاملات ارزی شده است.

بیشتر بخوانید

پول‌های بلوکه شده ایران در عراق آزاد شد

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق بیان کرد: هم اکنون آزاد کردن پول‌های بلوکه شده هم از طریق حواله ارزی یا همان پول نقد انجام می‌گیرد و هم از طریق واردات کالا از عراق به ایران که البته مورد دوم بیشتر از مورد اول است.

آل اسحاق ادامه داد: روش دوم به این شکل صورت می‌گیرد که شرکت‌های صادرکننده عراقی با دریافت نامه‌ای از بانک مرکزی ایران، ارزش کالای صادراتی خود را از بانک مرکزی این کشور دریافت می‌کنند و در نتیجه به همین میزان از حجم پول‌های بلوکه شده کاسته می‌شود.

او در پایان تصریح کرد: هم اکنون حجم پول‌های بلوکه شده و منابع ارزی ایرانی در کشور عراق بین ۶ تا ۷ میلیارد دلار است که با روالی که طی چند هفته گذشت به وجود آمده این منابع قابل آزادسازی هستند و نگرانی زیادی بابت این منابع در داخل وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع ارزی تجارت خارجی صادرات کالا پول های بلوکه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد

امتداد - لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی (۲۸۵۰۰ تومانی) برای سال جاری شامل ۸ گروه کالایی اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی (۲۸۵۰۰ تومانی) برای سال جاری شامل ۸ گروه کالایی اعلام شد.

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور مصوبه هییت وزیران درباره اختصاص ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومان به کالا‌های اساسی در سال جدید را به وزارتخانه‌های مربوطه و دستگاه‌های اجرای ابلاغ کرد.

بر اساس این لیست انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولد‌های دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی در سال جاری کماکمان ارز ترجیحی به واردات آن‌ها اختصاص داده می‌شود؛ بنابراین گزارش در میان این کالا‌ها تنها برنج است که بر اساس مصوبه هییت وزیران ارز ترجیحی برای واردات آن در سال جاری اختصاص نیافته است.

بر اساس پیگیری‌ها از انجمن‌های مرتبط با واردات برنج، این امکان وجود دارد که برنج هم به این لیست برگردد.

 

 

منبع: تسنیم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • تأسیس بانک ذخایر دریایی ایران به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران