Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، صفر صادقی راد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در نشست بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل که با حضور معتمدین و فعالین اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اینکه سوانح جاده‌ای پدیده‌ای اجتماعی در کشور ماست که نیاز به شناسایی ابعاد زیربنایی آن دارد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع، یکی از اقدامات مهم به منظور کاهش تصادفات و تلفات سوانح رانندگی، آموزش و فرهنگ سازی اقشار مختلف جامعه جهت ارتقای ایمنی تردد و عبور و مرور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی، نقش سازمان‌های مردم نهاد و پویش‌های مردمی در این زمینه امری ضروری است و واگذاری امور به این گروه‌ها موجب افزایش کارآیی و پذیرش راحت‌تر مردم شده واز سویی فراگیر شدن و تاثیرگذاری آن موجب صرفه جویی در سرمایه ملی و زمان می‌شود.

صادقی راد ادامه داد: لازم است علاوه بر اورژانس، هلال احمر، پلیس راه، گروه‌های مردم نهاد، انجمن‌های صنفی و ... نیز پای کار باشند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان در ادامه به اقدامات این اداره کل در راستای ارتقای ایمنی اشاره و بیان کرد: رفع نقاط حادثه خیز در دستور کار این اداره کل است و در طول سال نیز به شکل مستمر مباحث ارتقاء ایمنی جاده‌ای از جمله عملیات ترانشه برداری، نصب تابلو و علائم جاده‌ای و مواردی از این قبیل انجام می‌شود.

صادقی راد اضافه کرد: از آنجا که بودجه اداره کل در تمام ظرفیت‌های کاری در کشور کم است، اما با این حال رتبه قابل قبولی در بحث ایمنی جاده‌ای داریم.

او خطاب به معتمدین و فعالان اجتماعی حاضر در نشست گفت: نیازمند کمک همگانی شما هستیم، زیرا این اقدام همگانی می‌تواند به هر شکل سرآغاز یک پویش در راستای ایمن سازی جاده‌ها باشد.

مدیرکل راهداری استان همدان یادآور شد: با توجه به گستردگی حیطه وظائف معتمدین و اعتمادی که مردم محلات و مساجد به آن‌ها دارند این گروه می‌توانند با فرهنگ سازی عمومی، تأثیر بسزایی در کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای داشته باشند.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: انشاالله با ظرفیت گروه‌های مردم نهاد پس از ریشه کن شدن بیماری منحوس کرونا، شاهد فرهنگسازی در زمینه ارتقای ایمنی جاده‌ای بین مردم در مساجد و اماکن مختلف باشیم.

صادقی راد تأکید کرد: آموزش‌هایی نیز در این زمینه لازم است که انشاالله به زودی شاهد پر شدن جای خالی سازمان‌های مردم نهاد در مباحث ارتقا ایمنی جاده‌ای باشیم.

در تقویم کشور، هفتم اردیبهشت ماه روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده است.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه راهداری ایمنی جاده ای مردم نهاد صادقی راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با تاکید بر لزوم برخورداری رانندگان از سلامت جسم و روان، متذکر شد: گاهی خستگی های جسمی و روحی حوادث جاده ای را تشدید می کند؛ از طرف دیگر نصب دوربین های کنترل سرعت و ثبت تخلف برای برخورد قضایی با رانندگان پر خطر و ماجراجو الزامی است.

اسدالله عباسی امروز، ۸ اردیبهشت ماه در جلسه ایمنی راه های استان گیلان، ضمن قدردانی از راهداران که برای ایمنی راه ها تلاش می کنند، گفت: کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باید در دستور کار جدی قرار بگیرد.

وی تامین سلامت و ایمنی مسافران در جاده های گیلان را یک ضرورت دانست و افزود: مسافران باید بدون حادثه مبدا را ترک کنند و به مقصد گیلان برسند و مجددا به مبدا بازگردند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های حوزه راه از سوانح جاده ای جلوگیری می کند، ادامه داد: در کنار زیرساخت های حوزه راه، باید فرهنگ رانندگی و استفاده از خودروهای ایمن را در دستور کار قرار دهیم.

عباسی با تاکید بر لزوم برخورداری رانندگان از سلامت جسم و روان، متذکر شد: گاهی خستگی های جسمی و روحی حوادث جاده ای را تشدید می کند؛ از طرف دیگر نصب دوربین های کنترل سرعت و ثبت تخلف برای برخورد قضایی با رانندگان پر خطر و ماجراجو الزامی است، زیرا چنین افرادی جان دیگران را نیز به خطر می اندازند.

وی با بیان اینکه در تصادفات همواره یک طرف مقصر اصلی است و طرف دیگر گناهی ندارد، خاطرنشان کرد: به دنبال کاهش تلفات جاده ای در برش استانی هستیم که در این راستا، استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسیکلت سواران یک ضرورت است.

استاندار گیلان با اشاره به سهم بالای عابران پیاده و موتورسیکلت ها در سوانح جاده ای استان، بیان کرد: متاسفانه در برخی از جاده ها مسیر عبور عابر پیاده و دوچرخه و موتورسیکلت پیش بینی نشده است.

وی همچنین خواستار شناسایی نقاط حادثه خیز در محورهای استان شد و تاکید کرد: گیلان استان پر بارش بوده و در زمان بارندگی با کاهش دید در شب مواجه هستیم؛ همچنین مسیرهای بین شهری و مسیرهای بین روستایی در گیلان بالاست و شاهد تردد بالای عابران پیاده هستیم.

عباسی با بیان اینکه پلیس راه با نصب دوربین رانندگان پر خطر را جریمه سنگین کند، گفت: در کنار رفع نقاط حادثه خیز، جمع آوری تقاطع های متوالی و دوربرگردان های فاقد جان پناه و سرعت گیرهای غیر استاندارد در دستور کار راهداری باشد. همچنین عبور و مرور از پل های عابر پیاده الزامی است و اجازه تردد از زیر پل داده نشود.

وی راهبرد دولت را کاهش نقاط حادثه خیز در محورها دانست و یادآور شد: در گیلان شاهد به هم پیوستگی شهرها هستیم و لذا با صرف اعتبارات میلیاردی اقدام به احداث کنارگذر می کنیم، اما این کنارگذرها کم کم در حال تبدیل شدن به شهر دوم هستند.

استاندار گیلان از شهرداری ها خواست به اراضی حاشیه کنارگذرها کاربری ندهند و اضافه کرد: از وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انتظار داریم اعتبارات تخصیص یافته به گیلان را متناسب با گردشگرپذیری و میزان تردد و حجم ورودی و خروجی و.... این استان تعریف کنند.

وی همچنین به فرسودگی ماشین آلات راهداری استان اشاره و عنوان کرد: نیازمند نوسازی و تجهیز ماشین آلات برفروبی و راهداری و لایروبی استان هستیم که در این بخش با منطقه آزاد انزلی جهت واردات ماشین آلات رایزنی کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • دشمن همواره در تلاش است نام خلیج فارس را تغییر دهد
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی