Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، بیش از سه ماه است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان راهبردی مأرب با نیروهای دولت مستعفی و عناصر ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی درگیر هستند.

سرتیپ «عزیز راشد على» کارشناس مسائل نظامی و راهبردی یمن درباره مأرب گفت: «استان مأرب در درجه نخست دارای اهمیت اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خاطر مرزهای مشترک با عربستان سعودی، اهمیت سیاسی نیز دارد».

راشد علی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که مأرب بر استانهای جنوب شرقی یمن مانند حضرموت، المهره و شبوه که دارای منابع نفتی است، اشراف دارد.

وی ادامه داد، فرستاده آمریکا در یمن در پی این است که نیروهای یمنی در این مناطق پیشروی نکنند؛ زیرا می‌داند که با تسلط بر منابع نفتی مأرب، دولت نجات ملی یمن، درآمد آن را به بانک مرکزی تحویل خواهد داد و سود آن به همه مردم یمن خواهد رسید.

این کارشناس یمنی بر این باور است که اگر دولت صنعاء موفق به انجام این کار شود، باعث خواهد شد که مردم یمن علیه اشغالگران آمریکایی و سعودی دست به اعتراض و تظاهرات بزنند و به پا خیزند.

راشد علی ادامه داد، ائتلاف سعودی، تمامی مزدوان جهان را به یمن کشانده است که القاعده و داعش نیز این افراد هستند که آمریکا آنان را جذب یمن کرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا ورود این تروریستها به یمن را تسهیل کرد، خاطر نشان کرد، آمریکاییها می‌دانند که ارتش و کمیته‌های مردمی تصمیم آزادسازی مأرب را اتخاذ کرده‌اند.

این کارشناس یمنی بر این باور است، ارتش و کمیته‌های مردمی بسیار به مأرب نزدیک شده‌اند و هر روز مواضع زیادی را آزاد می‌کنند، ولی ائتلاف سعودی و آمریکا بر روی القاعده حساب ویژه باز کردند.

راشد علی خاطر نشان کرد، القاعده در برابر ارتش و تجربه نیروهای یمنی، چیزی ندارد و به همین دلیل نمی‌توان از آزادسازی مأرب منصرف شد.

وی در پایان تأکید کرد، آزادی مأرب یک تصمیم سیاسی، ملی و حاکمیتی است؛ چرا که یمن به نفت و گاز نیاز دارد و آمریکا هم نفت کشور را غارت می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: القاعده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۲۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، جنبش حماس در بیانیه‌ای از مواضع شجاعانه برادران یمنی در جنبش انصار الله و نیروهای مسلح یمن در حمایت از ملت فلسطین که در معرض نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ارتش جنایتکار و نازی رژیم صهیونیستی قرار دارند، تقدیر کرد.

در این بیانیه آمده است: آنچه برادران ما در جنبش انصار الله و نیروهای مسلح دلاور یمن در راستای حمایت از ملت و مقاومت فلسطین انجام می‌دهند، ادامه و ترجمه عملی مواضع تاریخی ملت اصیل یمن برای یاری رسانی به ملت فلسطین و دفاع از آن و حمایت از مقامت این ملت در برابر رژیم جنایتکار است.

حماس افزوده است: با افتخار به برادرانمان در جنبش انصار الله و نیروهای مسلح یمن و ملت عزیز یمن با تمامی اقشار و طیف‌های آن که همواره حامی و پشتیبان ملت فلسطین و حق آن در زمینه آزادی و تعیین سرنوشت بودند، درود می‌فرستیم و امت اسلامی و عربی را به یکپارچه‌ سازی تلاش‌های خود در زمینه محاصره دشمن صهیونیستی و همبستگی با ملت فلسطین و حقوق ملی آن به ویژه تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس فرامی‌خوانیم.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند