Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - پروژه خوراک‌سرای زنجان که چند سالی بود درگیر مسائل حقوقی شده بود ولی طبق گفته مسئولان این مشکلات خوشبختانه رفع شده و این پروژه در آستانه بهره‌برداری قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زنجان، با اینکه منطقه گاوازنگ زنجان به عنوان یک منطقه گردشگری در زنجان محسوب می‌شود و در جشنواره‌های مختلفی همچون جشنواره "آش"، "غذای اکو" و "روستا" به عنوان میزبان انتخاب می‌شود ولی متاسفانه این منطقه دارای کم و کاستی‌های بسیار زیادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته هرزگاهی مسئولان استانی در زمینه رفع نواقصات این منطقه گردشگری وعده‌هایی می‌دهند ولی با گذشت زمان مشخص می‌شود که وعده‌های مسئولان فقط در حد وعده بود. در یک مثال واضح می‌شود به آیین کلنگ‌زنی پروژه‌های هتل پنج ستاره و پردیس سینمایی در زمان استاندار سابق اشاره کرد که گذشت زمان ثابت کرد که فقط آن کلنگ‌زنی‌ها جنبه تبلیغاتی برای مسئولان وقت داشته است.

یکی از پروژه‌هایی که این روزها با وجود اینکه مشکلات حقوقی بسیار زیادی داشت در آستانه بهره‌برداری قرار دارد پروژه "خوراک سرا" در انتهای جاده گاوازنگ و منتهی به سد گاوازنگ است. سوال این است آیا مشکلات حقوقی این مجموعه به پایان رسیده است؟

در این راستا سعید امیدی، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: در راستای دسترسی مناسب و کیفی همشهریان و گردشگران به انواع غذا و خدمات مرتبط در منطقه گردشگری گاوازنگ، پروژه‌ای تحت عنوان خوراک‌سرا(فودکورت) در انتهای جاده گاوازنگ توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان تکمیل شده و در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

وی افزود: طراحی و اجرای این مجموعه توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان بوده و سرمایه‌گذاری و منابع مالی آن توسط اشخاص حقیقی تامین شده است. 

واکنش فرماندار زنجان به برون‌سپاری خدمات فضای سبز شهرداری؛ حق و حقوق کارگران ضایع نشودروایت تسنیم از محرومیت‌های آب شرب استان زنجان ـ 3| مردم "گاوازنگ" آب شرب ندارند/ چرا آبفا‌ از ‌خدمت‌رسانی منع شد؟ + فیلممصائب مردمان روستایی در 3 کیلومتری زنجان / وقتی "منطقه گاوازنگ" جایگاهی در نقشه‌های ماهواره‌ای ندارد + فیلمگزارش ویدئویی| کلنگ‌هایی که بر زمین می‌ماند / چرا ساخت پردیس سینمایی گاوازنگ مسکوت ماند؟گزارش| چرا کسی حاضر نیست در ‌استان ‌زنجان ‌هتل بسازد؟/ از هتل پنج ستاره گاوازنگ چه خبر؟

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان از اشتغال‌زایی مستقیم حداقل 50 نفر در این مجموعه خوراک‌سرا خبر داد و گفت: در واقع این پروژه نقطه شروعی برای ایجاد واحدهای خدمات گردشگری با رعایت الزامات بهداشتی و متناسب با سلایق روز مشتریان در این منطقه مهم گردشگری خواهد بود. 

وی در زمینه پروژه توضیحاتی ارائه داد و افزود: این مجموعه در نقطه‌ای مشرف به شهر و با طراحی زیبا و با قابلیت استفاده از فضای پشت بام در زمینی به مساحت 4 هزار و 600 متر مربع و در قالب 20 واحد خدماتی و تجاری مستقل با مجموع زیربنای یک هزار متر مربع اجرا شده است.  علاوه بر آن در بلوار کناری  فضای  تبلیغی به مساحت 400 متر مربع در قالب چهار مجموعه لایت باکس و در میدان بالادست نیز 3 بیلبورد بزرگ با مساحت 150 مترمربع برای زیباسازی محیط ایجاد شده است. محوطه سازی مجموعه نیز به مساحت تقریبی 3 هزار و 500 متر مربع با استفاده از مصالح مناسب به لحاظ کف‌سازی و نصب روشنایی اجرا شده و  برق‌رسانی نیز با نصب یک دستگاه ترانس برق 60kw و انشعاب 5 کنتور سه فاز و 16 کنتور تک فاز صورت گرفته است. 

امیدی گفت: در صورت تکمیل تاسیسات زیربنایی به خصوص گازرسانی به این منطقه علاوه بر رونق گرفتن بیشتر و سریع‌تر این مجموعه خدماتی و تجاری، زمینه برای تعریف پروژه‌های بیشتر و ایجاد جذابیت مضاعف برای سرمایه‌گذاران ایجاد خواهد شد که طبیعتاً توسعه چنین امکاناتی برای عرضه بهداشتی انواع خوراک و تغذیه، علاوه بر اشتغال‌زایی سبب توسعه گردشگری منطقه نیز خواهد شد.

وی در پایان به مشکلات حقوقی این پروژه اشاره کرد و افزود: در سال‌های 98 و 99  یک اختلاف حقوقی بر روی مالکیت زمین محل اجرای این پروژه ایجاد شده بود که پس از طی مراحل قضایی و قانونی و نهایتا با همراهی مسئولان قضایی استان مقرر شد که ضمن حفظ مالکیت عرصه طرح توسط دولت( به نمایندگی اداره‌کل منابع طبیعی استان ) مالکیت اعیانی و سرقفلی این واحدها در اختیار سرمایه‌گذاران حقیقی که قبلا با طی مراحل قانونی مزایده انتخاب شده بودند، قرار بگیرد.

حال با این تفاسیر امیدواریم هرچه سریعتر این پروژه که به جذابیت‌های منطقه گاوازنگ افزوده است به بهره‌برداری برسد و سبب رونق منطقه گردشگری شود. البته ناگفته نماند شیوع ویروس منحوس کرونا در یک سال گذشته سبب لغو بسیاری از جشنواره‌ها در این منطقه شده است.

انتهای پیام/س  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان همیاری شهرداری های استان منطقه گردشگری مشکلات حقوقی بهره برداری متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۲۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ کردلو گفت: سه هزار و ۶۹۰ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهاد‌های بهزیستی و کمیته امداد استان در شهرستان زنجان سکونت دارند.

وی افزود: هم اکنون ۶۱۷ نفر از متقاضیان در مرحله تأیید نهایی هستند که از این تعداد ۴۹۹ نفر هم افتتاح حساب کرده اند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان گفت: درخواست ۲ هزار و ۸۳۱ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی طرح نهضت ملی مسکن به دلیل احراز نشدن شرایط آن ها رد شد.

کردلو ادامه داد: راه و شهرسازی استان برای خانه دار شدن افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مدیریت و برنامه ریزی لازم را دارد و برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه استان زنجان برای چهار سال ساخت ۶۸ هزار واحد مسکونی را در دستور کار دارد، خاطر نشان کرد: برش استانی در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد، خود مالکی ۱۲ هزار واحد و در بافت فرسوده ۹ هزار واحد است.

دیگر خبرها

  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌