Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@05:20:09 GMT

بارش شدید باران در 19استان کشور

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۲۷۶۷

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش شدید باران در ۱۹ استان کشور طی امروز (۷ اردیبهشت) و کاهش ۷ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق خبر داد. ناطقان: صادق ضیاییان با اشاره به اینکه بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی امروز (۷ اردیبهشت) به جز استان‌های بوشهر و هرمزگان در برخی مناطق سایر استان‌های کشور وقوع رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: امروز همچنین وقوع تگرگ در مناطق مستعد و در نوار مرزی غربی کشور ورود گرد و خاک از کشورهای همسایه دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: شدت بارش طی امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، نیمه شمالی سمنان، اصفهان، یزد، مرکزی، همدان، کرمانشاه، شمال ایلام، شمال فارس و نیمه شمالی کرمان است.

ضیاییان با بیان اینکه فردا (۸ اردیبهشت) این شرایط در بیشتر مناطق کشور ادامه خواهد داشت، اظهارکرد: شدت بارش طی این روز در سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و مرکز کشور خواهد بود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز پنجشنبه (۹ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، مرکز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی روزهای جمعه و شنبه (۱۰ و ۱۱ اردیبهشت) این شرایط در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد.

ضیاییان در ادامه با اشاره به اینکه طی امروز و فردا (۷ و ۸ اردیبهشت) با نفوذ جریانات خنک شمالی دمای هوا در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور حدود ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، اظهار کرد: طی این مدت دریای خزر مواج خواهد بود و طی روز پنجشنبه (۹ اردیبهشت) بخش‌های مرکزی و طی روز جمعه (۱۰ اردیبهشت) نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۸ اردیبهشت) کمی ابری، در بعد ازظهر افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۹ فروردین) نیز کمی ابری، در بعد ازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. منبع: ایسنا برچسب ها: بارش باران ، هواشناسی ، کاهش دما

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بارش باران هواشناسی کاهش دما سواحل دریای خزر پیش بینی می شود وزش باد شدید رعد و برق طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۲۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.
 
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
 
براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.
 
از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.
 
به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • رگبار باران و وزش باد شدید امروز در ۵ استان
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • بارش باران امروز در نیمه شرقی کشور
  • پیش‌بینی بارش باران در این استان‌ها
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها