Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:17:46 GMT

نشست«ویژگی‌های روش تفسیر موضوعی شهیدصدر» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۲۸۸۶

نشست«ویژگی‌های روش تفسیر موضوعی شهیدصدر» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست «صحبت صدر ۴؛ ویژگی‌های روش تفسیر موضوعی شهید صدر» سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ساعت ۱۸:۰۰ به همت پژوهشگاه شهید صدر در بستر فضای مجازی به صورت زنده برگزار می‌شود.

کتاب «سنت‌های تاریخی در قرآن کریم» گفتارهایی تفسیری از استاد شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر است که در آن روشی نو و بی‌سابقه را برای تفسیر موضوعی ارائه می‌کند و خود آن را روش استنطاق می‌نامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید صدر پس از توضیح این شیوه، آن را در موضوع سنت‌های تاریخی در قرآن کریم پیاده کرده و با بررسی ابعاد گوناگون این موضوع و تبیین ویژگی‌ها و انواع سنت‌های تاریخ در قرآن، نظریه‌ای قرآنی را در این عرصه به‌دست می‌دهد.

در این نشست حجت‌الاسلام سعید بهمنی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مؤلف کتاب نظریه‌پردازی قرآن‌بنیان، از ویژگی‌های روش تفسیر موضوعی شهید صدر خواهد گفت.

پیش از این نیز نشست‌های صحبت صدر ١، ٢ و ٣ با عنوان «روحانیت چنان‌که صدر می‌گفت»، «آثار شهید صدر را چرا و چگونه بخوانیم؟» و «روایت نا» برگزار شد که فیلم آن در صفحه رسمی پژوهشگاه شهید صدر موجود است.

پخش زنده این نشست از صفحه رسمی اینستاگرام پژوهشگاه شهید صدر به آدرس https://www.instagram.com/shahidsadr/ خواهد بود.

کد خبر 5198844

منبع: مهر

کلیدواژه: شهید صدر سعید بهمنی فضای مجازی ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ قرآن کریم دعای روزهای ماه رمضان قرآن محمد علی انصاری اوقات شرعی فعالیت های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی دعا و نیایش حضرت خدیجه س تفسیر موضوعی شهید صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۲۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد

نشست منتخبان مجلس شورای اسلامی دوازدهم سه شنبه شب ۱۱ اردیبهشت ماه در مسجد نور برگزار شد.

به گزارش مشرق، در این نشست که به دعوت شورای ائتلاف برگزار شد، بیش از ۱۴۰ منتخب حضور داشتند.

در این نشست که با حضور چهره های از جمله غلامعلی حدادعادل، محمدباقر قالیباف، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، علی نیکزاد، حمیدرضا حاجی بابایی و سردار محمداسماعیلی کوثری سردار کوثری برگزار شد، ۱۰ نفر از منتخبان به بیان نظرات خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • نشست منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» برگزار می‌شود
  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»