Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-چهل و دومین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه امروز برگزار شد.

 چهل و دومین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه با اصحاب رسانه امروز (سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ماه) به صورت آنلاین برگزار شد.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در ادامه این نشست خبری ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع)گفت : نیمه ماه رمضان تولد کریم اهل بیت و در ادامه آن ایام و لیالی قدر و ایام شهادت عدالت مجسم امیر مؤمنان حضرت علی(ع) است که به حق عادل ترین افراد و به ویژه برترین قاضی عالم اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دادگستری ایران به پیروی از امام علی (ع) اجرای عدالت را وظیفه خود می‌داند و افتخار می‌کند که مردم جایگاه قاضی را جایگاه امیر المومنین می‌دانند و امروز جامعه قضات بیشترین قرابت صنفی را با امام علی (ع) حس می‌کنند.

اسماعیلی با اشاره به امام مجتبی بیان کرد: ایشان کریم اهل بیت و امام علی پدر محرومان هستند و مردم در ایام کرونا با کمک‌های مومنانه خویش در اجابت رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی و علی زمان برای مستضعفین لبیک گفتند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه موج چهارم کرونا در کشور جریان دارد گفت: کادر درمان برای درمان بیماران تلاش می‌کنند و از فعالان حوزه درمان و تولید واکسن به ویژه شرکت‌های چهار گانه تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: ان شاءلله ستاد ملی کرونا با بهره گیری از نظرات کارشناسان تدابیر لازم را برای کاهش ابتلا اتخاذ کنند و با مراقبت‌های مردمی موثرترین شیوه را ارائه کنند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به آمار بخش‌های مختلف دستگاه قضا گفت: دیوان عالی کشور به عنوان عالی‌ترین مرجع قضایی در سال گذشته ۹۴ هزار پرونده را رسیدگی‌ کرد و این رقم حاکی از رشد ۳۳ درصدی است، در حالی که در سال‌های اخیر نه تنها شعب دیوان را افزایش ندادیم بلکه شعب فعال ایجاد شدند و قضات دیوان عالی کشور کاری جهادی کردند و این قضات مسن عملکرد متمایزی نسبت به سال‌های قبل خود ارائه دادند.

وی ادامه داد: بازرسی های میدانی و اعزام هیات‌ها به دورترین نقاط کشور و نظارت بر عملکرد دادگاه‌ها در زمره عملکرد دیوان عالی کشور بود.

اسماعیلی با اشاره به افزایش جلسات هیأت دیوان عمومی گفت: علی رغم وضعیت کرونایی این جلسات رشد داشته است، در سال ۹۷ ما هشت رأی وحدت رویه، در سال ۹۸ چهارده رأی، در سال ۹۹ بیست و یک رأی وحدت رویه صادر شد، البته درخصوص آرای اصراری هم در سال ۹۹ هشتاد و چهار رأی صادر شده است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اقدامات دیوان عدالت اداری تصریح کرد: در سال ۹۹ مجموعه پرونده‌های وارده به شعب بدوی و تجدید نظر بالغ بر ۲۴۶ هزار پرونده بوده و پرونده‌های مختومه بیش از ۲۶۲ هزار پرونده بوده و علی رغم شرایط کرونایی با راه اندازی سیستم الکترونیکی جلسات دیوان به طور مستمر برگزار شد و در سال ۹۹ در هیات عمومی به ۲ هزار شکایت رسیدگی شده است.

اسماعیلی درباره بررسی و رسیدگی به شکایات مصوبات دولت و وزارتخانه ها تصریح کرد: بررسی و رسیدگی به شکایات مصوبات دولت، وزارتخانه ها، وظیفه این سازمان است که ۴۳۷ مورد از مصوبات دولت و وزارتخانه‌ها مورد شکایت قرار گرفت.

وی افزود: در آرای صادره از دیوان ۳۲۰ مورد از موصبات دولت و سازمان‌های تابعه ابطال و ۱۱۷ مورد تایید شدند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: جای نگرانی دارد چرا باید این حجم از مصوبات مورد اشکال قانونی باشند و انتظار داریم بخش‌های مختلف دولت دقت بیشتری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضاییه نشست خبری سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای

دیگر خبرها

  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • کمبود پنالتی‌زن داریم
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح
  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است