Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم:  علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح افزایش تعداد حوزه‌های انتخابیه و نمایندگان در این کمیسیون، اظهار داشت: کارگروهی در کمیسیون شوراها به ریاست آقای صباغیان نماینده بافق به منظور بررسی این طرح تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اعضای کارگروه در حال بررسی و رسیدگی به طرح افزایش تعداد حوزه‌های انتخابیه و نمایندگان هستند، افزود: پس از اتمام بررسی کارگروه بر روی این طرح، گزارش آن در صحن علنی کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن طرح برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به اینکه براساس اصل 64 قانون اساسی می‌توان هر 10 سال بر اساس عواملی از جمله  انسانی، جغرافیایی و سیاسی،  تعداد 20 کرسی به تعداد کرسی‌های مجلس اضافه کرد، ادامه داد: 20 سال از آخرین افزایش تعداد نمایندگان مردم در مجلس می‌گذرد لذا بر اساس طرح مذکور تعداد نمایندگان مجلس 40 نفر افزایش می‌یابد.

حدادی بیان کرد: طرح افزایش تعداد نمایندگان و حوزه‌های انتخابیه به امضای 22 تن از نمایندگان رسیده که در صورت تصویب نهایی آن تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از 290 نفر به 330 نفر و تعداد حوزه های انتخابیه از دویست و هشت حوزه به دویست و بیست و یک حوزه افزایش می‌یابد.

نماینده طالقان در مجلس با بیان اینکه این طرح دارای بار مالی است که باید سوی دولت مورد پذیرش واقع شود، گفت: ملاحظات دیگری نیز نسبت به هریک از حوزه‌های انتخابیه وجود دارد که کارگروه کمیسیون در حال بررسی آنها است تا در صحن کمیسیون مطرح شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: مجلس حوزه های انتخابیه تعداد نمایندگان حوزه های انتخابیه طرح افزایش تعداد تعداد نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان

 به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش تعداد نمایندگان مجلس به ۳۳۰ نفر مخالفت کردند.
 

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش­ کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها­ درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها، با ۱۲۰ رای مخالف، ۹۴ رای موافق و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ رای مأخوذه با این طرح مخالفت کردند.

این طرح خواستار افزایش نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۳۰ نفر بود.

دیگر خبرها

  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • جلسه بودجه به حدنصاب نرسید و تعطیل شد+اسامی غایبان
  • جلسه مجلس به دلیل به حدنصاب نرسیدن زودتر به پایان رسید
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس