Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@03:07:03 GMT

اطلاعات کاربردی درباره هواپیمای ماهان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۳۳۶۸

اطلاعات کاربردی درباره هواپیمای ماهان

تاریخچه هواپیمایی ماهان

هواپیمایی ماهان، که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی خصوصی کشور محسوب می‌شود، سال 1371، در شهر کرمان، فعالیتش را آغاز کرد. اولین پرواز رسمی هواپیمایی ماهان، یک سال بعد از تاسیس و در سال 1372 در مسیر کرمان-تهران انجام شد. پس از گذشت تنها یک‌ سال از زمان آغاز اولین پرواز، هواپیمایی ماهان اولین پرواز بین‌المللی خود را در آسمان امارات متحده عربی به مقصد دوبی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواپیماهای ماهان ایر

ماهان ایر، در حال حاضر یکی از پیشرفته‌ترین و به روزترین شرکت‌های هواپیمایی ایران محسوب می‌شود که ناوگان هوایی‌ش شامل هواپیماهای زیر است:

11 فروند هواپیمای ایرباس A300-600
8 فروند هواپیما ایرباس A310
6 فروند هواپیمای ایرباس A340-600
3 فروند هواپیمای ایرباس A340-300
4 فروند هواپیمای ایرباس A300B2/B4 .

3 فروند هواپیمای بوئینگ B747-400
1 فروند هواپیمای بوئینگ B747-300
17 فروند هواپیمای BAE در مدل های مختلف

کلاس پروازهای هواپیمایی ماهان

مانند دیگر شرکت‌های هواپیمایی کشور، ماهان ایر،‌ دارای دو کلاس پروازی اکونومی و بیزنس است. که در ادامه، در مورد کلاس پروازهای هواپیمایی ماهان توضیح خواهیم داد:

کلاس پروازی اکونومی هواپیمایی ماهان: میزان بار مجاز در پروازهای داخلی اکونومی هواپیمایی ماهان 20 کیلوگرم و در پروازهای خارجی، 30 کیلوگرم است. همچنین مسافران می‌توانند در پروازهای داخلی و خارجی این کلاس، یک ساک دستی به وزن 5 کیلوگرم را به داخل کابین ببرند.

کلاس بیزنس هواپیمایی ماهان: میزان بار مجاز در پروازهای داخلی کلاس پروازی بیزنس ماهان، ۲۵ کیلوگرم و در پرواز های خارجی، ۴۰ کیلوگرم اعلام شده است. در کلاس بیزنس یا کلاس تجاری این هواپیمایی، در طول پرواز مسافران با غذاها و نوشیدنی‌های ایرانی و بین‌المللی پذیرایی می‌شوند.

نحوه محاسبه هزینه اضافه بار ماهان

به طور معمول،‌ نرخ اضافه بار در ایرلاین‌های داخلی، بر حسب عوامل مختلفی مانند شکل بسته‌بندی بسته، ابعاد و مقصد تعیین می‌شود. نکته‌ای که باید بدانید این است که وزن هر بسته نباید بیشتر از 32 کیلوگرم و ابعاد آن نباید بیشتر از 158 سانتی‌متر باشد. هزینه اضافه بار برای هر کیلوگرم بار غیرمجاز، برابر با یک درصد قیمت بلیط شماست و مبلغ دقیق آن برحسب قیمت بلیط،‌ طول پرواز و کلاس پرواز شما محاسبه می‌شود.

نحوه خرید بلیط هواپیمایی ماهان

راه‌های مختلفی برای خرید بلیط هواپیما ماهان وجود دارد:

خرید حضوری و اینترنتی بلیط از شرکت ماهان:

می‌توانید مستقیم وارد وب سایت هواپیمایی ماهان شوید و با انتخاب مبدا و مقصد و تاریخ‌های موردنظرتان، نسبت به خرید بلیط هواپیمای ماهان اقدام کنید. برای خرید حضوری می‌توانید با مراجعه به دفاتر فروش ماهان بلیطتان را تهیه کنید.

خرید تلفنی بلیط هواپیمایی ماهان:

برای رزرو تلفنی بلیط هواپیمایی ماهان، می‌توانید با شماره تلفن شرکت هواپیمایی ماهان با ترمینال هواپیمایی ماهان تماس گرفته و رزرو بلیط هواپیمایی ماهان را به سادگی انجام دهید.

خرید بلیط هواپیمایی ماهان از وب‌سایت اسنپ تریپ:

با دانلود اپلیکیشن اسنپ‌تریپ، یا ورود به سوپراپلیکیشن اسنپ و یا وب‌سایت اسنپ تریپ، می‌توانید در قسمت پرواز با استفاده از فیلتر ایرلاین، ایرلاین ماهان را انتخاب و بلیط پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به مقصد دلخواهتان را با بهترین قیمت و خیلی راحت خریداری کنید. کافیست در صفحه مبدا و مقصد و تاریخ سفر را مشخص کرده و سپس برای ساعت و روز دلخواهتان بلیط ماهان را خریداری کنید.

شرایط کنسلی و استرداد بلیط هواپیمایی ماهان

میزان درصد جریمه کنسلی بلیط هواپیمایی ماهان، بستگی به زمان باقی مانده تا انجام پرواز دارد که این درصد جریمه کنسلی‌ را می‌توانید در قالب یک جدول با مشخصات کافی، در وب‌سایت رسمی هواپیمایی ماهان مشاهده کنید. در صورتیکه بلیط‌تان را از وب سایت اسنپ تریپ تهیه کرده باشید، می‌توانید بعد از خرید بلیط در صورت نیاز به کنسلی، درخواست کنسلی را ارسال کنید. درخواست شما بررسی شده و طبق قوانین کنسلی شرکت هواپیمایی ماهان درصدی از هزینه کل به‌عنوان جریمه کسر و باقی پول به حسابتان واریز خواهد شد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی ماه رمضان کرونای هندی دعای روز سیزدهم رمضان دعای مجیر هواپیمایی ماهان اسنپ تریپ رپرتاژ آگهی گروه های شغلی ماه رمضان کرونای هندی دعای روز سیزدهم رمضان دعای مجیر فروند هواپیمای ایرباس بلیط هواپیمایی ماهان بلیط هواپیمای کلاس پرواز خرید بلیط اسنپ تریپ وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی

تین نیوز

بر اساس آمار سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی نوروز، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل