Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی را وصول کردیم و در اختیار بانک‌ها قرار دادیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم،‌ غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه‌ها گفت: در سال 1399 حدود 94 هزار پرونده در دیوان عالی کشور رسیدگی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم به نسبت سال 1398 رشدی معادل 33 درصد و به نسبت سال 1397 رشدی معادل 60 درصد داشته است. در سال 97 هشت رأی وحدت رویه داشتیم. سال 98 ، چهارده رأی هیئت عمومی و در سال 99 بیست و یک رأی وحدت رویه هیئت عمومی دیوان عالی کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: در سال 1399 مجموعه پرونده‌های وارده به شعب بدوی و تجدید نظر دیوان عدالت اداری بالغ بر 246 هزار فقره پرونده بوده در حالیکه پرونده‌های مختومه در سال 99 بیش از 262 هزار پرونده بوده است.در سال 99 به حدود 2 هزار شکایت و پرونده در هیئت عمومی دیوان عدالت رسیدگی شده است. در سازمان ثبت اسناد و در حوزه کاداستر، تثبیت مالکیت و صدور اسناد حدنگاری و کاداستری از اولیت این سازمان در سال 1399 بوده است. این مهم بایدستی سال‌های قبل مورد توجه قرار می‌گرفت اما به دلیل عدم تخصیص کافی از ناحیه دولت و مجلس اجرای آن متوقف بود اما در سال 1399 پیشرفت‌های خوبی داشتیم و بیش از 54.5 میلیون هکتار از اراضی کشور برای صدور سند مالکیت آمده سازی و تثبیت مالکیت شده است.  واحد اجرای اسناد سازمان ثبت اسناد در سال 99 بیش از 59 هزار و 600 پرونده را مختومه کرده که به نسبت سال 1398 رشدی معادل 360 درصد داشته است.

 سخنگوی قوه قضائیه گفت: در سال 1399 بیش از 26 هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی را وصول کردیم و در اختیار بانک‌ها قرار دادیم. در سال 1400 بر اساس ابلاغیه رئیس قوه 5 اولویت اصلی قوه عبارتند از مبارزه با فساد به ویژه مفاسد اقتصادی، توسعه امنیت اقتصادی برای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری، هوشمندسازی و ایجاد شفافیت و ارتقای کیفیت و کمیت آرای قضائی، مشارکت حداکثری مردم، ارتقای کرامت مردم و همکاران و اشتغال فراگیر زندانیان 

افزایش 29 درصدی صدور احکام جایگزین حبس در سال 99

ادامه دارد ...

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضائیه قوه قضائیه سخنگوی قوه قضائیه قوه قضائیه قوه قضائیه سال 1399

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، رئیس دیوان عدالت اداری کشور در بوشهر گفت: معاونان دیوان عدالت اداری برای ارائه مشاوره و بررسی مشکلات و سوالات مردم از دستگاه‌های اجرایی در دادگستری بوشهر حاضر شده‌اند تا مردم این استان بتوانند بدون سفر به تهران، پیگیر شکایت‌های خود باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود: در این سفر دو روزه مردم استان بوشهر در زمینه رسیدگی به پرونده‌ها و تاخیر در اجرای بعضی از احکامی که در مجموعه دیوان عدالت اداری صادر شده و دستگاه‌های اجرایی به هر دلیل در اجرای آن تعلل داشته‌اند و نیز در حوزه اجرای احکام، می‌توانند مشکلات خود را با معاونان دیوان عدالت اداری در میان بگذارند.

وی با بیان این‌که به شکایت مردم در مدت ۱۵ روز پاسخ داده خواهد شد، اضافه کرد: در برخی موارد که مردم تقاضای تسریع در صدور حکم را دارند اگر مشکل و موانع قانونی وجود نداشته باشد در مدت ۱۵ روز حکم صادر خواهد شد.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور بیان داشت: در روز دوم سفر یعنی پنج‌شنبه، سه کارگروه تخصصی با مدیران استانی برگزار می‌شود تا دغدغه‌های مدیران شناسایی و عواملی که موجب تشکیل پرونده و شکایت در دیوان شده، مطرح شود.

وی اظهار کرد: بر اساس آمار، استان بوشهر نسبت استان‌هایی که به لحاظ جمعیتی هم رده هستند ورودی پرونده مناسبی دارد و به‌ویژه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ در بعضی بخش‌ها کاهش ۴۰ درصدی شکایت‌ها را داشته است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز گفت: اطلاع رسانی برای حضور رئیس و معاونان دیوان عدالت اداری کشور از یک ماه قبل انجام شد و افرادی که مشکلاتی داشتند و متقاضی ملاقات حضوری بودند در این مدت نام‌نویسی کردند و برای روز اول ۱۳۰ نفر از سراسر استان نوبت دارند.

مهدی مهرانگیز افزود: در این ملاقات‌ها مردم می‌توانند مشاوره گرفته یا حتی در صورت داشتن شماره پرونده رای بررسی پرونده خود به معاونان اطلاع دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • بررسی مطبوعات روز/ آقای «ب.ز»، عکس یک روزنامه های امروز ️
  • آخرین جزئیات پرونده بابک زنجانی
  • خبرگزاری قوه قضاییه جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی منتشر کرد
  • بازگشت بیش از یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو به خزانه
  • جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
  • حل مشکل 50 ساله ساکنان قشم/ در سفر رئیس قوه قضائیه
  • پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد
  • بابک زنجانی امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد
  • فیلم| سخنگوی قوه قضائیه: پرونده «باغ ازگل» در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است