Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-08@20:26:53 GMT

مقابل اجرای طرح واکسن پولی ایستادگی کنید!

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۳۵۲۷

مقابل اجرای طرح واکسن پولی ایستادگی کنید!

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌  جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور درخصوص «واکسن پولی» خطاب به سعید نمکی  وزیر بهداشت، درمان و آموزش کشور نامه‌ای نوشتند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: با توجه به اظهار نظرهای ضد و نقیض مسئولین دولتی درباره «واکسن پولی» در روزهای اخیر، به نحوی که یک روز این خبر تایید و روز دیگر توسط مسئولی دیگر تکذیب می‌شود، مسئولی سخن از توزیع آن در داروخانه‌ها و دیگری از توزیع رایگان آن بین کارگران خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه عنوان شده است: همانطور که مستحضرید انقلاب، انقلاب مستضعفین و کوخ‌نشین‌ها بود نه انقلاب مرفهین بی‌درد و کاخ‌نشین‌ها تاکیدات بی‌شمار بزرگان انقلاب، بالاخص بنیان‌گذار آن، امام راحل(ره) بر پاس‌داشتن قشر مستضعف و محروم است. اگر بنا باشد در این نظام، قشر خاصی از مردم در اولویت دریافت خدمات مختلف قرار بگیرند، یقینا آن قشر، قشر پابرهنگان و مستضعفین هستند.

دانشجویان بسیجی در این نامه بیان کردند: نیز می‌دانیم که برخی از مسئولان به بهانه‌های مختلف، سخن از واکسن پولی و فروش واکسن در کنار روند واکسیناسیون رایگان ملی به میان می‌آورند. سوالی که اینجا به وجود می‌آید این است که آیا این کار غیر از فراموش کردن آرمان‌های مقدس انقلاب است؟ چرا باید عده‌ای مرفه و عجول به خاطر بهره‌مندی از منابع ثروت، زودتر از قشر مستضعف و محرومی که بار این انقلاب را به دوش می‌کشند، از واکسن بهره‌مند شوند؟

در این نامه مطرح شده است: آیا این انصاف است که مردم مستضعفی که در این شرایط سخت اقتصادی و همه‌گیری کرونا برای سیر کردن شکم خانواده‌ی خود هر روز خطر ابتلا را به جان می‌خرند و برای کسب روزی در اجتماع حضور پیدا می‌کنند، باید منتظر رسیدن نوبت واکسیناسیون خود بمانند و از سوی دیگر، افرادی به راحتی با خرید واکسن، خود و خانواده‌ی خود را ایمن کنند؟ چرا باید کشوری اسلامی تصمیم بر فروش واکسن در کنار واکسیناسیون رایگان بگیرد درحالی که هیچ کشوری حتی بی‌دین‌ترین آن‌ها نیز چنین تصمیمی نگرفته است!
به وجود آمدن رانت و بازار سیاه واکسن،  قیمت‌های کاذب و نجومی به دلیل مطابقت نکردن عرضه و تقاضا، توزیع غلط نیز از دیگر آفات این طرح است که قابل پیش‌بینی است.

در بخش پایانی این نامه خاطرنشان شده است: از شما به عنوان وزیر محترم بهداشت و سکان‌دار سلامت مردم ایران تقاضا داریم تا با موضع‌گیری قاطع خود، جلوی اجرایی شدن طرح واکسن پولی را گرفته و حداکثر توان خود را در راستای تسریع در روند واکسیناسیون رایگان ملی و نیز پاس‌داشت اهداف انقلاب و رسیدگی به قشر مستضعف و محروم جامعه و جلوگیری از تشدید شکاف طبقاتی به میدان آورید.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1094197 برچسب‌ها واکسن کرونا سعید نمکی واکسیناسیون کرونا بسیج دانشجویی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واکسن کرونا سعید نمکی واکسیناسیون کرونا بسیج دانشجویی واکسن پولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، محققان دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد و کل تک در آمریکا مشغول توسعه روشی نوین به نام «واکسن شناسی پیشگیرانه»( proactive vaccinology) هستند که هدف آن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی ویروس های مختلف کرونا است.

این واکسن از آنتی ژن هایی استفاده می کند که در ۸ ویروس کرونای مختلف از جمله ویروسی در خفاش ها وجود دارد. آنتی ژن ماده ای است که واکنش ایمنی در بدن را آغاز می کند.

چنین روندی به سیستم ایمنی بدن آموزش می دهد تا بخش هایی از آنتی ژن ها را جستجو کند که در ویروس های مختلف، از جمله مواردی که در واکسن وجود ندارد، مشترک است. به عنوان مثال واکسن ویروسSars-CoV-۱ که به همه گیری سارس در ۲۰۰۳ میلادی منجر شد را در بر نمی گیرد.

به طور معمول واکسن ها، مانند نمونه هایی که برای مقابله با کووید۱۹ به کار گرفته شدند، از یک آنتی ژن برای آموزش سیستم ایمنی استفاده می کنند تا ویروس های خاص و جداگانه را هدف بگیرند.

روری هیلز محقق فارغ التحصیل دانشکده داروسازی کمبریج و مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: تمرکز ما توسعه واکسنی است که در مقابل پاندمی ویروس کرونای آینده از انسان ها دفاع کند. باید آن را حتی قبل از آغاز همه گیری آماده کنیم. ما واکسنی ابداع کردیم که در مقابل طیف وسیعی از ویروس های کرونا از جمله نمونه هایی که هنوز ناشناخته هستند، محافظت ایجاد می کند.

نتایج این پژوهش در ژورنال نانوتکنولوژی منتشر شده است.

مارک هاوارث از دانشگاه کمبریج و مولف ارشد تحقیق می گوید: ما نباید منتظر ظهور ویروس کرونای جدید بمانیم. به دانش کافی درباره ویروس های کرونا و واکنش های سیستم ایمنی به آنها دست یافته ایم و اکنون می توانیم واکسن هایی بسازیم که در مقابل شاخه های ناشناخته ویروس کرونا از انسان ها محافظت می کند.

تحقیق نشان داده واکسن جدید که Quartet Nanocage نام گرفته واکنش ایمنی وسیعی در موش ها از جمله حیواناتی که در مقابل Sars-CoV-۲ ایمن شده بودند، ایجاد می کند.

طبق این پژوهش طراحی واکسن ساده تر از نمونه های توسعه یافته است و ا حتمالا در توسعه واکسن هایی برای دیگر مشکلات سلامتی نیز کاربرد دارد. این تحقیق در اوایل ۲۰۲۵ میلادی وارد مرحله یکم آزمایش بالینی می شود.

کد خبر 6099037 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • محمد حسین صفار هرندی: اختلاف داخلی زمینه‌ساز نفوذ دشمن است
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • گلر نساجی قول داد: زود جبران می‌کنیم
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۰ هزار راس دام در بافق
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند