Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیساریای حقوق بشر عراق روز دوشنبه (دیروز) در اطلاعیه‌ای خبر داد که ۱۳۰ نفر در آتش‌سوزی بیمارستان ابن الخطیب در بغداد جان باخته‌اند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، این آمار در حالی است که طبق گفته وزارت کشور عراق، ۸۲ نفر در این آتش‌سوزی کشته و ۱۱۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش این نهاد پارلمانی آمده است: «تعداد تقریبی شهدا طبق اسنادی و شواهدی که تیم کمیساریا بدان دست یافته به ۱۳۰ تن می‌رسد که در بین آن‌ها همراهان مریض حاضر در بیمارستان نیز هستند».

این نهاد حقوق بشری سپس گفت که شناسایی برخی از کشته شدگان به علت شدت سوختگی ناممکن است.

به گفته کمیساریای حقوق بشر عراق، تجمع و ازدحام بالای همراهان بیماران در بیمارستان، باعث شده است تا بیمارستان به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در خصوص محدودیت ورود همراهان بیمار به بخش‌ها بی توجهی کند.

طبق این گزارش، بیمارستان مجهز به سیستم هشدار آتش‌سوزی نبود و کم کاری و اهمال مدیریت بیمارستان کاملا واضح است، علاوه بر این دیر رسیدن آتش‌نشان‌ها نیز در افزایش آمار کشته شدگان تأثیر داشت.

کمیساریای حقوق بشر در ادامه خواستار احاله تمامی افرادی که قصور یا تقصیری داشتند به دستگاه قضایی شد.

روز شنبه بر اثر انفجار کپسول‌های اکسیژن در بیمارستان «ابن الخطیب» (مخصوص بیماران کرونایی) در منطقه «جسر دیالی» در بغداد، دهها نفر کشته و زخمی شدند.

پس از این حادثه به دستور مصطفی الکاظمی، «حسن التمیمی» وزیر بهداشت و «محمد جبر» استاندار بغداد و تعداد دیگری از مقامات عراقی از کار تعلیق شدند و کمیته‌ای برای بررسی حادثه تشکیل شد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق بیمارستان ابن الخطیب بغداد پارلمان عراق آتش سوزی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۳۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای خبری سی بی اس، در این بیانیه آمده است: تیراندازی هنگامی رخ داد که ماموران اداره پلیس شهر شالوت برای اجرای حکم دستگیری یک مظنون به محل اقامت وی مراجعه کرده بودند.

بر اساس این بیانیه، در جریان این تیراندازی، علاوه بر مظنون اصلی که هدف گلوله افسران پلیس قرار گرفت و جان خود را از دست داد، ۲ مظنون دیگر نیز در خانه‌ای که از آنجا به سمت مأموران پلیس تیراندازی شده بود، دستگیر و برای بازجویی به اداره پلیس شهر شالوت منتقل شدند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه چهارمین افسر پلیس که در این حادثه تیراندازی هدف اصابت گلوله قرار گرفت، به بیمارستان منتقل شده، آمده است: حال این افسر پلیس وخیم گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • سقوط اتوبوس به رودخانه‌ای در شمال پرو/ ۲۵ نفر جان باختند
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس