Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@11:58:29 GMT

راه حلی درمانی برای محاصره تومور بدخیم سرطانی

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۳۸۴۵

راه حلی درمانی برای محاصره تومور بدخیم سرطانی

محققان با ساخت یک شبکه پلیمری میکروسکوپی قادر به محاط کردن توده‌های تومور و انتقال کارآمد دارو به آن‌ها شدند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، یک شبکه پلیمری میکرو مقیاس در اطراف تومور‌های مغز پیچیده شده‌ است، چیزی شبیه به یک تور ماهیگیری در اطراف کلونی از ماهی‌ها! تیم دقیقا چیزی است که به آن microMESH گفته می‌شود، یک دستگاه نانوپزشکی جدید که قادر به محاط کردن توده‌های تومور و انتقال کارآمد دارو‌ها به آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جزئیات مربوط به این فناوری در قالب مقاله‌ای با عنوان Conformable hierarchically engineered polymeric micromeshes enabling combinatorial therapies in brain tumours در نشریه Nature Nanotechnology به چاپ رسیده است.

این ایمپلنت جدید زیست پزشکی در مرحله مطالعات بالینی است تا اثر درمانی آن روی سرطان گلیوبلاستوما مولتی فرم مشخص شود.

این کار توسط گروه پروفسور پائولو دکوزی، رئیس آزمایشگاه IIT آزمایشگاه فناوری‌نانو برای پزشکی دقیق، با همکاری آزمایشگاه زیست‌شناسی سلول‌های بنیادی عصبی دکتر روسلا گالی در بیمارستان San Raffaele در میلان انجام شده‌ است. پروفسور جرالد گرانت در بیمارستان کودکان Lucile Packard از دانشگاه استنفورد نیز در این پروژه حضور دارد.

تومور‌های مغزی اگر چه کاملاً نادر هستند، اما از جمله سرطان‌های تهاجمی بوده که به سختی قابل درمان هستند. شانس بقای بیماران مبتلا بهگلیوبلاستوما مولتی فرم به‌ طور متوسط در حدود ۱۲ ماه است و تنها ۵ درصد از بیماران بیش از ۵ سال زنده می‌مانند. گلیوبلاستوما مولتی فرم به‌ طور معمول مردان و زنان بین ۴۵ تا ۷۵ سال را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

علاوه‌بر این، برخلاف سایر سرطان‌های بدخیم، طی ۳۰ سال گذشته هیچ پیشرفت قابل توجهی در تشخیص و درمان این نوع سرطان مشاهده نشده‌ است.

تنها راهبرد درمانی که در حال حاضر استفاده می‌شود مبتنی بر جراحی است که شامل برداشتن بخشی از توده تومور و کاهش فشار داخل جمجمه و به دنبال آن رادیوتراپی و یا شیمی درمانی است.

سیستم زیست پزشکی توسعه یافته توسط IIT و همکاران آن‌ها می‌تواند نقش بسیار مهمی در مبارزه با بیماری داشته باشد، که به‌ عنوان یک جایگزین موثر ممکن مورد استفاده قرار گرفته است.

microMESH به شکل یک شبکه پلیمری میکرومتری است، که با مواد زیست تخریب‌پذیر ساخته و دور توده تومور پیچیده می‌شود. در واقع، الیاف پلیمری ضخیم میکرومتری بسیار انعطاف‌پذیر بوده و مرتب شده‌اند و دهانه‌های منظمی را تشکیل می‌دهند که درست مانند اندازه سلول‌های سرطانی میکرومتری هستند.

این ویژگی منحصر به فرد به microMESH امکان می‌دهد تا با توده تومور، تعامل نزدیکتر داشته و اثر درمانی را افزایش دهد. ساختار آن از دو محفظه جداگانه تشکیل شده‌است که در آن می‌توان دارو‌های مختلفی را بارگذاری کرد که به صورت مستقل، دقیق و طولانی مدت دارو به سمت توده تومور آزاد می‌شوند. microMESH می‌تواند با ترکیبی از روش‌های درمانی مختلف نظیر شیمی درمانی، نانو پزشکی و ایمونوتراپی، به گلیوبلاستوما حمله کند.

پروفسور پائولو دکوزی و همکارانش، با ادغام انواع مختلف دارو‌ها و روش‌های درمانی برای مقابله با انواع دیگر تومورها، به توسعه microMESH ادامه خواهند داد. در کوتاه مدت، هدف اصلی آن‌ها استفاده از این فناوری برای درمان بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ستاد نانو سرطان تومور مغزی توده تومور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۳۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه درباره وضعیت بحرانی دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه هشدار داد.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در این باره آمده است: با آغاز فصل گرما مخازن و انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی در کل نوار غزه به دلیل کمبود سوخت برای راه اندازی تجهیزات سرمایشی، وضعیت بغرنجی پیدا کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به گرمای شدید هوا، داروها در معرض خطر فاسد شدن قرار گرفته و برای رفع این مساله باید واردات سوخت به نوار غزه در اسرع وقت انجام شود.

وزارت بهداشت فلسطین در پایان از نهادهای بین المللی و بشردوستانه درخواست کرده است که به سرعت در این موضوع وارد عمل شده و از وقوع بحران دارویی در غزه جلوگیری کنند.

کد خبر 6092113 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود