Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:10:25 GMT

سایه افراط گرایی و تهدیدهای بالقوه بر امنیت داخلی آمریکا

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۳۹۵۲

سایه افراط گرایی و تهدیدهای بالقوه بر امنیت داخلی آمریکا

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر نوشت: «الخاندرو مایورکاس» (Alejandro Mayorkas) وزیر امنیت داخلی آمریکا بنابر آنچه از سوی افراط گریان هوادار ترامپ علیه کنگره آمریکا روی داد، اعلام کرد که تهدید  افراط گرایان داخلی در آمریکا خطری بالقوه و پابرجا است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا با صدور بیانیه ای دراین باره اعلام کرد: یک گروه از مقامات ارشد این وزارتخانه به فوریت تحقیقاتی را درباره بهترین راه های شناسایی، جلوگیری و پاسخ به تهدیداتی که مرتبط به خشونت های افراط گرایانه داخلی در آمریکا است را آغاز می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز در ادامه گزارش داد: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در همین رابطه بودجه ای برای انجام چنین تحقیقاتی را خواستار شده است.

ارتش آمریکا،  یکی از موارد نگران کننده افراط گرایی داخلی است

این گزاش می افزاید: وزارت امنیت داخلی آمریکا پس از آنکه برخی از اعضای سابق ارتش آمریکا در میان گروه های افراطی حمله کننده  ششم ژانویه به عمارت کنگره شناسایی شدند، اکنون خود ارتش این کشور را یکی از موارد نگران کننده خشونت های افراط گرایانه دانسته و به آن می نگرد.

مایورکاس در بیانیه روز ششم اردیبهشت ماه خود اعلام کرد خشونت از سوی افراط گراین داخلی در آمریکا بزرگترین تهدید موجود و مرگباری است که در زمره تهدیدات مرتبط به تروریستی روز برای کشور آمریکا قرار می گیرند.

یکی از اعضای راست افراطی  ضددولتی آمریکا موسم به گروه  (Oath Keepers‌)

رویترز افزود: درپی رخداد حمله هواداران رئیس جمهوری سابق آمریکا به عمارت کنگره اکنون توجه وزارت امنیت داخلی آمریکا بر گروه  های راست افراطی در این کشور همچون گروه های «پسران مغرور» (the Proud Boys) و «سوگند داران» (Oath Keepers) یک گروه شبه نظامی راست تندرو آمریکایی که در ضدیت با دولت آمریکا هستند، متمرکز شده است.

**۱۳۰۲*

برچسب‌ها کنگره آمریکا ایالات متحده آمریکا دولت بایدن پروندهٔ خبری آغاز دولت بایدن ، راستی آزمایی رویکردها و سیاست ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا ایالات متحده آمریکا دولت بایدن کنگره آمریکا ایالات متحده آمریکا دولت بایدن اخبار کنکور امنیت داخلی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر بهروز خاطرنشان کرد: در دولت مردمی تا کنون ۱۱۹ طرح آموزشی، کمک‌آموزشی و رفاهی تکمیل، تحویل و افتتاح شده است.
وی افتتاح ۷۲ طرح خوابگاه متأهلی و مجردی را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای تقویت حوزه آموزش و توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست و از تکمیل ۲۴۳ طرح مسکن ویژه متخصصان و اقامتگاه پزشکان با اولویت مناطق محروم خبر داد و گفت: در دولت مردمی درمجموع، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در وزارت بهداشت استخدام و تبدیل وضعیت شدند.
دکتر رحیمی با اشاره به تحولات پیرامون سازمان‌ها، وجود نظام مدیریت عملکرد را اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و با تاکید بر نقش جوانان در پیشرفت جوامع، گفت: خصوصیات بی‌بدیل جوانان در سطح مدیریت موجب افزایش توان و ظرفیت سازمان می‌شود.
معاون وزیر بهداشت، توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی را راهبردی مهم در نوآوری و خلاقیت عنوان و تصریح کرد: جوانان امروزی با توجه به رشد فضای مجازی و رسانه‌ها، اطلاعات و سواد اجتماعی بالایی دارند و از جهتی نیز با توجه به شور جوانی، پویایی فعالی در زمینه‌های مورد تخصص خود دارند.

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی