Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@21:11:04 GMT

۷۵۰ نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی ذخیره شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۳۹۶۵

۷۵۰ نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی ذخیره شد

بهنامیان از ذخیره سازی ۷۵۰ نمونه خون بند ناف نوزادان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ملیحه بهنامیان» امروز (۷ اردیبهشت) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار کرد: در حال حاضر با سلول‌ها خون بندناف بیماری‌هایی با منشأ خونی مانند سرطان‌های خون و غدد لنفاوی، تالاسمی، نقص سیستم ایمنی و بیماری‌های خونی درمان قطعی دارند و می‌توان از این سلول‌ها برای درمان این بیماران استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول بانک خون بندناف جهاددانشگاهی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه تا کنون  750 نمونه خون بند ناف نوزادان خراسان جنوبی ذخیره شده است، گفت: پژوهشگران در تلاش هستند تا ۱۰۰ بیماری دیگر مانند دیابت، پارکینسیون، آلزایمر، فلج مغزی، سکته‌های مغزی، بیماران قطع نخاع را توسط سلول‌های خون بندناف درمان کنند همچنین در کشور کارآزمایی‌های بالینی طرح بهبود درمان بیماران مبتلا به سی پی و بهبود کودکان اوتیسم توسط سلول‌های بنیادی خون بندناف در حال انجام است.

 

وی اظهار کرد: آینده این علم بسیار روشن است و امیدواریم در آینده نزدیک از این سلول‌ها برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده کرد؛ با پیشرفت علم و گذشت زمان استفاده از این سلول‌ها نیز بیشتر می‌شود.

 

مسئول بانک خون بندناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با تاکید بر این‌که سلول‌های بنیادی در اثر تکثیرهای پی‌در‌پی دچار پیری نمی‌شوند، افزود: والدین در زمان تولد فرزند می‌توانند این فرصت را مغتنم شمارند و سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزاد را ذخیره کنند، بدین منظور والدین نوزاد بایستی قبل از تولد نوزاد اقدام به ثبت نام در بانک خون بندناف کنند.

 

بهنامیان یادآور شد: تلاش می‌کنیم همه خانواده‌ها قادر به ذخیره کردن خون بندناف نوزاد خود باشند، بنابراین هزینه‌ها اقساطی شده و علاوه بر آن امکان پرداخت تسهیلات بدون سود نیز برای آنان در نظر گرفته شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند در هفته ۳۶ بارداری به صورت حضوری به آدرس بیرجند، میدان قدس، جهاددانشگاهی و یا به صورت آنلاین از طریق آدرس الکترونیکیwww. rsct.ir  ثبت‌نام و یا با شماره تلفن 09155613072 تماس حاصل نمایند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: ذخیره سازی شده خون بندناف بیماری خراسان جنوبی خون بند ناف خون بندناف ناف نوزاد سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پاک مهمان ۳ شهر خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، براساس سامانه پایش کیفی هوای کشور هم اکنون کیفیت هوای ۳ شهر خراسان جنوبی در وضعیت پاک است.

همچنین هم اکنون شاخص کیفی هوا در بیرجند ۲۲، سرایان ۳۴ و حاجی آباد زیرکوه ۳۷ است.

همچنین کیفیت هوای نهبندان با شاخص ۸۲ در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر
  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • فیلم/جاری شدن سیلاب شدید در روستای ماخونیک خراسان جنوبی
  • هوای پاک مهمان ۳ شهر خراسان جنوبی
  • مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • پتروشیمی خراسان واحد نمونه ملی شد