Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@21:47:02 GMT

تورم استان ها؛ کرمانشاه: بالاترین / قم: کمترین

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۴۳۸۵

تورم استان ها؛ کرمانشاه: بالاترین / قم: کمترین

طبق آخرین آمار اعلامی مرکز ملی آمار، استان کرمانشاه با ۴۲.۹ درصد بالاترین و قم با ۳۵.۸ درصد کمترین نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به فروردین ۱۴۰۰ را داشتند.

به گزارش ایرنا، در فروردین ماه ١٤٠٠ بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور مربوط به استان بوشهر با ٤.٤ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­­‌های­ تهران و چهارمحال وبختیاری با ١.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های کشور ٤٩.٥ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (٥٨.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٢.٨ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٤٠٠ برای خانوار‌های کشور به عدد ٣٨.٩ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (٤٢.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٣٥.٨ درصد) است.

خانوار‌های شهری

در نخستین ماه ١٤٠٠ یشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های شهری مربوط به استان سیستان­ و بلوچستان با ٤.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ تهران با ١.٧ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های شهری کشور ٤٨.٨ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار‌های شهری مربوط به استان چهارمحال وبختیاری (٥٨.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٢.٧ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٤٠٠ برای خانوار‌های شهری به عدد ٣٨.٦ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کردستان (٤٢.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ آذربایجان غربی (٣٥.٣ درصد) است.

خانوار‌های روستایی

در فروردین ماه ١٤٠٠ بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های روستایی مربوط به استان خوزستان با ٥.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ چهارمحال وبختیاری با ٠.٧ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های روستایی ۵۳ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ ایلام (٦٣.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٣.٥ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٤٠٠ برای خانوار‌های روستایی به عدد ٤٠.٦ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ همدان (٤٧.١درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ سیستان وبلوچستان (٣٥.٧ درصد) است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: تورم افزایش قیمت اقتصاد ایران ماهه منتهی به فروردین نرخ تورم دوازده ماهه خانوار های روستایی تورم نقطه به نقطه بیشترین نرخ تورم فروردین ماه ١٤٠٠ خانوار های شهری کمترین نرخ تورم برای خانوار نرخ تورم ماهانه درصد افزایش ٧ درصد ٥ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید رئوفی افزود: اجرای طرح هادی در ۷۹ روستای استان سال گذشته اجرا شد.

وی گفت: امسال هم از برنامه‌های سال گذشته، آسفالت ۷۹ روستا در دست پیگیری است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اضافه کرد: اکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستای استان اجرایی شده و بر این اساس ۷۹ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره‌مند هستند که این رقم در کشور ۶۸ درصد است.

به گفته رئوفی ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

دیگر خبرها

  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است