Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در برنامه آیین افتتاح فاز اجرایی پروژه مدیریت سرعت در ایران که به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران و اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها برگزار شد با بیان اینکه بسیار خوشحال هستم که امروز این توفیق را به دست آوردیم تا میزبان شما باشیم و فاز اجرایی مدیریت سرعت را برگزار کنیم گفت: همه عزیزان مستحضر هستند صرفا این اقدامات یکی از عوامل مهم و موثر در شکل گیری تصادفات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه سرعت به عنوان یکی از عوامل خطر مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی و کارشناسان قرار دارد بیان کرد: ضرورت دارد با اتخاذ رویکرد‌های متفاوت و تاثیر گذار در روند مدیریت حوادث و کنترل تصادف شیوه و رویکرد جدی را اتخاذ و به مرحله اجرایی برسانیم.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه ایران با اتخاذ تمهیدات ویژه ترافیکی و نظارت پایش ترافیک در ۱۰ سال گذشته سالیانه ۱هزار کیلومتر به طول بزرگراه‌های کشور افزوده می‌شود افزود: مجموعه اقدامات زیر ساختی و مراقبت‌های ترافیکی صورت گرفته اگرچه با کاهش تلفات مواجه بود، ولی کافی نیست و نیازمند اتخاذ تصمیمات کامل‌تر است.

اسلامی توضیح داد: امروز راهبرد مدیرت سرعت در دستور کار خود قرار می‌دهیم و از این طریق مدیریت پیاده سازی سیستم ایمنی را در کشور آغاز می‌کنیم.

وزیزر راه وشهرسازی اظهار کرد: امروز کشور ایران به عنوان پایلوت در شرق مدیترانه انتخاب شده و پیشتاز اجرای این طرح مدیریت سرعت است بسیار خرسند هستیم در اجرای این برنامه مدیریت سه استان،۶محور و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی به عنوان پایلوت انتخاب شدند.

اسلامی تصریح کرد: ما امیدوار هستیم این محور‌های شریانی به عنوان پایلوت تعیین می‌شوند به عنوان پیشتاز و اعمال مدیرتی سرعت در کاهش تلفات و حوا ث جاده‌ای و مبنایی شود برای فرهنگ سازی جاده‌ای به سایر استان‌های کشور تسری دهیم.

او با بیان اینکه نقش مردم در این بخش بسیار حائز اهمیت است و این اقدام نیازمند فرهنگ سازی برای سلامت جاده‌ای و ارتقای ایمنی راه‌ها با مشارکت همه دستگاه است افزود: ارتقای ایمنی راه‌ها نیازمند تمهیدات خاص و ارتقای قابلیت‌های یک پارچه است و همکاری تمامی دستگاه‌ها در حوزه ترافیکی را می‌طلبد.

اسلامی بیان کرد: اجرای چنین طرح‌های پایولت نیازمد هدایت دقیق و مستر و روزانه است بنابراین دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای و پلیس راهور پلیس راه، سازمان اورژانس و وزارت کشور و استانداری نسبت به نظر و پایش وضعیت و مدیریت سرعت همکاری‌های لازم را انجام دهند و به صورت ماهیانه گزارش وضعیت راه‌ها به کمیسون اطلاع دهند.

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: طرح مدیریت سرعت نیازمند اعمال مدیریت پیوسته و تحقق تاثیر و موفقیت توامان است وما از دفتر سازمان بهداشت جهانی در شکل گیری پروژه مدیریت سرعت در ایران تشکر می‌کنیم و از همه دستگاه در جهت افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات رانندگی همکاری لازم را می‌طلبیم.

اسلامی بیان کرد: تصادفات همواره در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها رخ می‌دهد بنابراین باید تمهیدات ویژه‌ای برای کنترل ساخت وساز و مدیرست سیستم زیر ساختی در محور‌های پیرامون شهر‌ها انجام شود و سعی کنیم تلاقی و عبور و مرور تردد‌های شهری با تردد‌های مردم محلی کم‌تر تا شاهد کاهش تصافات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه راه و شهرسازی راه وشهرسازی ایمنی راه ها مدیریت سرعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود

خشایار باقر پور مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه کارهای تحقیقاتی  ساخت مسکن اقتصادی از  دو سال گذشته  آغاز شده است  گفت: در ساخت این پروژه از تکنولوژی های نوین و هوشمندسازی  استفاده کرده ایم و بازار هدف این پروژه مشخص و مصرف کننده نهایی است‌.

وی افزود: طبق هدف گذاری انجام شده برای افراد و زوجهای جوان  متراژ های کوچک هدف گذاری شده و برای خانواده های بزرگ و دارای فرزند متراژهای  متوسط و بزرگ  بین ۷۵تا ۹۰ متردر نظر گرفته شده است  .

باقرپور با بیان اینکه  ارزان سازی را در کنار ارتقای کیفیت در دستور کار خود قرار داده ایم گفت:  ساخت پروژه‌های مسکن اقتصادی در قالب یک شهرک هوشمند اقتصادی طراحی شده است به طوری که هزینه زمین در این پروژه ها صفر در نظر گرفته شده و با توجه به طراحی این شهرک که به صورت مجتمع اقامتی و تجاری است از طریق الحاقات زمین هزینه برای متقاضیان صفر شده است.

**هدف گذاری ۴۰ هزار  واحدی برای مسکن اقتصادی 

طراح مسکن اقتصادی اظهار کرد:این طرح در بخش تعاون و با مشارکت مردم ساخته می شود و متقاضی تنها قیمت تمام شده ساخت را می‌پردازد.

باقرپور بیان کرد: زمین برای این طرح تامین و نقشه برداری های آن رو به اتمام است و از ۴۰ هزار واحد مسکن اقتصادی که هدف گذاری شده بود ۲هزار و۵۰۰ واحد در ۶۵۰ هزار متر مکعب تا ۱۰ روز آینده کلنگ زنی می‌شود.

وی توضیح داد:  کانال های تاسیساتی برای این پروژه پیش بینی کرده ایم و  طبق توافقی که با اتحادیه دانش بنیان و طرح مسکن اقتصادی  انجام شده از تمامی محصولات دانش بنیان  در این طرح استفاده خواهد شد‌ و استفاده از انرژی پاک و انرژی خورشیدی برای این پروژه پیش بینی کرده ایم.

او گفت: در مسکن اقتصادی سعی کرده ایم از تحریم ها دور باشیم و از تمامی امکانات و محصولات تولید داخل استفاده شده و به نوعی ارز آوری برای کشور داشته ایم.

طراح مسکن اقتصادی توضیح داد: در این طرح سوداگری را کنترل کرده و هر کد ملی تنها از یک واحد می تواند استفاده کند و برای جلوگیری از سوداگری در بازار اجاره در صورتی که فرد قصد اجاره و یا فروش واحد خود را داشته باشد باید از شیوه اجاره داری حرفه ای  استفاده کند.

**قیمت زمین در مسکن اقتصادی صفر شد

وی با بیان اینکه در این طرح قیمت زمین را حذف کردیم و قیمت واحدی که  با تمامی امکانات به متقاضی تحویل داده می شود حدود متری ۳۰ میلیون تومان است گفت: متقاضی بعد از تحویل هیچ هزینه دیگری ندارد چراکه واحد با امکانات کامل تحویل داده می‌شود.

**مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست

وی با بیان اینکه مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست و این طرح در زیر ساخت های مردمی و زیر ساخت های قانونی در حال ساخت است گفت: اخیرا طرح های از سوی برخی از دستگاه‌ها به اسم مسکن اقتصادی مطرح شده است که باید بگویم این طرح توسط اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران و در قالب مشارکت های مردمی و تعاونی ها ساخته می‌شود.

وی افزود: طبق هدف گذاری های انجام شده ساخت مسکن اقتصادی در قالب ۴۰ هزار واحد اجرایی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟