Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز به جز استان‌های بوشهر و هرمزگان در سایر مناطق کشور رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و وزش باد، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در نوار مرزی غرب کشور ورود گردوخاک از کشور همسایه پیش بینی شده است.
شدت بارش‌های امروز برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، نیمه شمالی سمنان، اصفهان، یزد، نیمه شمالی کرمان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، شمال ایلام، شمال فارس و نیمه شمالی کرمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فردا همین شرایط در اکثر مناطق کشور روی می‌دهد و شدت بارش‌ها در سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و مرکز کشور روی می‌دهد.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پنجشنبه در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، مرکز، شمال شرق، شرق، جنوب شرق رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. جمعه و شنبه همین شرایط در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق روی می‌دهد.
امروز و فردا با نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش نسبی دما 7 تا 10 درجه‌ای برای سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور پیش بینی شده و در این مدت نیز دریای خزر مواج است. پنجشنبه بخش‌های مرکزی و جمعه مناطق مرکزی و شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.
سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای به شرح زیر نسبت به وقوع سیل و وزش باد شدید موقتی در 25 استان هشدار داد؛
توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب
نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ
منطقه اثر:
سه‌ شنبه 1400/02/7 : آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، نیمه شمالی سمنان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، شمال ایلام، اصفهان، یزد، شمال فارس، کرمان، خراسان جنوبی، شرق سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی.
چهارشنبه 1400/02/8 : آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، ایلام، لرستان، اصفهان، یزد، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، کرمان، شرق سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی.
اثر مخاطره: وزش باد شدید موقت همراه با خیزش گردو خاک، احتمال جاری شدن روان آب موقت و محلی در مسیل‌ها، صاعقه و برق گرفتگی ، احتمال وقوع تگرگ، احتمال شکستن درختان فرسوده.
توصیه: احتیاط در تردد و اسکان در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام ها در مراتع مرتفع و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، تحکیم سازه‌های موقت.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سازمان هواشناسی هواشناسی پیش بینی هوا وزش باد شدید موقت سواحل دریای خزر نیمه شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۴۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/بارش شدید باران و جاری‌شدن روان‌آب در جای‌جای استان مرکزی

بارش شدید باران در استان مرکزی، باعث جاری شدن روان‌آب در این استان شد.

دریافت 4 MB

دیگر خبرها

  • موج بارشی جدید از فردا یکشنبه وارد کشور می شود | بارندگی شدید در این استانها | تمرکز اصلی بارش‌ها در مناطق غربی و شمالی
  • بارش باران و وزش باد شدید در راه استان فارس
  • رگبار باران در ۲۱ استان ؛ امروز کدام مناطق بارش دارند؟
  • ببینید | بارش شدید باران و جاری‌شدن روان‌آب در جای‌جای استان مرکزی
  • بارش سیل‌آسا باران در ۱۶ استان
  • هشدار تشدید بارش‌ها و سیل به ۱۶ استان کشور+ فیلم
  • فیلم/بارش شدید باران و جاری‌شدن روان‌آب در جای‌جای استان مرکزی
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۴؛بارش‌ سیل‌آسا باران در ۱۶ استان
  • هشدار هواشناسی: بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید
  • بارش شدید باران در عربستان+فیلم/ هشدار قرمز صادر شد