Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: رییس جمهوری به وزارت اطلاعات دستور دادند عوامل انتشار فایل صوتی گفت و گوی وزیر امور خارجه را شناسایی کند.

به گزارش ایمنا، علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به انتشار فایل صوتی صحبت‌های وزیر امور خارجه و حواشی آن اظهار کرد: این فایل صوتی توسط تلویزیون کینه‌توز که با دلارهای نفتی اداره می‌شود و از روز تأسیس طرفدار سرسخت رنج و تهدید مردم ایران بوده است، منتشر شد، این امر نشانگر توطئه‌آمیز بودن ربایش و پخش گزینشی این مصاحبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رئیس جمهور به وزارت اطلاعات دستور دادند عوامل توطئه را شناسایی کنند، این ربایش اسناد توطئه‌ای علیه دولت، نظام، انسجام داخلی، نهادهای کارآمد و سرافراز ما در میدان‌ها و همچنین توطئه‌ای علیه منافع ملی ماست.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما منتظر خواهیم بود آقای ظریف به ایران بازگردد و ایشان حتماً توضیحات لازم در خصوص سو برداشت‌ها را ارائه می‌کند، گفت: این فایل در واقع برش‌های گزینشی از یک گفت‌وگویی بسیار طولانی است که با جهت‌گیری‌های شیطنت‌آمیز مختلف منتشر شد.

ربیعی اضافه کرد: این گفت‌وگو بخشی از برنامه آن‌سوی دولت با موضوع گزارش و روایت خدمات و اقدامات و چالش‌های و دستاوردهای دولت‌های یازدهم و دوازدهم بود که زیر نظر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری مصاحبه‌هایی را با وزیران و معاونان رئیس جمهور در چهارچوب تاریخ شفاهی دولت‌های یازدهم و دوازدهم انجام شده است.

وی ادامه داد: بنا بود که فایل کامل نسخه صوتی تصویری و مکتوب گفت‌وگوها در دفتر هیئت دولت با درجه طبقه بندی آرشیو شود و یک نسخه گزیده از هر گفت‌وگو با توافق مصاحبه شونده‌ها در یک نهاد مطالعاتی آرشیو و سپس منتشر و در دسترس عموم قرار گیرد.

سخنگوی دولت افزود: در مورد مصاحبه با ظریف، فایل گفت‌وگو با ایشان به دلیل روشن که همه ابعاد آن روشن نیست، ولی توطئه آمیز بودن آن روشن است، توسط افرادی که هویت آنان در حال بررسی است به سرقت رفت و منتشر شد.

ربیعی خاطرنشان کرد: جمع بندی فعالیت‌ها و اقدامات در پایان همه دولت‌ها امری مرسوم بوده است و این بار با نگاه نوآورانه با دو هدف انتقال تجارب با هدف آسیب‌شناسانه و سپس مستند ساختن فعالیت‌ها و اقدامات دولت هم برای ثبت تاریخی و هم مطالعه علاقه مندان به شکل انتشار عمومی پیش بینی شده بود.

ربیعی در توضیح هدف نخست از تهیه این گفت‌وگوها گفت: هدف اول آسیب شناسی سیاستگذاری‌های دستگاه‌های مختلف از زبان مسئولان عالی دستگاه‌ها، پرسیدن موانع سیاست گذاری و مشکلات آن مدنظر بوده تا با سندی تاریخی و قابل استفاده از تجربیات مسئولان پیشین برای آیندگان باشد. کاملاً قابل انتظار است که در جریان آسیب‌شناسی جنبه نقد بیشتری هم دیده شده است ولی این نافی همکاری و همدلی بین همه مسئولان دستگاه‌های ایرانی در عرصه عمل نیست.

وی خاطرنشان کرد: کلیه دستگاه‌ها با نگاه‌های ساختار شناسانه به ساختارهای موجود، اصطکاک‌های بین دستگاهی فرایندهای سیاست گذاری موجود را بحث کردند و طبیعی است جنس آسیب‌شناسی در وزارت خارجه کاملاً متفاوت بود. طبیعی است دستگاه دیپلماسی ما مانند همه جهان با توجه به نوع مأموریت‌های محوله و در چارچوب‌های عملیاتی متفاوت از نظر روشی، نگاه متفاوتی نسبت به سیاست‌ها و نحوه پیگیری سیاست‌ها با نهادهای دیگر داشته باشد.

سخنگوی دولت ادامه داد: در همه جای جهان اینها جز اخبار مشهود است و در کشور ما هم به سابقه قدمت انقلاب جمهوری اسلامی دارد و امام خمینی (ره) هم این را اختلاف طلبگی می‌دانستند و این اختلافات محدود به دستگاه وزارت خارجه نیست.

خبر تکمیل می‌شود…

منبع: ایرنا کد خبر 489682

منبع: ایمنا

کلیدواژه: برجام علی ربیعی سخنگوی دولت محمدجواد ظریف شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سخنگوی دولت فایل صوتی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۴۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی از دستگیری هفت نفراز اراذل و اوباش که در منطقه رواسان تبریز با اقدامات هنجارشکنانه به تعدادی از خودروهای شهروندان خسارت وارد کرده بودند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، هاشم شعفی عصر امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ با بیان این مطلب اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی براینکه تعداد اراذل و اوباش در منطقه رواسان با استفاده از قمه و قداره و اقدامات هنجارشکنانه باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده و به تعدادی از خودروهای شهروندان خسارت وارد کرده‌اند، بلافاصله شناسایی و دستگیری این افراد در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی استان با اشراف اطلاعاتی و در عملیات غافلگیرانه تعداد هفت نفر از این افراد را دستگیر و شناسایی و دستگیری سایر همدستان این متهمان را در دستور کار قرار دادند.

کد خبر 750532

دیگر خبرها

  • معمایی که امام درباره رژیم صهیونیستی مطرح کرد چه بود؟
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • فرار کانون سردفتران از شفاف‌سازی عملکرد مالی
  • پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • دستگیری ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران