Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:38:20 GMT

کاهش ۳.۱ درصدی میانگین قیمت مسکن در تهران در فروردین ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۴۸۳۶

کاهش ۳.۱ درصدی میانگین قیمت مسکن در تهران در فروردین ۱۴۰۰

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از بانک مرکزی، در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران، ۲۹۳.۲ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۳.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین در ماه مورد گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۶۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که تعداد واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۵.۱ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.  

همچنین در این دوره شاخص کرایه مسکن اجاری در تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه قبل (اسفندماه)  و همچنین ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۳۲.۳ و ۳۶.۱ درصد رشد داشت.

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در فروردین سال ۱۴۰۰ حاکی از این  است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۴.۱ درصدی از کل معاملات،  بیشترین تعرداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است.

 در مجموع ۷۱.۸ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در فروردین امسال مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵، ۲، ۱۰، ۴، ۱۵، ۸، ۷، ۱۴، ۱ و ۱۱ ) بوده است.

«گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در فروردین ماه سال ۱۴۰۰» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

برچسب‌ها قیمت مسکن شهر تهران مسکن بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیمت مسکن شهر تهران مسکن قیمت مسکن شهر تهران مسکن بانک مرکزی اخبار کنکور تهران در فروردین نسبت به ماه شهر تهران ۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۴۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العهد، رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر در نتیجه تداوم نبرد از سوی گروه های مقاومت در چندین جبهه مختلف دچار مشکلات عدیده ای شده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی در این باره نوشت که پیامدهای تداوم عملیات های حزب الله لبنان موجب بحرانی شدن وضعیت مسکن در اسرائیل به ویژه در شمال آن شده است.

براین اساس، در ماه های اخیر با تداوم عملیات های مرزی مقاومت لبنان، رخواست برای خرید و اجاره مسکن در شمال اراضی اشغالی به شدت کاهش یافته است.

در همین رابطه یکی از فعالان بازار مسکن در اراضی اشغالی گفت: هر اندازه شهرک ها به نقاط صفر مرزی نزدیک تر باشد، میزان تهدیدات علیه آن و همچنین تیره و تار بودن آینده آن بیشتر می شود.

وی افزود: این مساله باعث شده که قیمت مسکن و همچنین حجم معاملات مسکن در این مناطق کاهش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

در ادامه این گزارش آمده است که در شهرک کریات شمونا معاملات مسکن در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ در مقایسه با سه ماهه نخست ۲۰۲۲ به میزان ۹۷.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

براین اساس، در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ در شهرک کریات شمونا تعداد ۸۷ معامله مسکن انجام شده بود اما این میزان در سال ۲۰۲۳ تنها به ۳ معامله مسکن رسیده است.

همچنین در شهرک شلومی در نقاط مرزی اراضی اشغالی میزان معاملات مسکن کاهش ۹۱.۶ درصدی را تجربه کرده است.

در شهر صفد در شمال اراضی اشغالی نیز میزان معاملات مسکن در همین دوره زمانی به میزان ۸۶.۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 6091322 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟