Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:22:58 GMT

۵۰۰ دستگاه تبلت به دانش‌آموزان کردستانی توزیع شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۴۸۴۰

۵۰۰ دستگاه تبلت به دانش‌آموزان کردستانی توزیع شد

به گزارش ایرنا، رشید قربانی روز سه‌شنبه در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان،با اشاره به برگزاری پویش "من حاضرم" به منظور جلب مشارکت خیرین در راستای تهیه و تامین گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند، بر اجرایی شدن پویش، انجام اقدامات تبلیغی و توجیهی تاکید کرد.

وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتباری برای تامین گوشی و تبلت مورد نیاز دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است که با اختصاص آن بخشی از نیاز استان تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل آموزش و پرورش کردستان  با اشاره به اختصاص ۵۰۰ دستگاه تبلت از سوی مرکز آمار ایران برای دانش‌آموزلن استان یادآور شد: تاکنون با همکاری، افراد خیر، موسسات، نهادها و فرهنگیان خیر بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه گوشی و تبلت تهیه و به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تحقق پوشش تحصیلی دوره سواد آموزی، تحکیم و انتقال نماد و ملاک عملکرد این معاونت است، از اعضای شورای معاونین استان خواست در اجرای برنامه‌های این حوزه بخصوص، برگزاری کلاس‌های سوادآموزی و امتحانات پایانی همکاری لازم را داشته باشند.
 
قربانی همچنین به فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: با توجه به شرایط حاکم ، برنامه های این هفته در بستر مجازی برگزار و از معلمان سرآمد در سطح شهرستان و استان تقدیر خواهد شد.

وی به ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید، گفت‌: در همین راستا ستاد ثبت نام در استان تشکیل و بعد از ابلاغ شیوه نامه وزارتی، اقدمات ستاد در استان آغاز و فرایند ثبت نام بر اساس زمان بندی انجام خواهد شد.

بیش از ۱۰ هزار کردستانی زیرپوشش سوادآموزی قرار گرفتند

 ️معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با تشریح عملکرد این حوزه در سال گذشته، زیرپوشش قرار دادن ۱۰ هزار و ۳۰۰ سواد آموز و تولید محتوای آموزشی دوره‌های سواد آموزی را از مهم ترین اقدامات سال گذشته اعلام کرد.
 
رمضان یوسفی با اشاره به سختی و طاقت‌فرسا بودن کار در حوزه سوادآموزی بخصوص در ایام شیوع ویروس کرونا، گفت: جذب و نگهداشت افراد یکی از مشکلات پیش‌روی فعالیت‌های سوادآموزی است.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا آموزش هیچ‌وقت تعطیل نشد و آموزش رسمی دانش‌آموزان در بستر مجازی و با راه اندازی شبکه دانش آموزی شاد جریان پیدا کرد، اظهار داشت: این امکان در حوزه سوادآموزی به دلیل عدم برخورداری سوادآموزان از ابزار و امکانات ارتباطی و دشواری آموزش از طریق فضای مجازی امکان‌پذیر نشد.

معاون سواد آموزی  آموزش و پرورش کردستان۹۲ درصد مخاطبین سواد آموزی را بانوان اعلام کرد و گفت: از مجموع ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر سوادآموز تحت پوشش ۹ هزار و ۴۱۵ نفر خانم و ۸۹۵ نفر آقا هستند.

وی در بخش دیگری از گزارش خود به اقدامات مهم و برجسته این معاونت در طول سال گذشته پرداخت و افزود : کردستان اولین استانی بود که بعد از شیوع کرونا، اقدام به تولید محتوای آموزشی الکترونیک برای سواد آموزان کرد.

 یوسفی اضافه کرد: در همین راستا با همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، تمام دروس دوره سواد آموزی و انتقال در طول عار ماه تدریس، فیلمبرداری و ضبط و در قالب ۲۴ حلقه dvd آماده شد.
 
وی ادامه داد: بعد از تکمیل شدن اقدامات، محتواهای تولید شده به سازمان نهضت سوادآموزی کشور ارسال و مورد تایید قرار گرفت و در حال حاضر این مجموعه در قالب ۲ حلقه لوح فشرده dvd در سه‌هزار نسخه تکثیر و آماده توزیع در سطح استان و در بین سواد آموزان است.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در بیش از سه هزار و ۸۰۹ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.
 

برچسب‌ها مدارس کردستان مرکز آمار ایران سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس کردستان مرکز آمار ایران مدارس کردستان مرکز آمار ایران سنندج اخبار کنکور آموزش و پرورش دانش آموزان سواد آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر هنرستان زارچ گفت: این نمایشگاه باهدف ارائه دستاورد‌های علمی و آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با مشاغل و بازار کار راه‌اندازی شده است. 
 
وکیلی افزود: در این نمایشگاه دانش آموزان در رشته‌های حسابداری، معماری، گرافیک و خیاطی دستاورد‌های خود را در قالب ۲۰۰ اثر برگزیده به نمایش گذاشتند.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • طرح ملی سواد آبی در یزد سه ساله شد
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند