Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران در حالی اپلیکیشن ماسک به انتشار رنگ‌بندی جدید کرونایی در مازندران پرداخت و ۱۵ شهرستان این استان را در وضعیت نارنجی دانست که بر اساس اظهارات مدافعان سلامت دانشگاه علوم پزشکی بابل، متاسفانه شرایط خیلی بدی در این شهرستان حاکم و تمامی تخت‌های آی سی یو در بیمارستان روحانی پر شده است.

با انتشار وضعیت رنگ‌بندی جدید کشور و به تبع آن در مازندران از سوی نرم‌افزار ماسک، مشخص شد تنها ۴ شهرستان مازندران شامل بهشهر، ساری، آمل و رامسر در موقعیت قرمز کرونایی قرار دارند و ۱۵ شهرستان گلوگاه ، نکا، قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی، بابل، فریدونکنار، بابلسر، محمودآباد، نور، نوشهر، عباس آباد، کلاردشت و تنکابن از قرمز به نارنجی تبدیل شدند، همچنین دو شهرستان سیمرغ و میاندرود زرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نرم‌افزار تاکید شده که، شهرستان هایی که روند بستری کرونا در آن‌ها در روزهای اخیر افزایش نداشته‌ است از وضعیت قرمز خارج شدند. با این وجود اگر سطح مراقبت‌ها کاهش یابد و روند بستری افزایشی شود، احتمال قرمزشدن مجدد این شهرستان‌ها جدی است. 

بر اساس این نرم‌افزار، شهرستان ساری، آمل و رامسر همچنان با افزایش بستری روبرو هستند که در نقشه با رنگ قرمز تیره‌تر مشخص شده‌اند.

با این وجود، فوق تخصص ریه دانشگاه علوم پزشکی بابل معتقد است که تخت‌های icu بیمارستان روحانی پر از بیماران بدحال کرونایی شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، حامد مهدی‌نژاد اظهار کرده که، متأسفانه از چند هفته قبل پیک چهارم کرونا شروع شده و شهر بابل هم مثل همه شهرهای دیگر درگیر این پیک چهارم شده است.

وی با اشاره به اینکه پرسنل مجداً درگیر بیماران بدحال شدند، گفت: با توجه به شرایط جدیدی که پیش آمده است از همشهریان عزیزم خواهش می‌کنم تا می‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

این فوق تخصص ریه دانشگاه علوم پزشکی بابل، خاطرنشان کرده که، ماسک تنها روش پیشگیری در کل جهان است و حتماً استفاده کنید.

مهدی‌نژاد ادامه داد: تمام تخت‌های icu بیمارستان روحانی پر از بیماران بدحال است، بنابراین شستن دست ها و زدن ماسک تنها کاری است که می توانید انجام دهید.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه، اظهار کرده که، در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۰۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و در همین مدت تعداد ۲۵۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی ادامه داد که، هم اکنون ۱۰۸۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۱۴ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

از سوی دیگر، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اعلام کرده، در حال حاضر ۲۷۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ بیمار جدید بستری و ۴۹ بیمار هم ترخیص شدند. ۵۱ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش ایسنا هم‌اکنون ۱۳۴۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا کروناویروس استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیمارستان روحانی مشکوک به کرونا بستری هستند بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: این خانواده خیر سلامت مبلغ یاد شده را برای خرید یک دستگاه اسلیت لمپ که در انجام معاینات چشم کاربرد دارد به حساب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واریز کردند.

 دکتر جواد یزدانی افزود :  قیمت این دستگاه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با توجه به مشارکت یک میلیاردی این خیرنیک اندیش، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در خرید این دستگاه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشارکت نموده است.

وی بیان کرد : شماره حساب‌های مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر در صندوق همت کاشمر به شماره ۴۶۱۰ و در بانک ملی ایران به شماره ۰۱۴۴۱۰۴۴۱۰۰۰۱ است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

دیگر خبرها

  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد