Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@18:58:25 GMT

واکنش تد کروز به انتقال اطلاعات توسط کری به ظریف

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۵۰۴۶

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه اینترنتی سنای آمریکا، تد کروز سناتور جمهوری خواه آمریکایی در بیانیه ای در واکنش به گزارشی که روزنامه نیویورک تایمز از فایل صوتی منتشر شده از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران منتشر کرده بود و در آن آمده است که طبق اظهارات ظریف در این فایل صوتی، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در دولت اوباما اطلاعاتی درباره عملیات های نظامی رژیم صهیونیستی را در اختیار او گذاشته است، گفت: اگر صحت این فایل صوتی تایید شود، نشان دهنده اقدامی بی پروایی فاجعه بار و بی اعتبار کننده از جانب جان کری در ارتباط با وزیر امور خارجه ظریف است که امنیت آمریکایی ها و متحدان ما را به خطر انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کروز در ادامه این بیانیه ادعا کرده است: علاوه براین، با رویه ی طولانی مدتش در قدرت دادن به حکومت ایران سازگار است. کری صدها میلیارد دلار به حساب های بانکی تروریستی ایران سرازیر کرد، با ظریف در دوران اوباما محرم اسرار یک دیگر بودند و چند بار در حال دیدار با ظریف در دوران دولت ترامپ مشاهده شده است(عدم پایبندی به قانون لوگان) و هیچ گاه به طور علنی درباره چیزهایی که صحبت کرده اند، استدلال نکرده است.
بر اساس این گزارش، اظهارات این سناتور آمریکایی در حالی مطرح می شود که ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری شب گذشته اش درباره این فایل صوتی مبنی بر این که آیا طبق گفته ظریف جان کری درباره عملیات های رژیم صهیونیستی در سوریه مطالبی را در زمان وزیر امور خارجه بودنش به ظریف گفته است که مجاز به گفتنشان نبوده، توضیح داد: باز هم می گویم که این محتوا ظاهرا درز شده است. نمی توانم درباره صحت، دقت یا هر انگیزه ای که پشت این انتشار اطلاعات بوده است صحبتی بکنم. فقط می توانم این نکته ی کلی را بگویم که اگر بازگردید و به کنفرانس خبری آن موقع نگاهی بیاندازید، خواهید دید که مطمئنا این یک موضوع سری نبوده است و دولت هایی که در مذاکرات مشارکت داشتند علنا درباره آن صحبت می کردند.
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال ایسنا در ارتباط با فایل منتشر شده از آقای ظریف و مباحثی که در این فایل مطرح شده و انتشار برخی از تحلیل ها مبنی بر اینکه این فایل از سوی وزارت خارجه منتشر شده و یا اینکه انتشار این فایل به معنای پایان آینده سیاسی ظریف است، تأکید کرد: تفاسیر شاذ درباره این فایل برای بعدا باشد. آنچه که منتشر شده از ابتدا یک مصاحبه نبوده و قرار هم نبوده یک مصاحبه باشد، یک گفت‌وگوی رسانه‌ای هم نبوده است و یک گفت و گو در چارچوب های معمول و محرمانه ای است که در داخل دولت انجام می شود.

او با بیان اینکه نظر آقای رئیس جمهور این بوده که برای انتقال سوابق و تجارب برای دولت های بعدی اعضای کابینه گفت‌وگوهایی برای ثبت در اسناد داشته باشند و نظراتشان را اعلام کنند و این گفت‌وگو در این چارچوب صورت گرفته است، اظهار کرد: تعهد دوجانبه برای حفظ محرمانگی این گفت‌وگوها وجود داشته و وزارت خارجه در هیچ کدام از فرایندهای این گفت وگو از جمله انتخاب تیم مصاحبه کننده، عوامل و نگهداری فایل ها هیچ نقشی نداشته است و اینکه چه کسانی، چگونه و چرا این فایل را منتشر کرده اند ما نمی دانیم.

خطیب زاده با بیان اینکه به آنچه که آقای ظریف در این گفت وگو مطرح کرده اند باید به صورت کلی نگاه شود نه گزینشی ادامه داد: ما از دو شب قبل کم کم مطلع و متوجه شدیم که بخش هایی از این فایل در حال منتشر شدن است و دیروز این موضوع به اوج خود رسید. همان طور که گفتم آنچه که آقای ظریف در این گفت وگو مطرح کرده اند را باید به صورت کلی دید و گزینشی نباید برخورد کرد.

او ادامه داد: آقای ظریف همواره گفته اند که نظراتشان را در پشت درهای بسته شفاف و صریح مطرح می کنند و آنچه که انجام می‌شود حول قوه عاقله نظام است.

خطیب زاده افزود: در این فایل آقای ظریف به صورت مفصل با تکریم و احترام در مورد آقای سلیمانی صحبت می کند. از نقش ایشان در صلح سازی و طرح های منطقه ای و کمک هایی که ایشان در این زمینه ارائه کرده اند، صحبت می کنند و این کمک ها بر کسی پوشیده نیست. یک ذوق زدگی در برخی از رسانه ها برای تقطیع صحبت های آقای ظریف دیده می شود ولی همان طور که گفتم صحبت های ایشان در این فایل باید کلی دیده شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه آنچه که درباره انتشار این فایل صورت گرفته یک امر غیرقانونی است و مجاری قانونی باید آن را بررسی کنند اما این مسئله را نیز نشان می دهد که برخلاف آنچه که گفته می شود مسئولان ایرانی در فضای کارشناسی پویا و شفاف هستند. آنچه که اجرا می‌شود تصمیمات اجماعی نظام است و از دیگر سو باید توجه داشت که هیچ کس در تحلیل مصون از خطا نیست و این چیزی است که آقای ظریف بارها به آن اشاره کرده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تد کروز ظریف جان کری وزیر امور خارجه گفت وگو فایل صوتی آقای ظریف منتشر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان از نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در سطح این منطقه خبر داد و گفت: عملیات نصب این پلاک‌ها تا پایان خرداد به پایان می‌رسد.

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از خدماتی که شهرداری این کلان‌شهر با همکاری سازمان فاوا و شرکت پست استان برای شهروندان در نظر گرفته است، نصب پلاک‌های آبی هوشمند است.

وی با بیان اینکه در گذشته پلاک‌ها دارای رنگ‌ها، اندازه‌ها و ابعاد مختلفی بوده است، افزود: در حال حاضر با طراحی پلاک‌های جدید، استانداردسازی لازم انجام شده و از نظر زیباشناسی طراحی‌های لازم صورت گرفته است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در الگوی جدید، پلاک منازل با استفاده از نقشه‌های مکان‌مند در اختیار شهرداری و اطلاعات و داده‌های شرکت پست همسان‌سازی و سپس راستی‌آزمایی شده و پلاک‌های آبی رنگ دارای بارکد هوشمند پستی تهیه و طراحی شده است.

زمانی با اشاره به اینکه از طریق این بارکدهای روی پلاک‌های آبی رنگ هوشمند، اطلاعات عمومی ملک قابل بازخوانی است، گفت: این امر می‌تواند به ارائه خدماتی که متناظر به اطلاعات و مشخصات مکان‌مند ملک است کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: این خدمت برای راهنمایی مسیر، مکان‌یابی و ارائه خدمت با کیفیت‌تر نهاد و ارگان‌های خدمت‌رسان به شهروندان کمک می‌کند.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به مزیت‌های پلاک‌های آبی رنگ هوشمند گفت: چنانچه هرگونه تغییر کاربری در ملک اتفاق افتد، اطلاعات توصیفی پلاک به‌صورت خودکار بر اساس اطلاعات موجود در دیتابیس شهرداری به‌روزرسانی می‌شود و نیازی به تعویض و تغییر پلاک نیست.

وی اضافه کرد: در حالت کلی، اصل موضوع مزیت پلاک‌های هوشمند، اطلاعات عمومی ملک است که در پایگاه‌های اطلاعاتی شهرداری اصفهان به‌نوعی در بطن پلاک‌ها نهفته و توسط گوشی‌های هوشمند قابل بازخوانی است و حتی شهروند می‌تواند اطلاعاتی مانند کد نوسازی، نقشه‌های هوایی، عوارض نوسازی، میزان عقب‌نشینی و سرویس‌های سایر ارگان‌های خدمت‌رسان مانند آب، برق، گاز و اورژانس را مشاهده کند.

زمانی با بیان اینکه تعداد کل پلاک‌های این منطقه بالغ بر ۵۰ هزار عدد است، گفت: تاکنون ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در سطح منطقه ۴ نصب شده است و عملیات نصب این پلاک‌ها تا پایان خرداد به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: برای این طرح که در کل شهر اصفهان در حال اجراست، معاونت برنامه‌ریزی، سازمان فاوا و سازمان زیباسازی در معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان دخیل هستند.

کد خبر 749218

دیگر خبرها

  • پنه لوپه کروز بازیگر مشهور ۵۰ ساله راز جوانی‌اش را فاش کرد
  • انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک