Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@06:12:28 GMT

دردسر نوار صوتی ظریف برای جان کری

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۵۱۲۲

دردسر نوار صوتی ظریف برای جان کری


به گزارش تابناک به نقل از عصر ایران، در پی انتشار نوار صوتی "محمد جواد ظریف" گروهی از نمایندگان جمهوریخواه در کنگره آمریکا با انتقاد از "جان کری" وزیر خارجه سابق آمریکا (دولت دوم اوباما= 2013-2017) و فرستاده ویژه ایالات متحده برای تغییرات آب و هوایی در دولت بایدن، خواستند تا به خاطر آنچه که افشای اسرار نظامی اسراییل به ظریف می خوانند از سمت خود استعفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ظریف در نوار صوتی می گوید اخبار مربوط به حمله اسراییل به مواضع نیروهای ایرانی در سوریه را نه از داخل بلکه از زبان جان کری شنیده است. او گفته است از کری شنیده که اسراییل بیش از 200 بار به مواضع ایرانی ها در سوریه حمله کرده است. ظریف به زمان دقیق این موضوع اشاره نکرده است.

جمهوریخواهان کنگره با استناد به این گفته ظریف می گویند جان کری اطلاعات نظامی اسراییل را به ظریف می داده است و به همین خاطر او را مورد انتقاد قرار داده و متهم به نقض قوانین کرده اند.

"دن سالیوان" سناتور جمهوریخواه ایالت آلاسکا در کنگره آمریکا دیروز با اشاره به نوار صوتی ظریف گفته اقدام کری در لو دادن اطلاعات نظامی اسراییل به ظریف مصداق "خیانت" بوده است.

"مایک گلاهر" دیگر نماینده جمهوری خواه ایالت "ویسکانسین" هم با انتقاد از کری گفته برای او غیرقابل درک است که یک دیپلمات آمریکایی چگونه توانسته اطلاعاتی را که به ضرر یکی از مهم ترین متحدان آمریکا بوده در اختیار مهم ترین دولت حامی تروریسم! در جهان بگذارد.

 

نوار صوتی ظریف

"میت رامنی" سناتور ارشد جمهوریخواه و عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا هم موضوع را نگران کننده توصیف کرده و خواستار روشنگری درباره چند و چون ماجرا شده است.

"ریک اسکات" سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا هم گفته باید تا مشخص شدن چند و چون ماجرا مجوز جان کری برای دسترسی به اطلاعات و اسناد محرمانه لغو شود.

"میچ مک کانل" رییس اقلیت جمهوریخواه سنا هم در اظهارات دیروز خود در صحن سنای آمریکا خواستار استعفای کری از مقامش شده است.

او با اشاره به نوار صوتی تازه منتشر شده ظریف گفته:" من امروز خبرهایی چنان نگران کننده شنیده ام که اگر حقیقت داشته باشد یا باید جان کری برکنار شود و یا اینکه استعفا کند. دیگر بس است."

در مقابل این انتقادها جان کری با توییتی از خود دفاع کرده و اتهام لو دادن اطلاعات نظامی اسراییل به ظریف را رد کرده است.

او نوشته:" می توانم به شما بگویم که این داستان و این ادعاها بدون شک نادرست است. این اتفاق هرگز - چه زمانی که وزیر خارجه بودم و چه پس از آن - اتفاق نیفتاده است."

 

"ند پرایس" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم دیروز در واکنش به انتقادات علیه جان کری با دفاع از او گفته:" اگر به گزارش های رسانه‌ای آن زمان مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که این موضوع (حملات اسراییل به مواضع ایران در سوریه) قطعا محرمانه نبوده است و دولت های درگیر در این مساله به طور علنی درباره آن صحبت کرده‌اند."

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی ماه رمضان دعای مجیر کرونای هندی دعای روز چهاردهم رمضان نوار صوتی ظریف جان کری ویسکانسین گروه های شغلی ماه رمضان دعای مجیر کرونای هندی دعای روز چهاردهم رمضان نظامی اسراییل نوار صوتی جان کری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دردسر عجيب هركول كشتى ايران (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، امیرحسین زارع به دليل عفونت از ناحیه چشم چند روزی از تمرینات دور بوده است.

قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد جهان و دارنده مدال برنز المپیک، با توجه به این عفونت چشمی، نتوانسته تمرینات مدنظر خود و کادر فنی را انجام دهد و بازگشت صد درصدی زارع به تمرینات منوط به بهبود این بیماری تحت درمان پزشکان است.

اميرحسين زارع كه شانس اصلى كسب مدال طلا در سنگين وزن براى تيم ملى كشتى آزاد ايران در المپيک به حساب می‌آید، با این دردسر عجیب فعلا از تمرینات دور خواهد بود و این‌ موضوع در فاصله کمتر از سه ماه تا المپیک نمی‌تواند خبر خوبی برای ورزش کشور باشد.

دیگر خبرها

  • کیفیت شگفت انگیز و هنر عکاس در ثبت تصاویر از یک سرخرطومی
  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • آبگرفتگی در درمانگاه شهر چوئبده بیماران را به دردسر انداخت + فیلم
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • دردسر عجيب هركول كشتى ايران (عکس)
  • دردسر بزرگ لوزانو در تیم ملی والیبال اوکراین
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند