Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلال سید محمدی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه تخصیص آب کشاورزی، اظهار کرد: با شروع سال زراعی جدید انتظار می‌رود دهیاران همکاری لازم را با متولیان مدیریت منابع آب کشاورزان داشته باشند.

وی با بیان اینکه دهیاران توان مالی اندکی برای لایروبی انهار و تأمین ایستگاه‌های پمپاژ دارند، گفت: با توجه به اختیارات بایدکمک‌های لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار صومعه سرا تاکید کرد: با توجه به سال زراعی بحرانی همه دستگاه‌های متولی و خود کشاورزان باید در مدیریت آب جاری کانال‌ها همکاری لازم و حضور میدانی داشته باشند.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه دهیاران و شوراها مدیریت و همکاری لازم را برای به حداقل رساندن بحران کم آبی مد نظر قرار دهند، اضافه کرد: متأسفانه هنوز ۱۰ درصد از کشاورزان به دلیل نبود آب موفق به خزانه گیری نشده‌اند.

سید محمدی با اشاره به آسیب وارده شده به برخی خزانه‌ها در مناطق مختلف شهرستان صومعه سرا، افزود: متأسفانه در شرایط بسیار سختی هستیم از کشاورزان می‌خواهیم با درک شرایط بحرانی ورود کنند.

وی به تشکیل جلسات ستاد بحران و بررسی اقدامات انجام شده با مدیر کل بحران و مصوبات صورت گرفته اشاره و تصریح کرد: بحران کم آبی نیازمند کار جمعی است تا بتوانیم آن را مدیریت کنیم.

فرماندار صومعه سرا همچنین ادامه داد: سه چاه نوخاله اکبری، سیاه درویشان و شیخ محله باید راه اندازی شود تا مشکلات کم آبی این مناطق رفع شود.

وی در ادامه به تأمین سوخت و برق مورد نیاز کشاورزان اشاره کرد و افزود: اداره برق و نفت همکاری و هم پوشانی و پشتیبانی لازم را در این شرایط بحرانی با شالیکاران داشته باشند.

سید محمدی با بیان اینکه توسعه بانک نشا در روستاها سبب کشاورزی و شالیکاری بهینه و همچنین داشتن بذر مرغوب می‌شود، گفت: بانک نشا دغدغه و نگرانی کشاورزان را به حداقل می‌رساند.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به اینکه باید تسهیلات لازم برای خرید موتور پمپ کشاورزی برای شالیکاران تأمین شود، ادامه داد: از چاه‌های آب شرب راکد برای شالیکاران در این شرایط بحرانی استفاده شود.

کد خبر 5199035

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری صومعه سرا جهاد کشاورزی گیلان منابع آبی ویروس کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان ماه مبارك رمضان محدودیت های کرونایی کمک مومنانه انتخابات 1400 اردبیل بارش باران شهرکرد صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد. در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

دیگر خبرها

  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند