Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@16:16:55 GMT

افزایش 30 درصدی مصرف آب در ایلام بخاطر کرونا

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۵۴۳۷

افزایش 30 درصدی مصرف آب در ایلام بخاطر کرونا

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ نورالله تیموری اظهار داشت: برای کنترل و مدیریت مصرف آب در این استان و جلوگیری از قحطی آن در طول روز، از ساعت ۱۲ شب تا ۴ بامداد در برخی مناطق شهر ایلام جیره بندی آب آغاز شده است
وی یادآور شد: با توجه به وضعیت بارش ها، خشکسالی، توپوگرافی ایلام و همچنین جنس زمین از لحاظ جذب آب در وضعیت بحرانی قرار گرفته ایم و همه باید برای گذر از این شرایط اهتمام داشته باشیم
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه در شهر ایلام بیش از ۸۰ هزار کولر آبی وجود دارد، گفت: چنانچه هرکدام از این کولرها متوسط در هر شبانه‌روز ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر آب مصرف کنند حدود ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت شهر ایلام اضافه می شود که در کنار آبیاری فضاهای سبز فشار زیادی بر شرکت وارد خواهد شد
تیموری با ذکر این مطلب که برخی از مشترکان گران ترین آب در کشور را به علت توپوگرافی منطقه و اختلاف ارتفاع ایستگاه ها که برای تامین آب شرب شهروندان است را جهت شستشوی کوچه و خیابان هدر می دهند، افزود: با هماهنگی دادستانی، دستگاه قضا و پلیس جلساتی برگزار و مقرر شده که از این پس بازرسی های خیابانی و کوچه ای در راستا انجام شود
وی اضافه کرد: افرادیکه مصرف بهینه آب را رعایت نکنند، علاوه بر جریمه نقدی، نهایت اعمال قانون و قطع انشعاب را طبق دستورالعمل های قانونی برای این دست از مشترکین اجرا خواهیم کرد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام ادامه داد: شرکت آبفای استان از تمام ظرفیت تجهیزات خود برای ورود آب به شهر ایلام استفاده می کند و تاکنون اقدامات خوبی در راستای بهسازی چشمه ها و خطوط انتقال و منابع آبی در این استان به انجام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آب و فاضلاب ایلام کرونا ویروس شهر ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: صنعت برق بیش از ٤٢ میلیون مشترک دارد که از این تعداد ٣٢ میلیون مشترک خانگی و تجاری هستند و با مصرف بهینه برق می‌توانند به کاهش ناترازی کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح سراسری «باانرژی» از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرا می‌شود، افزود: مشترکان تجاری و خانگی می‌توانند با کاهش مصرف برق به صورت هفتگی طی ٢١ هفته اجرای این پویش، امتیاز دریافت کرده و از جوایز متعدد و ارزنده پیش بینی شده در این پویش بهره‌مند شوند.

مدیرعامل توانیر اضافه کرد: همچنین به مشترکان خانگی و تجاری که ١٥ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، جوایز نفیسی مانند خودرو به صورت قرعه‌کشی اهدا خواهد شد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه سال گذشته ٤٠ درصد از مشترکان خانگی در طرح کاهش مصرف برق مشارکت کردند، تصریح کرد: امسال با توجه به افزایش طرح‌های تشویقی، پیش‌بینی می‌شود تعداد بیشتری از مشترکان به این طرح بپیوندند و با استقبال مردم از پویش با انرژی، ناترازی در صنعت برق به حداقل ممکن برسد.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: برنامه‌ریزی شده است تا در دوره گرم سال صادرات برق را در حداقل ممکن نگه داشته و واردات را به حداکثر برسانیم که این موضوع با توجه با شرایط آب و هوایی کشور پیش خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است