Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@03:31:40 GMT

تاثیر برخی داروهای فشار خون بر گسترش ویروس کرونا در بدن

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۵۵۱۳

آفتاب‌‌نیوز :

پزشکان آمریکایی اظهار داشتند: در بدن موش هایی که به آنها بازدارنده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین یا بازدارنده‌های ACE داده شده، سطح بالاتری از پروتئین ACE۲ وجود دارد و این پروتئینِ موجود در سطح سلول ها، به انتشار ویروس در بدن کمک می کند.

به گفته محققان هنوز مشخص نیست که آیا بالاتر بودن میزان ACE۲ در واقع خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند، یافته های بدست آمده مطابق با تحقیقاتی است که در گذشته در مورد تاثیرات داروها روی این بیماری انجام گرفته است.

دکتر هانس آکرمن، رئیس واحد فیزیولوژی در آزمایشگاه مالاریا در انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونیِ آمریکا گفت: توصیه می کنیم بیمارانی که از داروهای قلبی استفاده می کنند برای تهیه و مدیریت مصرف دارو با متخصصان مشورت کنند.

بازدارنده‌های ACE مانند انالاپریل یا وازوتک و رامیپریل یا آلتاس، تولید آنزیم ACE را در بدن کاهش داده که باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد. مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین یا ARB نیز به شل شدن رگ ها کمک می کند تا فشار خون پایین بیاید.

در این مطالعه محققان، موش های سالم را با بازدارنده‌ ACE لیزینوپریل یا با لوزارتان ARB و یا به هر دو دارو یا با یک دارونما تحت درمان قرار دادند. سپس آنها سطح ACE۲ را در ریه ها، روده های کوچک، مغز و کلیه موش ها اندازه گیری کردند زیرا تمامی این اندام ها تحت تاثیر بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

محققان اظهار داشتند: پس از سه هفته درمان، لیزینوپریل سطح مولکولهای ACE۲ را به طور گسترده در هر چهار بافت افزایش داد در حالیکه لوزارتان سطح پروتئین ACE۲ را تنها در روده کوچک افزایش داد.

محققان تاکید کردند: در موشهایی که ARB دریافت کرده بودند سطح ACE۲ افزایش پیدا نکرد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، به گفته محققان سه هفته پس از قطع درمان، دیگر سطح ACE۲ در بدن موش ها تفاوت پیدا نکرد که نشان می دهد با قطع هر دو داروی فشار خون، سطح ACE۲ به حد نرمال برمی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فشار خون کرونا ویروس فشار خون سطح ACE۲ موش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: غرب فشار بر اسرائیل را افزایش دهد

به گزارش قدس آنلاین، اردوغان امروز دوشنبه از کشورهای غربی خواست تا فشار بر اسرائیل را در راستای توقف جنگ در غزه افزایش دهد.

اردوغان پس از تصمیم حماس برای پذیرش پیشنهاد توافق آتش بس مصر، گفت که از قبول کردن آتش بس توسط حماس استقبال می‌کند و امیدوار است اسرائیل نیز همین کار را انجام دهد.

یکی از رهبران جنبش حماس امروز دوشنبه در گفتگو با الجزیره اعلام کرد که جنبش متبوعش موافقت خود را با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه اعلام کرده است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز تلفنی با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر و عباس کامل وزیر اطلاعات مصر گفتگو کرد.

هنیه این دو مقام ارشد عربی را در جریان موافقت جنبش متبوعش با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه قرار داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اردوغان: غرب فشار بر اسرائیل را افزایش دهد
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • افزایش طول عمر با سبک زندگی سالم
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟
  • تاثیر مخرب دروغگویی بر سلامت مغز
  • پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود