Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@15:30:36 GMT

تکمیل آرشیو الکترونیکی پرونده‌های شهرداری منطقه یک

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۵۶۶۲

تکمیل آرشیو الکترونیکی پرونده‌های شهرداری منطقه یک

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسعود دهبانی‌صابر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری منطقه یک همدان در ابتدای سال گذشته فرآیند الکترونیکی کردن تمام آرشیو اسناد و مدارک موجود را آغاز کرد و هم اکنون پس از یک سال تمام پرونده‌ها با بیش از ۴ میلیون برگه به صورت الکترونیکی ثبت و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه حفظ و حراست از پرونده‌های شهروندان امری ضروری است عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم، وجود سیستمی مناسب برای ثبت و ضبط این پرونده‌ها بوده که به همین دلیل شهرداری منطقه یک به عنوان پیشگام پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد و مدارک را در سال گذشته با  ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۵ میلیارد ریالی آغاز کرد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان هدف از اجرای این پروژه را ایجاد فایل‌های دیجیتالی برای پشتیبانی از پرونده های فیزیکی و حفظ اسناد و مدارک مربوط به پرونده‌ها در قبال حوادث طبیعی و غیرطبیعی و استفاده در سیستم های مکانیزه شهرداری با هدف حذف گردش دستی و فیزیکی پرونده ها دانست.

وی با بیان اینکه بدین ترتیب هرگونه سوء استفاده های احتمالی نیز جلوگیری شده و ایجاد امنیت و دسترسی آسان به پرونده های موجود افزایش می‌یابد گفت: پرونده‌ها در ۶ دسته نوسازی، شهرسازی، کمیسیون ماده ۱۰۰، کمسیسون ماده ۷۷، کسب و پیشه و توافق دسته بندی شده اند.

دهبانی‌صابر گفت: ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار برگ پرونده در طی مدت ۱۳ ماه از اجرای این پروژه به صورت الکترونیکی آرشیو شده اند که بیشترین تعداد آنها مرتبط با پرونده های نوسازی با بیش از ۳ میلیون برگ بوده است.

وی با بیان اینکه این پروژه شامل دو بخش فیزیکی و سیستمی بوده است گفت: در بخش فیزیکی عملیات عمرانی برای ایجاد مکانی مناسب و ایمن برای پرونده‌ها با استفاده از بهترین مصالح اجرا شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان در بخش سیستمی کیفیت بالای تصاویر و نقشه های اسکن شده را یکی از نقاط قوتی دانست که در این پروژه لحاظ شده است و با اجرای این پروژه عملا گردش فیزیکی اسناد و پرونده ها به صفر خواهد رسید.

وی تأکید کرد: صحت‌سنجی و اعتبارسنجی تمام مدارک و پرونده‌ها بر عهده کارشناسان حراست شهرداری همدان بوده تا بتوان به شهروندان اطمینان خاطر داد که با اجرای این پروژه از پرونده‌ها به نحو احسن مراقبت شده و حقوق آنان رعایت شده است.

دهبانی‌صابر سرعت بالای این پروژه را از ویژگی‌های بارز آن دانست و عنوان کرد: روزانه به طور متوسط بیش از ۷ هزار برگ توسط هر فرد اسکن و بایگانی شده که با توجه به مشکلاتی در اجرای این پروژه از قبیل شیوع ویروس کرونا و کاهش نیروها، کیفیت نامناسب اوراق قدیمی، چیدمان نامناسب و بایگانی‌های گذشته و... بی‌نظیر است.

وی از ایجاد واحد امور آرشیو اسناد منطقه خبر داد و اظهار کرد در این واحد تمام اسناد به صورت سیستمی و فیزیکی دسته بندی شده هستند ضمن اینکه در تلاش هستیم تا سیستم یکپارچه‌سازی نیز با سرعت عمل زیاد اجرا شود تا خدمات شهروندان به صورت الکترونیکی قابل انجام باشد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان در پایان از شهردار همدان برای حمایت و پشتیبانی از این پروژه تقدیر کرد و گفت: از مدیر پروژه، معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، مدیریت حراست، سازمان آمار و فناوری اطلاعات و تمام همکارانی که در این پروژه زحمت کشیدند تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: آرشیو الکترونیکی پرونده ها اجرای این پروژه شهرداری همدان پرونده ها منطقه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: در طول دو سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در این منطقه تعریف شده است که بخشی از آن‌ها اجرا شده و بخشی در مرحله افتتاح است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی‌اکبر رسالت امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌_ در دیدار شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۱۲ در قالب برنامه «مردم سلام» که در مسجد قبای ملک‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: این منطقه از جهت وسعت بیشترین وسعت را به خود اختصاص داده است و حاشیه‌های ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که ارتباط خوبی با مردم داشته باشیم، افزود: در همین راستا در مساجد، معابر و در شهرداری منطقه ۱۲ برنامه ملاقات مردمی برگزار شده و ارتباط خوبی با مردم وجود داشته است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در محلات این منطقه گفت: در محله «محمود آباد» سعی شده است با آسفالت معابر، بخشی از مشکلات مردم در این حوزه برطرف شود.

رسالت با اشاره به وجود بزرگترین پارک در محله محمودآباد افزود: این پارک در سال ۱۴۰۲ دیوارکشی شد.

وی با اشاره به مشکل محله عاشق آباد، بن بست ترافیکی این محله و ضرورت دسترسی به خیابان امام خمینی (ره) به عنوان خواسته مردم این منطقه گفت: در محله عاشق آباد معضل ترافیکی به واسطه میدانی که مسجد وسط آن قرار دارد، به‌وجود آمده است که امسال بخشی از آزادسازی آن انجام خواهد شد، همچنین ورزشگاه بزرگ منهاجی در این منطقه افتتاح شد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به هزینه آزادسازی‌های صورت گرفته برای اجرای پروژه‌ها تصریح کرد: تنها در یک مورد ۲۵ میلیارد تومان برای آزادسازی یک خانه انجام شد و شهرک کوثر به محله عاشق‌آباد وصل خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در محله مهدیه گفت: آسفالت و اصلاح معابر و ساخت مسجدی با همکاری اهالی که به‌زودی افتتاح خواهد شد، از جمله این اقدامات است.

رسالت گفت: در محله و شهرک امیرکبیر که تعداد زیادی از صنعتگران در این بخش حاضر هستند، طی ۲ سال چهار خیابان ساخته شد که ۲ خیابان به‌طور رسمی افتتاح شد و ۲ خیابان دیگر در آینده افتتاح خواهد شد، همچنین در این محله نماد صنعت در مرکز میدان نصب شد.

وی با بیان اینکه در محله ملک‌شهر یکی از بزرگترین معضلات ترافیکی در محله علیخانی برطرف شد و پارکینگی در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد، ادامه داد: برای پیاده‌روسازی و اصلاح آسفالت اقداماتی انجام شده و فرهنگسرای جدیدی کلنگ‌زنی شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: یکی از اقداماتی که از ۱۰ سال پیش در دستور کار شهرداری منطقه بوده، تملک پردیس خانواده است که در حال حاضر ۷۰ درصد آزادسازی آن انجام شده است و فاز نخست آن به‌زودی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مجموع در این ۲ سال حدود ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ تعریف شده است که بخشی از آن‌ها اجرا شده و بخشی در مرحله افتتاح است.

کد خبر 747334

دیگر خبرها

  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  •  ۲۰ اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی