Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به محدودیت های منابع آبی تلاش داریم تا کشاورزان را به سمت کشت گیاهان علوفه ای کم آب بر سوق بدهیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در همین راستا بذور این دسته از گیاهان از جمله سورگوم دانه ای و علوفه ای، چغندر علوفه ای و انواع ارزن تهیه شده است و به شکل رایگان برای ایجاد مزارع الگویی در اختیار بهره برداران قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول گفت: امسال برنامه کشت استان برای ذرت علوفه ای ۲۱ هزار هکتار است و از کشاورزان درخواست داریم تا با توجه به کاهش بارندگی ها و محدودیت در منابع آبی متناسب با حقابه خود اقدام به کشت کنند.

وی با بیان اینکه پارسال نیز برنامه کشت استان برای این محصول ۲۱ هزار هکتار بود،افزود: سال گذشته به دلیل بارندگی های خوب، سطح کشت ذرت علوفه ای به ۲۸ هزار هکتار افزایش یافت ولی امسال این امکان میسر نیست.

اسماعیلی افزود: در سال جاری همچنین ۲۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گیاه علوفه ای یونجه اختصاص یافته است که گیاهی خوش خوراک برای دام به شمار می رود اما مصرف آب آن بالا است و به مرور باید سطح زیر کشت آن را کاهش داد و با گیاهان علوفه ای کم آب بر جایگزین کرد.

وی یادآور شد: سالانه حدود ۱.۵ میلیون تن انواع گیاهان علوفه ای در استان قزوین تولید می شود.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی دام و طيور آب و فاضلاب استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی دام و طيور وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی دام و طيور آب و فاضلاب استان قزوین اخبار کنکور گیاهان علوفه ای استان قزوین هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۵۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین