Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@00:40:01 GMT

۷ هزار راننده تاکسی تهرانی بیمه می‌شوند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۵۸۴۹

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ۷ هزار راننده تاکسی تهران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار ندارند که مقرر شد اسامی آن‌ها مشخص و جایگزین افرادی که در حال حاضر راننده تاکسی نیستند، اما در قالب این شغل تحت پوشش بیمه قرار دارند، شوند.

خبرگزاری میزان - خانه ملت نوشت: علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه) خود در زمینه پیگیری مشکلات بیمه رانندگان تاکسی استان تهران، گفت: رانندگان تاکسی خصوصا در استان تهران با توجه به شیوع ویروس کرونا با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده‌اند و تعداد زیادی از این افراد پس از مبتلا شدن به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مردم در مجلس شورای با تاکید بر اینکه حدود ۷ هزار نفر از رانندگان تاکسی تهران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند، عنوان کرد: ۷ هزار راننده تاکسی تهران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار ندارند که در نشست امروز مقرر شد اسامی آن‌ها مشخص و جایگزین افرادی که در حال حاضر راننده تاکسی نیستند، اما در قالب این شغل بیمه شده‌اند، شوند.

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی ۱۱۰ هزار راننده تاکسی تهران را تحت پوشش بیمه‌ای قرار داده است.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار شهری را اینجا بخوانید

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: تاکسیرانی بیمه تامین اجتماعی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تاکسیرانی بیمه تامین اجتماعی هزار راننده تاکسی تهران بیمه تامین اجتماعی تحت پوشش بیمه مجلس شورای ۷ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی

آفتاب‌‌نیوز :

محمد قوچانی مدیر مسئول و سردبیر مجله آگاهی‌نو نوشت:

این یک نامه سرگشاده است خطاب به سازمان تامین اجتماعی.

دو مجله آگاهی نو و کتاب نامه با تولید محتوایی بیش از دوهزار صفحه در سال چهارنفر تحریریه ثابت دارد الباقی حق التحریر می‌گیرند. فهرست بیمه ما کوچک است: سردبیر و دبیر تحریریه، یک دبیرگروه و یکی از مشاورین مجله که برای آن‌ها بیمه رد می‌شود. ما به دلیل سازمان کوچکمان حتی منشی تحریریه یا مدیر مالی و اداری مستقر نداریم، چون بودجه اش را نداریم و تا حالا خودمان همزمان منشی و مدیر هم بوده ایم. درباره این چهارنفر هم بخشی از حق بیمه را ما پرداخت میکنیم و بخشی را وزارت فرهنگ که طبق یک قانون مشخص و عام به نشریات تا یک سطحی تخفیف می‌دهند. 

سازمان تامین اجتماعی با اعزام بازرس به صورت مکرر ما را کنترل می‌کند که مبادا این فهرست بیمه صوری و جعلی باشد! و، چون حرفه روزنامه نگاری را با مشاغل دیگر اداری و تجاری قیاس می‌کند معتقد است ما باید از هشت صبح تا چهار بعد از ظهر در دفتر حاضر باشیم؛ بنابراین با بازرسی غافلگیرانه وقتی ما در حال مصاحبه یا تهیه مقاله بیرون مجله هستیم به دفتر مراجعه و با عدم رویت ما، کارگاه آگاهی نو را تعطیل اعلام می‌کند و تخفیف ارشاد را لغو می‌کند.

مثلا ما امروز در حال گفتگو با دکتر ظریف بودیم که سرزده تشریف آوردند و هرچه همکار ما توضیح داده و مجله و نوشته‌های ما را نشان داده بازرس محترم زیر بار نرفته و کارگاه را تعطیل گزارش کرده است.

سوال من این است پس این همه محتوا چگونه تولید می‌شود؟ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟ چرا فکر نمی‌کنند من هر روز نمی‌توانم کتاب‌هایم را به دفتر ببرم و مقاله بنویسم؟ نمی‌توانم همه سیاسیون و روشنفکرانی که با آنان گفتگو میکنیم را به دفترمان دعوت کنم؟ نمی‌توانم با روزنامه نگاران برخورد اداری کنم! 

ما مطبوعات مستقل (خصوصی و غیر دولتی) بنگاه‌های ضعیفی هستیم. حتی چند میلیون تومان هم در کار ما اثر دارد. اگر ما بیکاره بودیم که دفتر مجله اجاره نمی‌کردیم. چرا در شب‌های صفحه بندی که تا صبح کار میکنیم بازرس نمی‌فرستید؟

اصلا چرا مجله را ورق نمی‌زنید که کارنامه ما را ببینید. قطع یک تخفیف ناچیز قانونی به مطبوعات کدام مشکل دولت یا بیمه را حل میکند؟ کار ما مخفیانه نیست. مجله منتشر میشود و میزان کار هر فرد در آن روشن است. ما مغازه نداریم که هر روز صبح کرکره لش را بالا ببریم. روزنامه نگاری را به رسمیت بشناسید ...

رونوشت: 

۱. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

۲. وزارت کار 

۳. سازمان تامین اجتماعی شعبه خیابان ملک

۴. انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی