Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@23:44:33 GMT

کاهش دما از فردا تا 7 درجه

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۵۸۵۸

کاهش دما از فردا تا 7 درجه

خبرگزاری آریا- کارشناس هواشناسی گفت: دمای هوا از فردا حدود 7 تا 8 درجه در نواحی شمالی و سواحل دریای خزر کاهش می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری آریا، امیر سرکرده این کاهش دما را برای دامنه‌های جنوبی البرز حدود 4 تا 5 درجه پیش بینی کرد و افزود: از امروز تا آخر هفته در تهران و قزوین و البرز و زنجان، و همچنین شمال سمنان این کاهش دما اتفاق خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این کارشناس هواشناسی امروز دمای تهران در گرم‌ترین ساعات که معمولا سه تا چهار بعداز ظهر است به حدود 32 درجه بالای صفر خواهد رسید.
سرکرده در ادامه پدیده غالب در بیشتر استان‌های کشور را رگبار و بارش‌های بهاری دانست و توضیح داد: البته نباید توقع بارش‌های آنچنانی را داشته باشیم؛ این بارش‌ها عمدتا رگباری و بهاری است یعنی صبح تا ظهر خبری نیست؛ از بعد از ظهر با شکل گیری ابر‌های همرفتی رعد و برق و بارش‌های رگباری شکل می‌گیرد؛ آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، اردبیل، کرمانشاه، شمال ایلام، خوزستان و نواحی غربی اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری از استان‌هایی هستند که به گفته آقای سرکرده باید امروز و فردا منتظر این پدیده هواشناسی باشند.
کارشناس هواشناسی افزود:” در استان‌های همدان و قم و مرکزی، و حاشیه جنوبی البرز مثل تهران و قزوین و البرز و شمال سمنان هم امروز و فردا و پس فردا شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق در بعد از ظهر فراهم خواهد بود.
سرکرده گفت: در سواحل دریای خزر هم رگبار و رعد و برق داریم؛ برای خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیش بینی می‌شود از فردا رگبار و رعد و برق از نوع بارش بهاری داشته باشیم و برای سیستان و بلوچستان هم برای آخر هفته باید منتظر چنین پدیده‌ای باشیم.
این کارشناس هواشناسی برای استان‌هایی نظیر فارس و یزد و کرمان که خیلی منتظر رگبار و باران هستند هم بارش هر چند کم باران را طی امروز و فردا پیش بینی کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی در پایان اضافه کرد:پیش بینی می‌شود وزش باد پدیده غالب در اغلب استان‌ها باشد ضمن این که خلیج فارس و دریای خزر هم مواج خواهند بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کاهش دما کارشناس هواشناسی رعد و برق پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۵۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در راه مشهد

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه بارشی از صبح امروز استان را فرا گرفت و بارش باران نیز از ظهر امروز در مناطق مختلف آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی هواشناسی استان، زهرا آهنگرزاده در خصوص شرایط جوی مشهد و خراسان رضوی، اظهار کرد: این بارش‌ها فردا جمعه به اوج خود خواهد رسید که با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، احتمال وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی و مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: بارش باران از امشب در کلان‌شهر مشهد آغاز خواهد شد و جمعه و شنبه بارش‌ها در این کلان‌شهر همراه با رعد و برق و احتمال آب‌گرفتگی خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: کاهش موقت دمای هوا و وزش باد از دیگر پدیده‌های جوی استان در تعطیلات پیش رو است.

آهنگرزاده افزود: طی شبانه روز گذشته، فریمان با هفت و سبزوار با ۳۱ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند و در همین مدت مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۲۴ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۲۱ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۴ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

کد خبر 750058

دیگر خبرها

  • هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها
  • وزش باد شدید، امروز و فردا در قم
  • شدت بارندگی‌ها در کردستان کمتر می‌شود
  • باد و باران در اصفهان/ سامانه بارشی جدید در راه است
  • باد و باران پدیده غالب اصفهان/ سامانه بارشی جدید در راه است
  • روزهای خنک و بارانی در انتظار مازندرانی‌ها
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • رگبار باران و بارش تگرگ در کرمان
  • رگبار باران و وزش باد، پدیده غالب پایان هفته قم
  • هواشناسی ایران| بارش باران در اغلب مناطق کشور / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه