Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:23:46 GMT

وجود ۱۸۸ واحد صنعتی راکد و نیمه راکد قابل احیا در گیلان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۵۹۰۸

وجود ۱۸۸ واحد صنعتی راکد و نیمه راکد قابل احیا در گیلان

ایسنا/گیلان رئیس سازمان صمت گیلان از قابلیت احیا بودن ۱۸۸ واحد صنعتی راکد و نیمه راکد در استان خبر داد.

فرهاد دلق‌پوش در جمع خبرنگاران گفت: طی بررسی‌های انجام شده، در حال حاضر تعداد ۱۸۸ واحد صنعتی راکد و نیمه‌راکد در استان گیلان شناسایی شده که قابلیت احیاء دارند.

وی افزود: برنامه و تعداد واحدهای صنعتی قابل احیاء چه در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی و چه در خارج از آن بر اساس هدف‌گذاری وزارت صمت به تمامی استان‌های کشور ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه بر این اساس هر یک از استان‌ها نسبت به برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های خود اقدام می‌کنند، ادامه داد: سازمان صمت گیلان فارغ از هرگونه هدف‌گذاری و بدون توجه به کمیت‌های تعیین‌شده تمام اهتمام خود را در جهت احیای کلیه واحدهای صنعتی مشمول به‌کار گرفته است.

دلق‌پوش تصریح کرد: بر اساس هدف‌گذاری سال گذشته تعداد راه‌اندازی واحدهای راکد استان در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۳۶ واحد و خارج از آن ۹ واحد تعیین شده بود که با پیگیری‌های انجام شده تعداد ۵۰ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ۱۵ واحد خارج از آن به چرخه تولید بازگردانده شد.

رئیس سازمان صمت گیلان در مورد برنامه زمان‌بندی و میزان اعتبارات برای احیای واحدهای راکد و نیمه‌راکد گیلان افزود: با توجه به نوع مشکلات و معضلات واحدهای صنعتی، برنامه‌ها و زمان‌بندی‌های متفاوتی با دستگاه‌های اجرایی و یا موسسات مالی و سایر نهادها وجود دارد.

وی افزود: این سازمان همچون ادوار گذشته با برگزاری جلسات متعدد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به طرح مشکلات، اخذ مصوبات و پیگیری جهت انجام صحیح مصوبات در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌پردازد.

دلق‌پوش خاطرنشان کرد: همچنین در این راستا اعتباراتی تحت عنوان رونق تولید، جهش تولید، ماده ۵۲ قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و تسهیلات مرتبط با طرح تام در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه بهین‌یاب درخواست تسهیلاتی خود را در زمینه‌های سرمایه در گردش و یا سرمایه ثابت و بازسازی و نوسازی ارائه کنند.

وی با اشاره به اقدامات سازمان صمت گیلان در راستای رساندن ظرفیت واحدهای صنعتی به ظرفیت اسمی خود خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی می‌توانند از محل اعتبارات مذکور جهت افزایش ظرفیت خود از تسهیلات برخوردار شوند.

دلق‌پوش بیان کرد: تحقق بازگرداندن واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌راکد استان گیلان به چرخه تولید مستلزم همکاری دستگاه‌های اجرایی و موسسات مالی اعتباری در اعطای تسهیلات مورد نیاز این قبیل واحدها است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی سازمان صمت گیلان در خصوص تعداد اشتغالزایی در صورت همکاری دستگاه‌ها و موسسات در بازگرداندن واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد گیلان به چرخه تولید حدود ۱۰۰۰ نفر اشتغال است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه کارآفرینی گفت: متناسب با اولویت‌های برنامه راهبردی وزارت متبوع علاوه بر تمرکز اقدامات سازمان در راستای چهار محور اصلی فعال‌سازی واحدهای راکد، بالفعل کردن ظرفیت‌های راکد، جایگزینی واردات و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام، فعالیت‌های هدفمندی در جهت پشتیبانی از کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار انجام می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی واحد صنعتی صنعتی راکد و نیمه راکد سازمان صمت گیلان واحدهای صنعتی رئیس سازمان استان گیلان هدف گذاری دلق پوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۵۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال

به گزارش قدس آنلاین،  حسن زاده روز یکشنیه در بازدید از شهرک صنعتی زرند بیان کرد: شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره برداری واحدهای صنعتی صادر نشد.

وی افزود: سرانجام در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از چهار بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، پس از ۱۷ سال وقفه با همت تیم اقتصادی استان دریافت شد.

معاون اقتصادی استانداری کرمان ابراز امیدواری کرد با مشارکت و سرمایه گذاری شاهد راه اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

حسین میجانی مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب، برق و گاز افزود: از هم اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه گذاران واحدهای مختلف تولیدی است.

بازدید از گلخانه هیدرو پونیک از دیگر برنامه سفر یکروزه معاون اقتصادی استانداری کرمان بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته