Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دینا مفتی سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی اعلام کرد: برخی طرفها هستنند که نقش فعال اتحادیه آفریقا در بحران سد النهضه را نمی پذیرند.

وی افزود: عادلانه نیست که توافقنامه سال ۵۹ را درباره سهم آبی مصر و سودان، بپذیریم.

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی تاکید کرد: هر اختلاف نظری درباره سد النهضه باید میان سه طرف یعنی سودان، اتیوپی و مصر حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اقدام سودان در شکایت راه به جایی نخواهد برد و از ماهیت اتهام بی خبریم.

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی اعلام کرد: گفتگو در مقطع کنونی درباره مرحله دوم آبگیری است و تقسیم  منابع آبی در دور بعدی مذاکرات است.

گفتنی است که «آبی احمد»  نخست وزیر اتیوپی چند روز قبل اعلام کرد که با وجود همه فشارهای خارجی و داخلی مرحله دوم آبگیری سد النهضه در زمان مقرر انجام می شود و در این باره تسلیم هیچ تهدیدی نخواهد شد.

در میان حساسیت مصری‌ها و سودانی ها به آبگیری سد النهضه و تنش های چندین ساله در این باره از اتیوپی خبر می رسد که این کشور بدون توجه به این اختلاف ها برای آبگیری مرحله دوم سد النهضه خیز برداشته است.

کد خبر 5199112

منبع: مهر

کلیدواژه: سد النهضه اتیوپی سودان ایالات متحده امریکا عراق فلسطین روسیه رژیم صهیونیستی جو بایدن ترکیه افغانستان نسل کشی ارامنه ولادیمیر پوتین عربستان سعودی سوریه لبنان اوکراین سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد

پورجعفر معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: سد نهرین طبس در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب دارد که در ۴۸ ساعت گذشته براثر بارش‌های اخیر ۶۳۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.  

او با بیان اینکه تاکنون ۴۵ درصد این سد آبگیری شده و ۵۵ درصد آن هنوز خالی است، افزود: آب سد نهرین هم برای کشاورزی و هم آب شرب استفاده می‌شود که پارسال به دلیل کم بارشی تنها در بخش کشاورزی استفاده  شد، اما امسال احتمالا بخشی از این آب به تصفیه خانه آب شرب طبس منتقل شود تا قسمتی از آب شرب را تأمین کند.  

پورجعفر اظهار کرد: هنوز  میزان آب مصرفی سد نهرین برای شرب مشخص نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • مدیران خودرو 777، میزبان سران اقتصادی آفریقا و ایران
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • مهار ۶۳۰ هزار متر مکعب رواناب در سد نهرین طبس
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • آبگیری در بندهای طرح های آبخیزداری دردامغان